Kia Carnival 2.9 TDi LS
Fra : LH

Dato : 20-05-06 07:04

Hejsa

Er der nogen der kender denne bil.
Har hørt at den ikke er særlig sikker, er det rigtigt?
Hvad med rust?

Kan det betale sig at købe denne billige MPV

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-05-06 07:48

LH skriver:

> Har hørt at den ikke er særlig sikker, er det rigtigt?

Kun Chrysler Voyager (der er 4 år ældre) får lige så ringe en vurdering
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=5&id2=167

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=5

> Hvad med rust?

Den skal rustbeskyttes så snart du får fingre i den, ellers mugner den

> Kan det betale sig at købe denne billige MPV

Jeg ville ikke gøre det, så hellere gå efter en brugt toyota....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kent

Dato : 20-05-06 08:09

> LH skriver:

> Kun Chrysler Voyager (der er 4 år ældre) får lige så ringe en vurdering
> [...]

<klip>

Ja, her er det nemlig, det kan snyde! Du har ret, Chrysler Voyager
virker meget farlig at opholde sig i i sådan en test, hvor den
kører ind i en passiv betonmur. Men den virkelige sikkerhed ser
man, hvis den støder ind i andre biler, og her har Voyager generelt
en fordel pga. sin høje vægt. Så den virkelige sikkerhed ser straks
helt anderledes ud - altså meget bedre.

Såvidt jeg husker, er det et norsk testcenter, der fortager disse
test - eller også er det bare tal fra statistikkerne. Jeg ved det ikke
helt.

Nogle der ved noget om det????

Kent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-05-06 09:09

Kent skriver:

> [...]
> man, hvis den støder ind i andre biler, og her har Voyager generelt
> en fordel pga. sin høje vægt. Så den virkelige sikkerhed ser straks

Ser man det så i forhold til andre biler med samme vægt, er den
ringe.....

Hvorfor vælge en bil, hvor sikkerhedsburet omkring dig er svag, når du
kan vælge en i samme segment det er stærkere ?

Forhåbentligt får man aldrig brug for det, men den dag johnnybrian ikke
kan styre sin tunede kadett på thansen alubamser med ringe gummi og
knaler over i dig - Ja så er dno nok tilfreds med en bil der ikek
klemmer ratstammen op i hovedet af dig...

> Såvidt jeg husker, er det et norsk testcenter, der fortager disse
> test - eller også er det bare tal fra statistikkerne. Jeg ved det ikke
> helt.

Svensk og statestik.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kent

Dato : 20-05-06 10:31

> Kent skriver:

> Ser man det så i forhold til andre biler med samme vægt, er den
> ringe.....

Jo, men flertallet af andre biler vejer mindre.

> [...]
> knaler over i dig - Ja så er dno nok tilfreds med en bil der ikek
> klemmer ratstammen op i hovedet af dig...

I det tilfælde ville jeg hellere sidde i en Voyager end i fx en
Skoda Fabia, som ellers skulle være en ret sikker bil.

Voyagerens store vægt vil formentlig gøre, at Johnnybrians bil
bliver kvadret - bare skubbet væk - mens der ikke sker synderligt
med Voyageren.

Det er MIN påstand.

<klip>

Kent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-05-06 13:02

Kent skriver:

> Jo, men flertallet af andre biler vejer mindre.

Enig.

Men jeg formoder at LH vil kigge på andre biler i samme størrelse.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Søren S. Pedersen

Dato : 20-05-06 08:19

Kia = Koreansk industri-affald

Fra : Kent

Dato : 20-05-06 10:28

"Søren S. Pedersen" <sspedersen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kia = Koreansk industri-affald

Du er sgu meget uoplyst, må man sige

Kent.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-05-06 10:43

> [...]
> Har hørt at den ikke er særlig sikker, er det rigtigt?
> Hvad med rust?
>
> Kan det betale sig at købe denne billige MPV

Jeg kender mange mennesker som er rimeligt glade for bilen. Prisen er rigtig
god, men forbruget er høj, trods diesel, og noget tyder at den måske lider
lidt i gensalg.

Jeg har prøvet den et par gange og jeg syntes at bilen kører godt, dog lidt
sløv.

Michael

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-05-06 12:07

On Sat, 20 May 2006 08:04:09 +0200, LH <lhj26@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Er der nogen der kender denne bil.

Desværre ja.. Havde en som "loaner" en lille uge... fy da føj.

>Har hørt at den ikke er særlig sikker, er det rigtigt?

Det siges det.

>Hvad med rust?

Der er vist nok noget med nogle kølerør som ruster helt vanvittigt.
Hul = potentielt motorhavari.

>Kan det betale sig at købe denne billige MPV

Der er da masser af plads for pengene, men jeg ville ikke røre den med
en fjernstyret teflonbelagt ildrager!

Motoren larmer eftertrykkeligt. (2.9 HPDI).
Styretøjet er blottet for tilbagemeldinger, og alt for lavt gearet.
Gearstangen sidder for langt væk.
Førersædet (og nok også de andre) er decideret latterligt dårligt.
For blød undervogn der ikke har tilstrækkelig kontrol over karossen.
(Det kan IKKE være godt i en undvigemanøvre).
Motoren har godt med kræfter på papiret, men føles som om den er
blevet skudt i knæet.

JEG synes at det er en latterligt dårlig bil.
Find en brugt Sharan/Galaxy/Alhambra, og lev med at der er lidt mindre
plads. Men glæd dig så over at det er bil man rent faktisk kan holde
ud at køre i!

/Kent Glerup

Fra : TDN

Dato : 21-05-06 09:07

> [...]
> Har hørt at den ikke er særlig sikker, er det rigtigt?
> Hvad med rust?
>
> Kan det betale sig at købe denne billige MPV

Læs dette fra FDM, der er en klar advarsel på rustangreb du skal checke:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/806C1F79-E6F5-408B-842C-DC60C81A9051/0/66.pdf

Mvh
Thomas