|
| Ingen vand Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 08:44 |
|
Hej
I week-enden skiftede vi toppakning osv. og tandrem på den gamle 626'er, og
den har aldrig gået så godt i den tid jeg har haft den. Yderligere fik vi
sat termomåleren til igen, så man hvor varm den bliver. Men her til morgen
var det pludselig ikke mere vand på, der er umiddelbart ikke sprunget nogle
slanger eller nogle der er ikke er strammet ordentligt fast, er der nogle
der har en ide om hvorfor den har kogt det af?
Stef
Mitsu SS 1,3 med 166kkm
Mazda 626 2.0D med 624kkm
Yamah XS400 65kkm
Leyland 255 med 7795 timer
| |
Per Beer Hansen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 18-05-06 08:57 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> Hej
>
> I week-enden skiftede vi toppakning osv. og tandrem på den gamle
> 626'er, og den har aldrig gået så godt i den tid jeg har haft den.
> Yderligere fik vi sat termomåleren til igen, så man hvor varm den
> bliver. Men her til morgen var det pludselig ikke mere vand på, der
> er umiddelbart ikke sprunget nogle slanger eller nogle der er ikke er
> strammet ordentligt fast, er der nogle der har en ide om hvorfor den
> har kogt det af?
Hvor meget har i kørt i den siden i skiftede toppakningen ?
Hvor meget vand manglede den ?
Ryger bilen mere end den plejer ?
Det kan måske være en luftboble der har siddet i systemet og som så har
"slugt" vandet.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 09:17 |
|
> Hvor meget har i kørt i den siden i skiftede toppakningen ?
240 km ca. den har dampet lidt når jeg har holdt i kø, men da temp var fin,
bekymrede det mig ikke meget, da den har gjordt det før.
> Hvor meget vand manglede den ?
3-4 liter vil jeg tro, det var en vandkande på tanken jeg hældte af så det
er et ca. skøn.
> Ryger bilen mere end den plejer ?
Den har altid røget som et damplokomotiv, så det er svært at sige.
> Det kan måske være en luftboble der har siddet i systemet og som så har
> "slugt" vandet.
Tjoo men den kørte jo da vi hældte vand på og 3-4 liter er sgu en stor
boble, det var så galt at der ikke var mand nok til varme i kabinen ;-s
Stef
| |
Per Beer Hansen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 18-05-06 09:22 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
>
>> Hvor meget vand manglede den ?
>
> 3-4 liter vil jeg tro, det var en vandkande på tanken jeg hældte af
> så det er et ca. skøn.
Ja det lyder som temmeligt meget, så det er nok ikke en luftboble så.
>
>> Ryger bilen mere end den plejer ?
>
> Den har altid røget som et damplokomotiv, så det er svært at sige.
Ja den ryger vel sort, men ryger den hvidt/gråt nu ?
>
>> Det kan måske være en luftboble der har siddet i systemet og som så
>> har "slugt" vandet.
>
> Tjoo men den kørte jo da vi hældte vand på og 3-4 liter er sgu en stor
> boble, det var så galt at der ikke var mand nok til varme i kabinen
Der er nok ikke anden udvej, end at få den trykprøvet på et værksted.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 09:36 |
|
> Ja den ryger vel sort, men ryger den hvidt/gråt nu ?
Det er den fine sorte røg, som altid.
> Der er nok ikke anden udvej, end at få den trykprøvet på et værksted.
>
Tjoo eller leve med det og hælde vand på, til efteråret skal den alligevel
videre.
Stef
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-05-06 09:24 |
|
Stefan Jacobsen skriver:
>
> 240 km ca. den har dampet lidt når jeg har holdt i kø, men da temp var fin,
> bekymrede det mig ikke meget, da den har gjordt det før.
Hvis den damper fra motoren er det fordi der kommer vand ud.
> Den har altid røget som et damplokomotiv, så det er svært at sige.
Hvid damp bagud ?
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 09:41 |
|
> Hvis den damper fra motoren er det fordi der kommer vand ud.
Jo det.
>> Den har altid røget som et damplokomotiv, så det er svært at sige.
>
> Hvid damp bagud ?
Sort som en kulkælder.
Stef
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-05-06 11:32 |
|
Stefan Jacobsen skriver:
>
> Jo det.
Hvis den demaper fra motoren, er den utæt. Det må den ikke
> Sort som en kulkælder.
Så er det som et diesellokomotiv og ikke et damplokomotiv. Et
damplokomotiv ryger nemlig hvidt
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Martin Bak (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 18-05-06 16:23 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:446C4D2C.38AA1520@du.kan.finde.den...
> >
>> Sort som en kulkælder.
>
> Så er det som et diesellokomotiv og ikke et damplokomotiv. Et
> damplokomotiv ryger nemlig hvidt
>
>
> Klaus
> --
> Pænt pynt i stuen:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
Nej det er da vist ikke rigtigt, Klaus.
Damplokomotiverne var da fyrede med kul, koks eller tørv hvilket kunne give
en ganske fæl sort røg.. (Jeg er klar over din interesse for gamle tog og
bøjer mig naturligvis hvis du kan verificere din påstand)
Martin
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-05-06 16:25 |
|
Martin Bak skriver:
>
> Nej det er da vist ikke rigtigt, Klaus.
Jo
> Damplokomotiverne var da fyrede med kul, koks eller tørv hvilket kunne give
> en ganske fæl sort røg.. (Jeg er klar over din interesse for gamle tog og
> bøjer mig naturligvis hvis du kan verificere din påstand)
Hvad gjorde man med den damp man havde brugt i cylinderne ?
(svar, den skød man op gennem skorstenen for at skabe yderligere træk i
skorstenen, derfor ver det mest damp der kom ovenud).
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Per Henneberg Kriste~ (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-05-06 09:10 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> Hej
> I week-enden skiftede vi toppakning osv. og tandrem på den gamle
> 626'er, og den har aldrig gået så godt i den tid jeg har haft den.
> Yderligere fik vi sat termomåleren til igen, så man hvor varm den
> bliver. Men her til morgen var det pludselig ikke mere vand på, der
> er umiddelbart ikke sprunget nogle slanger eller nogle der er ikke er
> strammet ordentligt fast, er der nogle der har en ide om hvorfor den
> har kogt det af?
Jeg havde et problem med et meget lille vandtab på min Golf. Fik skiftet en
plastikstuds, der sad på motoren. Kort efter var der vandtab i beholderen -
jeg toppede op 2 gange og nu taber jeg intet vand.
Prøv at fylde på igen og hold øje med vandniveauet.
--
Per, Esbjerg
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 09:42 |
|
> Prøv at fylde på igen og hold øje med vandniveauet.
>
Tjoo tror også bare jeg ser tiden an, den har været udsat for værre ting og
nu kan jeg jo holde øje med temp.
Stef
| |
Per Henneberg Kriste~ (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-05-06 10:47 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
>> Prøv at fylde på igen og hold øje med vandniveauet.
> Tjoo tror også bare jeg ser tiden an, den har været udsat for værre
> ting og nu kan jeg jo holde øje med temp.
Pas meget på - når temperaturen er oppe, kan det være for sent.
--
Per, Esbjerg
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 16:47 |
|
> Pas meget på - når temperaturen er oppe, kan det være for sent.
>
Den maskine er umuligt at slå ihjel, da fruen kørte i den løb den tør flere
gange uden hun opdagede det, det er simpelthen en mirakel den lever endnu!
Stef
| |
Per Henneberg Kriste~ (09-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 09-06-06 15:22 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
>> Pas meget på - når temperaturen er oppe, kan det være for sent.
> Den maskine er umuligt at slå ihjel, da fruen kørte i den løb den tør
> flere gange uden hun opdagede det, det er simpelthen en mirakel den
> lever endnu!
Ups - jeg havde overset det var en Golf :)
--
Per, Esbjerg
| |
Stefan Jacobsen (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 10-06-06 22:25 |
|
> Ups - jeg havde overset det var en Golf :)
>
nøø det er øhh eller var en 626'er
Stef
| |
Brian Sørup (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 18-05-06 14:05 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:446c24df$0$155$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> I week-enden skiftede vi toppakning osv. og tandrem på den gamle
626'er, og
> den har aldrig gået så godt i den tid jeg har haft den. Yderligere fik
vi
> sat termomåleren til igen, så man hvor varm den bliver. Men her til
morgen
> var det pludselig ikke mere vand på, der er umiddelbart ikke sprunget
nogle
> slanger eller nogle der er ikke er strammet ordentligt fast, er der
nogle
> der har en ide om hvorfor den har kogt det af?
Da du fyldte vand på havde du selvfølgelig motoren til at stå og blive
varm med varmeapparatet på Max. så der også kom vand i varmeelementet
ikk' ?
;0)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-05-06 14:06 |
| | |
Brian Sørup (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 18-05-06 14:17 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:446C713A.9FAAE72C@du.kan.finde.den...
> "Brian Sørup" skriver:
> >
> > == can you spell "racecar" backwards ? ==
>
> Jeps - racecar
>
Tillykke - du har vundet en.............. SKUMBANAN !
))
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-05-06 14:45 |
|
"Brian Sørup" skriver:
>
> Tillykke - du har vundet en.............. SKUMBANAN !
Fint, jeg forventer at den kommer med posten til min privatadresse i
løbet af den næste par dage !
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 16:48 |
|
>
> Da du fyldte vand på havde du selvfølgelig motoren til at stå og blive
> varm med varmeapparatet på Max. så der også kom vand i varmeelementet
> ikk' ?
> ;0)
Jo jo, alt det skulle være iorden. Havde en mekker til at styre slaget.
Stef
| |
Morten Fruergaard (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 18-05-06 15:34 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> Hej
>
> I week-enden skiftede vi toppakning osv. og tandrem på den gamle
> 626'er, og den har aldrig gået så godt i den tid jeg har haft den.
> Yderligere fik vi sat termomåleren til igen, så man hvor varm den
> bliver. Men her til morgen var det pludselig ikke mere vand på, der
> er umiddelbart ikke sprunget nogle slanger eller nogle der er ikke er
> strammet ordentligt fast, er der nogle der har en ide om hvorfor den
> har kogt det af?
Har du luftet den godt nok ud?
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 16:50 |
|
>
> Har du luftet den godt nok ud?
>
Hvis du mener om den har stået i tomgang uden prop og er blevet efterfyldt
så ja.
Stef
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 16:54 |
|
> der har en ide om hvorfor den har kogt det af?
>
Hø hø har lige snakket med mekkeren, han havde bedt mig om at efterfylde
vand, og havde derfor ikke strammet proppen, så systemet kunne lufte ud, og
jeg har jo været vant til at køre med trykløs system pga. toppakningen, så
han mener jeg bare skal få strammet den prop i en fart
Stef
| |
Stefan Jacobsen (18-05-2006)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 18-05-06 22:28 |
|
> Hø hø har lige snakket med mekkeren, han havde bedt mig om at efterfylde
> vand, og havde derfor ikke strammet proppen, så systemet kunne lufte ud,
> og jeg har jo været vant til at køre med trykløs system pga. toppakningen,
> så han mener jeg bare skal få strammet den prop i en fart
>
Det var ikke det ;-( sprunget køler slange endnu engang, tilgengæld tror jeg
at fejlen er fundet, mere om det når jeg har undersøgt det nærmere.
Stef
| |
|
|