Import af gulpladebil
Fra : Fly Christensen

Dato : 20-05-06 11:38

Hejsa!

Hvad ligger afgiften på, ved import af en bil på gule plader? På hvide
er det jo omkring 62%, af salgsprisen i DK.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-05-06 12:21

Fly Christensen wrote:
> Hejsa!
>
> Hvad ligger afgiften på, ved import af en bil på gule plader? På hvide
> er det jo omkring 62%, af salgsprisen i DK.

Afgiften er over 2T 30% af vurderingen, så afgiften er 30% af 130 % = 23% af
"salgsprisen" i DK.

Hvis den er under 2T, så er det 90%, dvs. 47 % af "salgsprisen" i DK.

Hvis totalvægten er over 3T, så kan afgiften ikke overstige ca. 58.000 kr.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 12:43

Morten Fruergaard wrote:

> Afgiften er over 2T 30% af vurderingen, så afgiften er 30% af 130 % =
> 23% af "salgsprisen" i DK.

Regneleif?

Jeg kan slet ikke få dine tal til at passe med noget som helst :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-05-06 15:48

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Regneleif?
>
> Jeg kan slet ikke få dine tal til at passe med noget som helst :)

En bil vurderes til 10.000 kr.
Afgiften er 30%. 30 % af 10.000 kr. = 3.000 kr.
Samlet 10.000 kr. + 3.000 kr. = 13.000 kr.

Afgiften er 3.000 kr. af 13.000 kr. = 3000/13000 = 23 % af den samlede pris.

Bevis: 23 % af 13.000 kr. = 3.000 kr.

Ok?

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 21:44

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
> Samlet 10.000 kr. + 3.000 kr. = 13.000 kr.

> Afgiften er 3.000 kr. af 13.000 kr. = 3000/13000 = 23 % af den

Jo jo - det forklarer jo lidt at det ikke var samme beregningsmetode for
begge eksemplerne ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 07:59

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jo jo - det forklarer jo lidt at det ikke var samme beregningsmetode
> for begge eksemplerne ;)

Hu?
Det er det da...

Men vi kan da også godt tage den anden på samme måde:
En bil vurderes til 10.000 kr.
Afgiften er 90%. 90 % af 10.000 kr. = 9.000 kr.
Samlet 10.000 kr. + 9.000 kr. = 19.000 kr.

Afgiften er 9.000 kr. af 19.000 kr. = 9000/19000 = 47 % af den samlede pris.

Bevis: 47 % af 19.000 kr. = 9.000 kr.

Ok?

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-05-06 16:00

On Sat, 20 May 2006 13:20:45 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>
>Hvis den er under 2T, så er det 90%, dvs. 47 % af "salgsprisen" i DK.
>
>Hvis totalvægten er over 3T, så kan afgiften ikke overstige ca. 58.000 kr.

Takker

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : MK

Dato : 20-05-06 19:39

> Takker

Et eksempel:
Hvis en given bil på hvide plader afføder en afgift på 200.000 kr (63%),
skal man på gule plader af med ca.115.000 kr...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 08:01

MK wrote:
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Et eksempel:
> Hvis en given bil på hvide plader afføder en afgift på 200.000 kr
> (63%), skal man på gule plader af med ca.115.000 kr...

Er det ved 30% eller 90% i afgift til gule plader?

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : MK

Dato : 21-05-06 09:00

meddelelse news:4470102c$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det ved 30% eller 90% i afgift til gule plader?

M5 Touring...

Fra : N/A

Dato : 21-05-06 16:19

Fra : Thomas

Dato : 21-05-06 12:16

Morten Fruergaard skrev:

> Afgiften er over 2T 30% af vurderingen, så afgiften er 30% af 130 % = 23% af
> "salgsprisen" i DK.

Det passer altså ikke helt. Du kan ikke gå ud fra de 30% - det skal
afklares om der er tale om en "personvognslignende" bil eller ej. Læs
mere her: http://bilimport.tkrath.dk.

Mvh/Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-06 12:40

Thomas wrote:

> Det passer altså ikke helt. Du kan ikke gå ud fra de 30% - det skal
> afklares om der er tale om en "personvognslignende" bil eller ej. Læs
> mere her: http://bilimport.tkrath.dk.

Ok. Den var jeg så ikke klar over...
Mangler du ikke et par ting på tiden?

- afgiften for biler under 2T?
- at man ikke længere kan kræve at komme til vurdering og af fremvisning
(hvis man får lov) sker stort set med det samme. Jeg snakkede med SKAT
onsdag formiddag, hvor jeg overtalte dem til at jeg kunne komme til
fremvisning. Dette gjorde jeg samme eftermiddag, og 10 min efter fik jeg den
endelig vurdering. Så i stedet for at have 52.000 kr. ud at "arbejde" i 1-2
md., betalte jeg samme dag den endelige afgift på 31.065 kr.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Thomas

Dato : 21-05-06 12:44

Jeg er klar over at reglerne er ændret - jeg opdaterer siden i løbet
af næste uge. Men det er NETOP derfor at jeg skriver datoen for
hvornår siden sidst er opdateret ;)

Mvh/Thomas

Fra : Thomas

Dato : 21-05-06 16:13

Forkert... en M5 touring er der 90% afgift på som gulplade bil pga.
det er en personvognslignende bil -> http://bilimport.tkrath.dk.

Mvh/Thomas

Fra : MK

Dato : 21-05-06 16:19

"Thomas" <tkrath@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forkert... en M5 touring er der 90% afgift på som gulplade bil

Hvor skriver jeg noget den afgørelse?