MB 250E
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 19:16

Mercedes 250E, 5 cyl. diesel uden turbo.
Automatic. Bil gået 500000 km., motor ca. 70000
Omlakeret, har dog ganske lidt rust under begge forlygter.

Hvad skal man ellers holde øje med og hvad bør prisen
være på sådan en svend ?

Hvorfor hedder den ikke 250D når det er en diesel ?
Årgang 1993.

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 18-05-06 19:36

>Hvad skal man ellers holde øje med

Alt!

Husk! Det er kun i DK MB har "stjernestatus". I andre lande i Europa
rangerer mærket, som det sig hør og bør, på niveau med Audi, BMW,
SAAB, Volvo m.fl. Kun takket være den danske importørs vedholdende
modvilje (eller evne) til at forhandle "danskerpriser", er det lykkedes
at bilde nogle få uoplyste individer ind, at MB skulle være noget
ganske særligt fsv. angår kvalitet og holdbarhed. Jeg personligt
ville ikke røre slæden med en ildtang - eller for dén sags skyld,
nogen som helst andre 13 år gamle biler!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-06 13:49

hornsved@post6.tele.dk skrev:

> eller for dén sags skyld,
> nogen som helst andre 13 år gamle biler!

Så hellere køre i en nyere kedelig og kønsløs bil end køre i en lidt
ældre men meget sjovere og med mere sjæl bil?

Tror da pokker vejnettet er så kønsløst når det eneste der batter i
hovedet på folk er, at det skal være så nyt som muligt og helst bare et
transportmiddel.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 19:46

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev i en meddelelse

> Tror da pokker vejnettet er så kønsløst når det eneste der batter i
> hovedet på folk er, at det skal være så nyt som muligt og helst bare et
> transportmiddel.

Folks behov er forskellig.
Jeg glæder mig som vanvittig til at få 4 nye EcoContact 3 på den gamle,
bare så jeg får fire helt runde dæk igen..

For når alt andet virker, uden gejl og nonsens, så kræver
jeg faktisk ikke så meget mere.,o)

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-05-06 20:32

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> [...]
> Omlakeret, har dog ganske lidt rust under begge forlygter.
>
> Hvorfor hedder den ikke 250D når det er en diesel ?

Det kan være en Benziner der er ombygget til Diesel.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 20:45

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan være en Benziner der er ombygget til Diesel.

Altså en 250E har aldrig været en diesel ab fabrik i 1993'erne ?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-05-06 08:50

"Olesen" <n/a> wrote in news:446cce9d$0$101$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Altså en 250E har aldrig været en diesel ab fabrik i 1993'erne ?

Der fandtes ingen 250E i 90'erne. 230E, 260E eller 250D kommer nærmest.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-06 20:34

"Olesen" <n/a> wrote in news:446cb9d1$0$163$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvorfor hedder den ikke 250D når det er en diesel?

Det gør den osse.

Den gamle W114 model fra omkring 1970 kunne en overgang fås som 250E,
vistnok kun på det amerikanske marked. Men ellers har en sådan model aldrig
eksisteret.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 19-05-06 05:04

> [...]
> Omlakeret, har dog ganske lidt rust under begge forlygter.
> Hvad skal man ellers holde øje med og hvad bør prisen

Kommer helt an på stand og udstyr. Er den evt. på nettet?
Ved du om gearkassen er skiftet sammen med motoren - eller eventuelt
renoveret?

> Hvorfor hedder den ikke 250D når det er en diesel ?
> Årgang 1993.
Det gør den også. Hvis den er fra efter 7/93 hedder den retteligt E250D -
ellers blot 250D. E-betegnelsen foran kommer først der - da E-klassen
"fødes".
E bagefter tallet indikerer normalt en benzonmodel. Måske er det - som en
anden foreslår en benziner der har fået en dieselmotor monteret.
Jeg hælder dog mere til teorien om at det er ejeren der ikke kan finde ud af
den rigtige betegnelse. Det ser man desværre alt for tit.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved