Skift af radio i Peugeot 307 st.car
Fra : Martin Christiansen

Dato : 19-05-06 19:09

Har købt ny radio og skal have den gamle ud. Men hvordan?

Lige under den originale radio (mærke "VDO" - ganske vist med RDS, men uden
CD-afspiller!!!) er der plads til en enhed mere, f.eks. en CD-skifter. Men
pladsen er bare fyldt ud med et opbevaringsrum. Dette er blot et stykke
plast, som jeg let kan trække ud - ingen problemer der. Men hvordan får jeg
radioen ovenover løsnet? Der ser ikke ud til at være skruer eller andre
fæstningsting på frontpladen.

Kan man tage sidebeklædningen på midterkonsollen af, for at få bedre plads
til at arbejde på?

Bilen er som skrevet i subject en Peugeot 307 st.car af nyeste model.

Gode råd motages med kyshånd, så jeg ikke behøver at bruge vold de forkerte
steder!

--Martin.

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-05-06 19:19

On Fri, 19 May 2006 20:09:16 +0200, "Martin Christiansen"
<marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Har købt ny radio og skal have den gamle ud. Men hvordan?

Der skal formentlig bruges nogle bøjler som sættes ind i nogle huller
i hver side af radioen. Med disse isat, kan radioen trækkes ud.

Jeg vil håbe at et aut. Gøj værksted har disse bæjler, og løsner
radioen for 0-50 kroner. (hvis altså bøjlerne ikke er leveret med
bilen)

/Kent Glerup

Fra : Martin Christiansen

Dato : 19-05-06 19:46

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9t2s62t3tu4o8b2109pr065flh3b6plgn7@4ax.com...
> [...]
>
> Der skal formentlig bruges nogle bøjler som sættes ind i nogle huller
> i hver side af radioen. Med disse isat, kan radioen trækkes ud.

Det er muligt, men jeg kan ikke se, at der er huller eller plads ved siden
til, at sådanne bøjler kan komme ind. Jeg tror, at frontpladen skal af
først, men hvordan mon?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-05-06 22:10

Martin Christiansen wrote:

> Har købt ny radio og skal have den gamle ud. Men hvordan?

> Der ser ikke ud til
> at være skruer eller andre fæstningsting på frontpladen.

Er der huller til udløserbøjler?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Søren

Dato : 23-05-06 08:53

> Er der huller til udløserbøjler?

Hvis der er så find 4 små bor eller andre runde metal stænger. Stik dem ind
i de 4 huller og prøv om du ikke kan trække radioen ud nu.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-05-06 15:59

Jeg har fået radioen ud nu og skiftet den - jeg skulle bare have
plastickraven af, så åbenbarede de 4 standardhuller sig.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-05-06 07:57

On Fri, 19 May 2006 20:09:16 +0200, "Martin Christiansen"
<marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Har købt ny radio og skal have den gamle ud. Men hvordan?

Vi skulle have den gamle original kassette-radio ud af vores 406 coupe
og der nappede peugeot den ud uden beregning, det var at køre forbi.
Originalradioen i vores er noget større på fronten end en normal
radio, så derfor kunne vi samme sted købe en adapter til at sætte i så
den almindelige radio passer som den skal.

I vores tidligere Xsara VTS var original radioen blot skruet fast og
man kunne komme til at skrue den ud ved at hive plasticstykket
(sidebeklædningen rundt om radioen) ud.

Men jeg ville rulle en tur forbi Peugeot hvis jeg var dig - og lokke
dem til at tage den ud.

** Lars