|
| Erfaringer med Astra? Fra : Erik Kirkeby |
Dato : 19-05-06 08:56 |
|
Den nye Astra er designmæssigt meget vellykket synes jeg, specielt i
stationcarmodellen. - Kvalitetsmæssigt har den vist også fået et gevaldigt
løft.
Men hvilken motor skal man vælge i givet fald?? - Er diselkværnen god nok??
(m.h.t. vundtræk, vibrationer og støj)
Erik
--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 345 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda
| |
Kent Glerup (19-05-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 19-05-06 09:41 |
|
On Fri, 19 May 2006 09:55:57 +0200, "Erik Kirkeby"
<erik.kirkeby@tele2adsl.dk> wrote:
>Den nye Astra er designmæssigt meget vellykket synes jeg, specielt i
>stationcarmodellen. - Kvalitetsmæssigt har den vist også fået et gevaldigt
>løft.
Njahh.. Vi har 3 nye Zafira'er i firmaet. De har alle tre haft diverse
småsygdomme...
>Men hvilken motor skal man vælge i givet fald?? - Er diselkværnen god nok??
Dieselkværnen er skøn! Vores 3 er 150 HK'ere, som har et skønt
overskud.
Det var vist fint at Opel opgav selv at lave dieselmaskineri og fik en
maskine fra Fiat/Alfa...
/Kent Glerup
| |
Armand (19-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-06 16:09 |
|
Kent Glerup skrev:
>
> Det var vist fint at Opel opgav selv at lave dieselmaskineri ...
- - - Endsige bensin'ere!
> og fik en maskine fra Fiat/Alfa...
Ditto!
--
Armand.
| |
Kent Glerup (19-05-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 19-05-06 16:56 |
|
On Fri, 19 May 2006 17:09:28 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Kent Glerup skrev:
>>
>> Det var vist fint at Opel opgav selv at lave dieselmaskineri ...
>
>- - - Endsige bensin'ere!
>
> > og fik en maskine fra Fiat/Alfa...
>
>Ditto!
He he, nemlig!
Men den 16V CDTI (JTD) er altså en decideret perle af en
dieselmaskine!
/Kent Glerup
| |
Armand (19-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-06 17:01 |
|
Kent Glerup skrev:
> On Fri, 19 May 2006 17:09:28 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Kent Glerup skrev:
>>> Det var vist fint at Opel opgav selv at lave dieselmaskineri ...
>> - - - Endsige bensin'ere!
>>
>>> og fik en maskine fra Fiat/Alfa...
>> Ditto!
>
> He he, nemlig!
>
> Men den 16V CDTI (JTD) er altså en decideret perle af en
> dieselmaskine!
Twin Spark'en er vel heller ikke så ringe :-/
--
Armand.
| |
Kent Glerup (19-05-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 19-05-06 17:09 |
|
On Fri, 19 May 2006 18:01:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>> Men den 16V CDTI (JTD) er altså en decideret perle af en
>> dieselmaskine!
>
>Twin Spark'en er vel heller ikke så ringe :-/
Den gode gamle, desværre udgåede, 2,0TS 16V?
Jo, jo... Det er sgu' maskineri :)
Men vej til en Opel fandt den dog ikke!
/Kent Glerup
| |
Armand (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-05-06 11:48 |
|
Kent Glerup skrev:
> On Fri, 19 May 2006 18:01:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>> Men den 16V CDTI (JTD) er altså en decideret perle af en
>>> dieselmaskine!
>> Twin Spark'en er vel heller ikke så ringe :-/
>
> Den gode gamle, desværre udgåede, 2,0TS 16V?
> Jo, jo... Det er sgu' maskineri :)
>
> Men vej til en Opel fandt den dog ikke!
>
Måske ikke under dét navn men prøv lige at se på opbygningen af
Twinport-motorerne!
--
Armand.
| |
Kent Glerup (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 20-05-06 12:09 |
|
On Sat, 20 May 2006 12:47:43 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Kent Glerup skrev:
>> On Fri, 19 May 2006 18:01:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>>>> Men den 16V CDTI (JTD) er altså en decideret perle af en
>>>> dieselmaskine!
>>> Twin Spark'en er vel heller ikke så ringe :-/
>>
>> Den gode gamle, desværre udgåede, 2,0TS 16V?
>> Jo, jo... Det er sgu' maskineri :)
>>
>> Men vej til en Opel fandt den dog ikke!
>>
>Måske ikke under dét navn men prøv lige at se på opbygningen af
>Twinport-motorerne!
Rolig nu. Twinport-maskinen har jo hverken dobbelt tændrør eller
variabel indsugningsknast..
/Kent Glerup
| |
Armand (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-05-06 12:19 |
|
Kent Glerup skrev:
>
>>>
>> Måske ikke under dét navn men prøv lige at se på opbygningen af
>> Twinport-motorerne!
>
> Rolig nu. Twinport-maskinen har jo hverken dobbelt tændrør eller
> variabel indsugningsknast..
>
Så må jeg lige læse på lektien igen!
--
Armand.
| |
Brian (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-05-06 19:38 |
|
Armand wrote:
> Måske ikke under dét navn men prøv lige at se på opbygningen af
> Twinport-motorerne!
Twinport ideen hos Opel er relativ gammel. De første af dem kom i
starten af 90'erne, jeg ved dog ikke om de også kaldte det Twinport dengang.
/Brian
| |
|
|