Håndtag på Multipla?
Fra : Prikke

Dato : 19-05-06 08:43

Dørhåndtagene på min Multipla har alle på skift haft en tendens til
at blive oppe og ikke svippe ind igen, når døren er åbnet (hvilket
medfører, at jeg ikke kan smække døren, før håndtaget er trykket
ind på plads). Jeg har uden held sprøjtet noget smørelse ind.
Nogle erfaringer/forslag til at afhjælpe problemet?

m.v.h.
Prikke

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-06 08:54

Prikke skriver:

> Jeg har uden held sprøjtet noget smørelse ind.

Hvor ?

Jeg ville gå hele låsesystemet efter.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 09:33

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kender godt problemet fra min egen Multipla.

Jeg har forsøgt at arbejde mig ind til håndtagets bagside for at smørre, men
må erkende at min tekniske snilde ikke rækker.

Men det er de bevægelige dele i og ved selve håndtaget, som bliver træge i
bevægelserne, og du kan smørre dig ud af problemet.

Med et teflonsmørremiddel på spraydåse, gerne med et indføringsrør, kan du
sprøjte ind ved håndtaget forskellige steder i forskellige vinkler og
herefter bevæge håndtaget mange gange. Det løser problemet for et par år i
vores, hvorefter der igen må smørres. Brug ike WD40 og lignende da det
hurtigt fordamper, og heller ikke cykelkædevoks som bliver for sejt.

Se også www.multiplaklubben.dk

mvh
Mogens

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-05-06 15:41

Mogens Haugaard wrote:

> Brug ike WD40 og lignende da det hurtigt fordamper

Nu er WD40 jo heller ikke et smødemiddel.

Mvh
Steen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 22-05-06 19:01

Steen Schmidt wrote:

> Nu er WD40 jo heller ikke et smødemiddel.

Smøremiddel even

Mvh
Steen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-05-06 22:24

Steen Schmidt wrote:

> Smøremiddel even

*LOL*

Jeg tror heller ikke at det smager specielt godt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Prikke

Dato : 19-05-06 09:41

Tusinde tak - det vil jeg forsøge mig med!

m.v.h.
Prikke