Grand Vitara 1,6
Fra : Niels Hyllested

Dato : 19-05-06 19:10

Hej
Er der nogen der ved om det er muligt med et lille indgreb at få mere
bundtræk, i sådan en trækker. Jeg føler det lidt belastende at den først
rigtig trækker igennem ved 3500 rpm. Vil det hjælpe med et KN filter? eller
skal der noget helt andet til ?

Mvh.
Hylle

Fra : BJ

Dato : 19-05-06 19:12

"Niels Hyllested" <hylle@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> bundtræk, i sådan en trækker. Jeg føler det lidt belastende at den først
> rigtig trækker igennem ved 3500 rpm. Vil det hjælpe med et KN filter?

Jeg er helt ked af at sige det, men her hjælper kun en anden model eller
mærke med kraftigere motor.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 19:18

On Fri, 19 May 2006 20:10:22 +0200, "Niels Hyllested"
<hylle@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>rigtig trækker igennem ved 3500 rpm. Vil det hjælpe med et KN filter? eller

Jeg tror ikke, KN filter hjælper. Det grundlæggende problem er, at
bilen først har maks. drejningsmoment ved 4100 o/min - typisk for en
lidt ældre 16V konstruktion. Du må leve med det eller overveje at
bytte til en diesel
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-05-06 19:17

<hylle@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>rigtig trækker igennem ved 3500 rpm. Vil det hjælpe med et KN filter? eller

Går eftermontering af turbolader eller kompressor i kategorien "lille
indgreb" ved dig?

Hvis ikke, vil jeg anbefale dig at finde en vogn med enten en større
benzinmotor, eller en TD'er.

Og KN filter er nu engang blot noget gejl, som i nogle tilfælde blot
laver uheldige turbulenser i indsugningen = mindre moment/effekt..

/Kent Glerup

Fra : Niels Hyllested

Dato : 19-05-06 19:33

Hej alle
Tak for hurtige og fyldestgørende svar. Jeg kan se at der ikke er nogen let
løsning, så jeg må leve med det et par år.

Fra : Sven

Dato : 19-05-06 20:43

> [...]
> let
> løsning, så jeg må leve med det et par år.

Kompressor, lavtryksturbo eller lattergas. Alle dele er temmelig dyre. Kig
evt efter en diesel næste gang.
En anden knastaksel kan måske hjælpe, men sikkert ikke nok, og det vil
sikkert gå temmelig meget ud over benzinøkonomien.

Sven