Hvordan får jeg lige døren af? samt panele~
Fra : Dak

Dato : 19-05-06 11:26

Hej

Prøvede forleden at få det store panel som skjuler højttaler osv. af i højre
fordør. Der rasler bnemlig noget indeni døren når jeg kører så er bange for
at vinduet skal ryge sig en tur. Jeg skruede alle synlige skruer af både i
siden og nedenunder samt vindueknoppen man drejer rundt på. Jeg kunne så
ikke greje hvordan jeg fik panelet af da den sad fast ca. midt lige
nedenunder dørhåndtaget og op mod vinduet. Så den nederste del kunne jeg
bøje men toppen af den kunne jeg ikke røre en meter. Så hvordan får jeg det
panel af?

Og hvad skal man bruge for at få hele døren af af værktøjer? og er der et
sted hvor det står beskrevet hvad fremgangsmåden er eller hvis der er nogen
som har en vejledning?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-05-06 16:28

Dak wrote:
> [...]
> vinduet. Så den nederste del kunne jeg bøje men toppen af den kunne
> jeg ikke røre en meter. Så hvordan får jeg det panel af?

Inde bagved armlænet sidder der 3 skruer.
Du skal bruge en lille fatningsskruetrækker eller lignende, til at lirke det
midterste af armlænet fri, for at kunne se skruerne.
Når du så har taget dem og alle skruerne rundt i kanten, så kan du løfte
beklædningen opad og fri.

> Og hvad skal man bruge for at få hele døren af af værktøjer? og er
> der et sted hvor det står beskrevet hvad fremgangsmåden er eller hvis
> der er nogen som har en vejledning?

Du kan tage døren af på 2 måder.
Enten afmonterer du hele hængslet (inde under instrumentbordet 4 x 8mm
møtrikker) eller også skal du bruge en dorn (eller aftrækker) til at
slå/trække dørstifterne ud i selve hængslet.
Du skal dog huske at afmontere ledningerne først samt dørstoppet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport