Lastbilchauffører pisser på deres medtrafi~
Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-05-06 06:43

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece

Klamt!

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-05-06 07:28

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece
>
> Klamt!

Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-05-06 08:00

Den Wed, 17 May 2006 08:28:28 +0200 sendte "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

Rigtigt, men derfor skal de ikke smide det i rabatten. De kan hælde
det ud når de skal holde hvil.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 08:16

Kim Frederiksen wrote:
> "Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:iqdl62hfflsi5dsh5n2hmovkmbmvh27qj8@4ax.com...

> Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

De skal holde pause hele tiden - siger de selv. Så må der også være masser
af tid til at mase sig ud af førerhuset og hen på toilettet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-05-06 09:05

> De skal holde pause hele tiden - siger de selv. Så må der også være masser
> af tid til at mase sig ud af førerhuset og hen på toilettet.

Der er sgu da ingen mennesker der strinter i en pose for sjov ... så nej det
er der åbenbart ikke.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 09:40

Kim Frederiksen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:446acd9b$0$27605$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Der er sgu da ingen mennesker der strinter i en pose for sjov ... så
> nej det er der åbenbart ikke.

Holder de ind, skal de ud på motorvejen igen. Det indebærer, at de lastbiler
de lige har overhalet med en hastighedsforskel på 0,1 km/t igen skal
overhales ... og er det lige i forbindelse med et overhalingsforbud er det
nemmere at blive i bilen og udføre svineriet der.

Jeg kan ikke tro at der er nogen lastbilchauffører der får røde ører af at
spærre venstre spor i flere minutter, så den mulighed vil jeg ikke bruge som
undskyldning for dem.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 09:58

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> spærre venstre spor i flere minutter, så den mulighed vil jeg ikke bruge som

Er der nogen der *ved* at de gør det mens de kører? Eller er det blot
endnu en antagelse udfra forudsætninger man ikke har?

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 09:55

> De skal holde pause hele tiden - siger de selv. Så må der også være masser
> af tid til at mase sig ud af førerhuset og hen på toilettet.

Det er ikke et spørgsmål om tid, men om at man de fleste steder i
Tyskland skal betale for at komme på toilet. Og når man så kun får 1/3
løn kan der ligesom ikke blive råd til den slags fornøjelser.

Det får så lov at gå ud over naturen.

Fra : Eliasen

Dato : 17-05-06 10:07

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Det er ikke et spørgsmål om tid, men om at man de fleste steder i
> Tyskland skal betale for at komme på toilet. Og når man så kun får 1/3
> løn kan der ligesom ikke blive råd til den slags fornøjelser.

Så det er det de har fyldt i flaskerne i Tyskland, der bliver gemt i
førerhuset indtil de kommer til Danmark?

--
Eliasen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 12:37

Eliasen skrev:
> Så det er det de har fyldt i flaskerne i Tyskland, der bliver gemt i
> førerhuset indtil de kommer til Danmark?

Eller at de antager at Danmark blot er en fortsættelse af Tyskland, og
at det også koster 30 Euro, her, at lade sit vand på et uautoriseret sted.

Og til, i omegnen af, 1500 Euro/md er det jo mange penge.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-05-06 18:38

Finn Guldmann formulated on onsdag :
> Eller at de antager at Danmark blot er en fortsættelse af Tyskland, og at det
> også koster 30 Euro, her, at lade sit vand på et uautoriseret sted.

Tjaa, hvis du får en bøde for at urinere på gaden koster det 500kr -
altså ca. det dobbelte...

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 22:44

Henrik Stidsen skrev:
> Tjaa, hvis du får en bøde for at urinere på gaden koster det 500kr -
> altså ca. det dobbelte...

De 30 Euro gælder også hvis du holder på en rasteplads og stikker
svaberen ind i nogle buske.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-06 00:19

Finn Guldmann formulated on torsdag :

> De 30 Euro gælder også hvis du holder på en rasteplads og stikker svaberen
> ind i nogle buske.

Svjv er det politivedtægten der tages i brug - den gælder vel også på
en rasteplads ?

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-05-06 00:55

Henrik Stidsen skrev:
> Svjv er det politivedtægten der tages i brug - den gælder vel også på en
> rasteplads ?

Hvad de kalder det dernede ved jeg ikke.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-05-06 01:49

Finn Guldmann has brought this to us :

> Hvad de kalder det dernede ved jeg ikke.

Nu var det også i DK jeg tænkte på :)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-05-06 15:47

> Det er ikke et spørgsmål om tid, men om at man de fleste steder i Tyskland
> skal betale for at komme på toilet. Og når man så kun får 1/3 løn kan der
> ligesom ikke blive råd til den slags fornøjelser.

Se det troede jeg egentlig også indtil jeg blev gift med en tysker. hun
fortalte at dem der sidder og forlanger penge på et toilet får rent faktisk
løn for det. Deres forlangende penge for det, er rent tiggeri!

Så jeg har ikke siden 1999 betalt for at benytte et toilet i Tyskland. Jo,
man får nogle sure blikke nå man ikke lige lægger penge i deres tiggespand.
Men det er også det hele.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 22:40

Martin Kiefer skrev:
> [...]
> man får nogle sure blikke nå man ikke lige lægger penge i deres tiggespand.

Det har de så, mange steder, rendyrket der hen at der nu er opsat
automater hvor man skal købe en billet for at komme ind.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-06 22:55

On Thu, 18 May 2006 23:40:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det har de så, mange steder, rendyrket der hen at der nu er opsat
>automater hvor man skal købe en billet for at komme ind.

>--

Som du derefter kan bruge som betaling i butik og restaurant.

Med andre ord, er det gratis hvis du alligevel skal købe et eller
andet.

Du skal bare huske at gøre tingene i den rigtige rækkefølge.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 23:01

Folmer Rasmussen skrev:
> Som du derefter kan bruge som betaling i butik og restaurant.
> Med andre ord, er det gratis hvis du alligevel skal købe et eller
> andet.

Og hvor meget er det lige der er råd til at købe, til tyske priser, for
en løn på 1500,- Euro/md?

> Du skal bare huske at gøre tingene i den rigtige rækkefølge.

Det ville jeg også gerne; Forrette mit nødtørft (for *det* haster)også
betale bagefter.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-06 23:16

On Fri, 19 May 2006 00:01:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Og hvor meget er det lige der er råd til at købe, til tyske priser, for
>en løn på 1500,- Euro/md?

>--

Det ved jeg s'gu ikke, men der er jo ikke nogen der tvinger dem til at
køre hvis de ikke vil.

Det er iøvrigt formidabelt hvad de mennesker kan få ødelagt! Der er et
synligt bredt spor efter dem, hvorend de kommer.

>--

>Det ville jeg også gerne; Forrette mit nødtørft (for *det* haster)også
>betale bagefter.

>--

Ja, det er godt med dig. )

Jeg er forresten lige kommet hjem fra Engeland. Var lige ovre i
Bristol og hente en motor til en 747, der skulle til service i
Stockholm.

Det er faktisk imponerende hvor hjælpsomme de englændere er. Ikke kun
over for os der sidder i "den forkerte side" og styrer, men i det hele
taget.

Der var mange der kunne lære noget der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-05-06 09:40

Folmer Rasmussen skrev:
> Det ved jeg s'gu ikke, men der er jo ikke nogen der tvinger dem til at
> køre hvis de ikke vil.

Kun at de måske skal nøjes med 1000,- Euro/md hvis de bliver hjemme.

> Det er iøvrigt formidabelt hvad de mennesker kan få ødelagt! Der er et
> synligt bredt spor efter dem, hvorend de kommer.

Tænker du på noget bestemt? Eller er det f.eks. også hvad de ødelægger
af jobmuligheder?

> Ja, det er godt med dig. )

"Når en mand skal, så skal han!"

> [...]
> Det er faktisk imponerende hvor hjælpsomme de englændere er. Ikke kun
> over for os der sidder i "den forkerte side" og styrer, men i det hele

Jeg kan ikke huske placeringerne, bortset fra de tre i bunden, på listen
over trafikkultur i "de gamle" EU-lande. Men jeg er af den overbevisning
at England og Spanien slås om at ligge først.

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-05-06 10:16

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

Jamen så er da også OK, ikke sandt?

mvh
Preben

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-05-06 10:45

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så er da også OK, ikke sandt?

Hvis du tænker på alternativet, så ja .... i øvrigt nægter jeg at tro det er
et udbredt problem ... jeg har i hvert fald aldrig set det i de år jeg har
kørt på motorvejen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 12:38

Kim Frederiksen skrev:
> Hvis du tænker på alternativet, så ja .... i øvrigt nægter jeg at tro det er
> et udbredt problem ... jeg har i hvert fald aldrig set det i de år jeg har
> kørt på motorvejen.

Hvis du mener se at de sidder og gør det mens de kører, så heller ikke her.

Men efterladenskaberne ser man da rundt omkring.

Fra : Lars

Dato : 17-05-06 11:53

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> "Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

Eller også giver det et billede af hvor lidt rygrad de har, siden de ikke
tør standse for at tisse...

- Lars

Fra : Pac-man

Dato : 17-05-06 16:36

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> "Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

de har de været siden de ikke kunne bestå den første test i folkeskolen

Fra : Armand

Dato : 17-05-06 17:42

Kim Frederiksen skrev:
> "Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

Jeg har da også været presset på mit arbejde; men jeg har endnu tilgode
at pisse i krogen eller en natpotte ved min plads.
Det er nok snarere et udtryk for dovenskab balndt ratholderne :-|

--
Armand.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-05-06 19:34

On Wed, 17 May 2006 08:28:28 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

Eller hvor dovne de er - at de ikke kan dumpe deres lort i en
affaldsspand når de alligevel skal ud og hente mere junk food ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Leif Neland

Dato : 17-05-06 07:52

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece

Kunne man ikke bare bruge en slange og et hul i bunden?

Så bliver problemet da fortyndet

Leif

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-05-06 07:57

Den Wed, 17 May 2006 08:51:47 +0200 sendte "Leif Neland"
<leif@neland.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Kunne man ikke bare bruge en slange og et hul i bunden?
>
>Så bliver problemet da fortyndet

Helle for ikke at køre bagved på motorcykel/cabriolet.

Fra : Leif Neland

Dato : 17-05-06 08:58

> Helle for ikke at køre bagved på motorcykel/cabriolet.

Mon det ikke når at falde til jorden inden det når fra forenden til bagenden
af lastbilen.

Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-06 08:59

Leif Neland skriver:

> Mon det ikke når at falde til jorden inden det når fra forenden til bagenden
> af lastbilen.

Næppe. Tænkt på luftstrømningerne under lastbilen....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-06 08:58

"Hr. Jensen" skriver:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece
>
> Klamt!

De pisser da netop _ikke_ på deres medtrafikanter, men naturen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 09:53

Hr. Jensen skrev:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece
> Klamt!

Nogen der har bemærket den mulige sammenhæng mellem det stigende antal
af denne slags hændelser og det stigende antal østeuropæiske chauffører?

Fra : Per Hagemann

Dato : 18-05-06 00:14

> Nogen der har bemærket den mulige sammenhæng mellem det stigende antal
> af denne slags hændelser og det stigende antal østeuropæiske chauffører?

Ja, i en anden debat kan man læse følgende:

Skrevet af Zoro for 5 timer siden
Dem der smider pis ud af vinduerne er polakker og andre der køre fra
Østlande. De er tit 2-3 chaufføre og bliver betalt efter hvor mange km.
bilen kører.
Noget andet mere farligt er det elefantrally der foregår ude på motorvejen.
Utroligt at de ikke kan finde ud af at lette på speederen når en af deres
kollegaer skal overhale. De må jo ikke køre 90 km/t alligevel og det drejer
sig om ca 200 meter de kommer sener frem. og på en strækning på 4,5 time er
det mindre end 10 overhalinger altså max 2 km. sener frem med 90 km/t Giver
3 minutter i alt.
De burde have skærpet dette ind i en periode på 2 år og kan de stadig ikke
forstå det, må vi have overhaling forbudt for lastbiler der kører over 70
km/t.
En anden farlig ting med lastbiler er deres tågelys og andet kørelys de
bruger. Der er for meget lys på de biler og det sidder i en højde så det
blænder minder biler. Dette er i forvejen ulovligt og politiet skal blot
komme i gang med at udskrive bøder, her kan de tjene kassen, hver dag.
Sidst og ikke mindst burde de have de dødemandsknap.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-06 07:25

Per Hagemann wrote:
> [...]

> på en strækning på 4,5 time er det mindre end 10 overhalinger altså
> max 2 km. sener frem med 90 km/t Giver 3 minutter i alt.

Det er absolut ikke 200 meter pr. overhaling de bliver smidt tilbage hvis de
vælger lige at slække lidt på speederen - nærmere mindre end 50 meter.

PS: Min erfaring omkring dette er fra campingvognskørsel ... :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-06 10:02

Hr. Jensen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece
>
> Klamt!

Det er simpelt hen noget svineri.
Nu kunne jeg sige noget om lastbilchaffører, men jeg vil undlade.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 11:26

Christian B. Andresen wrote:

> Det er simpelt hen noget svineri.
> Nu kunne jeg sige noget om lastbilchaffører, men jeg vil undlade.

Vent til det er fyldte natpotter med stort i der bliver smidt ud.

Det /må/ blot være et spørgsmål om tid :)

Jeg mener ... de er jo tidsmæssigt pressede ... :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Ken Sørensen

Dato : 17-05-06 13:34

> [...]
-------------------------------

VAMLE mennesker! Der er simpelthen ikke én saglig undskyldning for denne
optræden. Ikke én. Føj!

/Ken

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-06 14:06

Ken Sørensen wrote:
> [...]
> meddelelse news:446afa3d$0$27627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> VAMLE mennesker! Der er simpelthen ikke én saglig undskyldning for

Hvordan ved du det? Kører du lastbil?

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-06 10:03

Kim Frederiksen wrote:
> "Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver måske et billede af HVOR pressede de er tidfsmæssigt ...

Eller hvor dovne de er ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-06 10:04

Finn Guldmann wrote:

> Er der nogen der *ved* at de gør det mens de kører? Eller er det blot
> endnu en antagelse udfra forudsætninger man ikke har?

Du skal ikke bilde mig ind at de gør det i flasker når de er holdt
ind.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 12:34

Christian B. Andresen skrev:
> Du skal ikke bilde mig ind at de gør det i flasker når de er holdt
> ind.

Og hvor ved du det fra?

Fra : Brian

Dato : 17-05-06 18:14

Finn Guldmann wrote:

> Og hvor ved du det fra?

Hav lidt tiltro til at vi ikke er komplet naive idioter.

Jeg troede egentlig at chauffører gik meget op i at holde kabinen ren og
nydelig... men åbenbart ikke.

Helle for ikke at dele bilen med en anden chauffør

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-06 13:50

Finn Guldmann wrote:

> Og hvor ved du det fra?

Helt ærligt, vil du bilde mig ind at lastbilchauffører holder ind og
stopper op, tisser i 1½ liters flasker eller mælkekartoner, starter
derefter igen for at smide dem ud af vinduet ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-05-06 14:50

Christian B. Andresen skrev:
> Helt ærligt, vil du bilde mig ind at lastbilchauffører holder ind og
> stopper op, tisser i 1½ liters flasker eller mælkekartoner, starter
> derefter igen for at smide dem ud af vinduet ?

Du kender ikke de forhold vi kører under, kan jeg høre.

Der behøver jo ikke være en direkte sammenhæng mellem hvor det komme i
flasken,og hvor flasken ender.

Jeg kender kun til et land, Tyskland, hvor der direkte er regler for at
der skal være toiletfaciliteter for leverende/afhentende chauffører. Så
hvad gør en chauffør der måske skal vente en halv dag for at få læs, når
han ikke kan finde et sted ved bilen at komme af med sit vand? Er man
fra et andet land er man ikke videre velkommen på de toiletter der er
beregnet for lagerfolkene.

At efterlade flasken ved firmaet betyder blot at *han* ikke kommer der
igen. Det skal de nok sørge for. Så den ryger ud af vinduet ude på
motorvejen.

Fra : J.L.

Dato : 17-05-06 20:39

> Du kender ikke de forhold vi kører under, kan jeg høre.

Tør øjnene Finn. Det er det samme hver gang nogen herinde skriver noget
negativt om jer lastbil chauffører, så ryger du lige på barrikaderne

> Der behøver jo ikke være en direkte sammenhæng mellem hvor det komme i
> flasken,og hvor flasken ender.

Der er INGEN undskyldning for det svineri som tilsyneladende foregår .....
det er nogle svin der gør sådan noget, hvadenten personen er
lastvognschauffør eller ej !!

> [...]
> et andet land er man ikke videre velkommen på de toiletter der er beregnet

Klynk og pyller !!

> At efterlade flasken ved firmaet betyder blot at *han* ikke kommer der
> igen. Det skal de nok sørge for. Så den ryger ud af vinduet ude på
> motorvejen.

Se ... det er noget forbandet svineri ....... kan du ike se det mand !!??

Mvh J.L.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 02:11

J.L. skrev:
> Tør øjnene Finn. Det er det samme hver gang nogen herinde skriver noget
> negativt om jer lastbil chauffører, så ryger du lige på barrikaderne

Tanurligvis. Nogen er jo nødt til at gøre det.

> Der er INGEN undskyldning for det svineri som tilsyneladende foregår .....
> det er nogle svin der gør sådan noget, hvadenten personen er
> lastvognschauffør eller ej !!

Jeg søger ikke at undskylde svinderiet. Jeg forsøger blot at få oplyst
om der overhovedet er nogen der konkret *ved* at chaufførerne sidder og
p***er i en flaske mens de kører. Eller om det er baseret på de
sædvanlige fejlagtige antagelser.

> Klynk og pyller !!

Prøv du selv at se hvor langt du er villig til at gå for at komme af med
dit vand, et sted hvor du ikke blot kan lyne ned og lade det rende.

> Se ... det er noget forbandet svineri ....... kan du ike se det mand !!??

Jo da. Og som nævnt opponerer jeg mod den antagelse at "påfyldningen" er
sket under kørsel. Ikke for at forsvare svineriet.

Og jeg gør det for at gå imod at vi, lastbilchaufførene, i lang tid frem
over vil blive beskyldt for at gøre det *under kørsel*. En ting som jeg
ikke er bekendt med sker. Og en beskyldning der kommer fra en eller
anden indsigtsløs journalist der ikke har gidet undersøge sagen
ordentlig inden han skriver.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-05-06 08:02

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> om der overhovedet er nogen der konkret *ved* at chaufførerne sidder
> og p***er i en flaske mens de kører. Eller om det er baseret på de

Jeg tænkte nøjagtigt det samme, da jeg læste artiklen.
Er der ikke mange overnattende chauffører (sover i deres biler) dernede
omkring Padborg, måske det er sådan nogle som ikke gider at forlade kahytten
midt om natten for at tage en tissetår og de så derfor gør det i hvad de nu
måtte have i nærheden ?
Når de så kommer på vejen igen, ja så kan de jo trygt ryde op i kahytten,
lidt i stil med McD papir fra personvognene

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : J.L.

Dato : 18-05-06 10:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> Når de så kommer på vejen igen, ja så kan de jo trygt ryde op i kahytten,
> lidt i stil med McD papir fra personvognene

Og det er naturligvis i orden, når bare de ikke kører imens !???? NEJ VEL !

Som jeg skrev, så er det f#%¤¤¤#% noget svineri at smide sit affald i
vejkanten, havdenten der er tale om McD affald fra personbiler, dåser fra
tysklandshandlende eller morgenurin fra lastbilchauffører ...

Der er tilsyneladende ved at være så mange "fund" af diverse kartonner,
poser og flasker med urin at vejfolkene nu har fået nok ..... og hvem kan
bebrejde dem det !?!? .... jeg tror sq også at jeg ville have været blevet
noget ond i sulet, hvis jeg skulle rende og samle folks afføring op i
vejkanten.

Jeg er da enig i, at historen kommer fra, en historisk set "lidt" usikker
kilde, men det er ikke ens betydende med at det ikke sker .... vel !?? og de
undskyldninger der er fremkommet her i tråden, de er sq for langt ude .....
tidspres .... ugæstfrie lagerarbejdere ..... lavt lønnede udenlandske
chauffører ..... etc. etc.

Det er simpelthen en usandsynlig "klynkende" attitude ......

Slut herfra

Mvh J.L.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-05-06 11:33

"J.L." <JL@ingenting.dk> skrev i en meddelelse

> Det er simpelthen en usandsynlig "klynkende" attitude ......

Det er jo let at sige for dig der ikke står for skud. Jeg siger det igen:
Der er sgu da ingen der strinter i en flaske eller pose, hvis de har
mulighed for at benytte et toilet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : J.L.

Dato : 18-05-06 11:47

> [...]
>>

> Det er jo let at sige for dig der ikke står for skud. Jeg siger det igen:
> Der er sgu da ingen der strinter i en flaske eller pose, hvis de har

Og hvor mange rastepladser med toiletter er det nu lige at vi har langs med
motorvejene ??? .... men dem har de simplethen ikke mulighed for at benytte
eller !???

Mvh J.L.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-05-06 20:03

> [...]

> Og hvor mange rastepladser med toiletter er det nu lige at vi har langs
> med motorvejene ??? .... men dem har de simplethen ikke mulighed for at

Nu er en del af dem blevet lukket & fjernet. Dels fordi der blev bla. dumpet
husholdningsaffald i stor stil, dels fordi der skete en del overfald der.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 13:03

J.L. skrev:
> [...]
> chauffører ..... etc. etc.
> Det er simpelthen en usandsynlig "klynkende" attitude ......

Når du nu er så dygtig syntes jeg da at du bør komme med nogle faktuelle
oplysninger om hvad der sker og hvorfor det sker.

Men du kan måske ikke selv tilføre debatten andet end "en usandsynlig
"klynkende" attitude"?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-05-06 13:24

J.L. wrote:

> Og det er naturligvis i orden, når bare de ikke kører imens !???? NEJ
> VEL !

Har jeg skrevet det nogen steder ??????
NEJ VEL !

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 12:59

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> Når de så kommer på vejen igen, ja så kan de jo trygt ryde op i kahytten,
> lidt i stil med McD papir fra personvognene

Det er nok nærmere den måde der bruges.

Desværre har vi en affaldshåndterings indstilling der gør at på de store
lastbil p-pladser i Padborg står der (typisk) et enkelt affaldsstativ i
den ene ende. (Det koster jo ekstra arbejde og mandskab, at opsætte og
tømme flere.)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 17:28

> [...]
> der overhovedet er nogen der konkret *ved* at chaufførerne sidder og
> p***er i en flaske mens de kører. Eller om det er baseret på de sædvanlige

Hvilke fejl?
DU kender vel heller ikke alle chaufører og deres evt. bevæggrunde for at
urinere i flaske

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 22:42

Tom skrev:
> Hvilke fejl?
> DU kender vel heller ikke alle chaufører og deres evt. bevæggrunde for at
> urinere i flaske

Mon ikke jeg har forudsætninger for at komme frem til en mere rigtig
slutning end de fleste herinde?

(Overfor EB journalister ser jeg ingen problem med at anse mig selv for
at have væsentlig størrere indsigt end dem.)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 22:54

> Mon ikke jeg har forudsætninger for at komme frem til en mere rigtig
> slutning end de fleste herinde?

Aner det ikke, jeg sammenligner det lidt med at folk smider McDonalds skrald
ud af vinduet fra deres biler. Men fordi jeg også kører bil, ved jeg
oprigtigt ikke hvad de alt måtte have a grunde for at gøre det........det
vil sige Olesen har da sagt at det var pga. dovenskab plus at kommunens folk
alligevel kommer og samler det op

> (Overfor EB journalister ser jeg ingen problem med at anse mig selv for at
> have væsentlig størrere indsigt end dem.)

Jow, men nu er der også en del andre medier der har berettet om svineriet,
bl.a TV-Syd havde da et indlæg i går.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 22:59

Tom skrev:
> [...]
> alligevel kommer og samler det op
> Jow, men nu er der også en del andre medier der har berettet om svineriet,

Og de bruger "loyalt" EB's udlægning.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 09:25

Finn Guldmann wrote:

> Og de bruger "loyalt" EB's udlægning.

Næh - de har det skam direkte fra grisens mund - ham der samler poserne
(m.m.) op ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-05-06 10:23

> Næh - de har det skam direkte fra grisens mund - ham der samler poserne
> (m.m.) op ...

Så må jeg undskylde og meddele at jeg tog fejl af TV-Syd og DR-Syd.

Har ikke set det i fjernsyn. Men i radioen lirede de blot af efter det
jeg kunne læse i det link der var til EB i starten. der havde de
åbenbart ikke lavet noget selvstændigt. De kunne dog godt nævne en del
af de henvendelser de havde fået efterfølgende.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 11:13

Finn Guldmann wrote:

> Så må jeg undskylde og meddele at jeg tog fejl af TV-Syd og DR-Syd.

Godt ord igen. Jeg er jo ikke ude på at jorde dig fuldstændig :)

> [...]
> åbenbart ikke lavet noget selvstændigt. De kunne dog godt nævne en del
> af de henvendelser de havde fået efterfølgende.

Vi så bl.a. han fiskede en pose(!) med en ubestemmelig måske gul væske ned
fra et træ. Sådan lige umiddelbart kan det godt være svært at se hvordan en
sådan bliver fyldt - uanset om lastbilen holder stille eller kører under
forsøget :)

Ikke engang en 1½ liters flaske ville jeg gøre forsøg med (i min egen bil)
pga. størrelsen (ikke af bilen) :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-05-06 11:19

Den Fri, 19 May 2006 12:13:04 +0200 sendte "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>sådan bliver fyldt - uanset om lastbilen holder stille eller kører under

De bruger måske en tragt, hvis de da ikke ligefrem har lagt et kateter
ind med direkte tilslutning til flasken, for så er det "bare at skifte
flaske en gang i mellem".

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 13:56

Hr. Jensen wrote:
> [...]

> De bruger måske en tragt, hvis de da ikke ligefrem har lagt et kateter
> ind med direkte tilslutning til flasken, for så er det "bare at skifte

Det _kan_ jo være at det er den samme lastbilchauffør (selvfølgelig :)) i
rutefart, der smider alle poserne / flaskerne ... :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-05-06 20:26

> Godt ord igen. Jeg er jo ikke ude på at jorde dig fuldstændig :)

Bare rolig. Det kommer du heller ikke langt med.

> [...]
> forsøget :)
> Ikke engang en 1½ liters flaske ville jeg gøre forsøg med (i min egen bil)

Jeg må indrømme og erkende at jeg ikke ved noget om hvilke metoder de
bruger for at fylde flasker, poser m.v..

Fra : Eliasen

Dato : 17-05-06 20:52

> [...]
>
> At efterlade flasken ved firmaet betyder blot at *han* ikke kommer der
> igen. Det skal de nok sørge for. Så den ryger ud af vinduet ude på

Der er i givet fald ikke noget der forhindrer ham i at tømme flasken
næste gang han kommer i nærheden af et toilet, hvor han er velkommen?!
Se, der sparede/tjente han panten på flasken. Det andet er s'gu en gang
tudekiks.

--
Eliasen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 02:13

Eliasen skrev:
> [...]
> næste gang han kommer i nærheden af et toilet, hvor han er velkommen?!
> Se, der sparede/tjente han panten på flasken. Det andet er s'gu en gang

Hvad hedder de på polsk, lettisk, litauisk, estisk, rumænsk, slovakisk,
o.s.v.?

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 15:41

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece
>
> Klamt!

Det er vi enige om. Men jeg syntes det er utroligt hvor mange *pisse*kloge
mennesker der giver deres besyv med om lastbilchauffører. I ved jo reelt
ikke hvorfor de flasker mv. havner i grøften - eller hvem der smider dem
der. Jeg har aldrig set det selv og hvis det kun er i sønderjylland, så
*kunne* det jo også være andre: fx unge der syntes det er *pisse*sjovt.
Hvis det er et landsdækkende problem, så er det muligvis lastbilchauffører,
men er det så jyder eller fynboer? -eller udenlandske?
Det er kedeligt at mange generaliserer uden overhovedet at have faktuel
viden om emnet...

Mvh Tommy
(som i aften skal på tur til Sverige i en stor gul lastbil med rødt logo på
siden - og som er noget mere bekymret for sikkerhed, hvis folk faktisk
sidder og pisser mens de kører - end for miljøet, selvom det må være et
*lorte* job at samle flaskerne op.)

Fra : Kenny

Dato : 17-05-06 17:32

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på siden - og som er noget mere bekymret for sikkerhed, hvis folk faktisk
> sidder og pisser mens de kører - end for miljøet, selvom det må være et

Jeg ville denondehylme nødig skulle sidde og ramme med pikkemanden ned i en
flaske mens danmark drøner forbi med halvfems km/t, for slet ikke at tale om
udfaldet hvis man pludselig bliver nødt til at bremse/undvige mens begge
hænder er beskæftiget med at holde henholdsvis damedunkeren og pose/flaske.
Men at det er noget forbandet svineri kan vi godt blive enige om, de
stakkels mænd der rydder op ved vejene har rigeligt at lave i forvejen men
nu skal de altså også udsættes for pis på flaske og pose. Man undres over
folks ligegyldighed og ansvar for miljøet.

Mvh

Kenny

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 19:16

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er et landsdækkende problem, så er det muligvis
> lastbilchauffører, men er det så jyder eller fynboer? -eller udenlandske?

Det er Bo Warming der har fået lastbilkørekort

/Kim

Fra : Eliasen

Dato : 17-05-06 19:37

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> wrote in message
> "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Bo Warming der har fået lastbilkørekort

Og han kan så smide skjorten i førerhuset uden at blive antastet af en
arrig butikschef (jvf. indlæg i dk.videnskab.jura).

--
Eliasen
- der be'r om tilgivelse for at være i det fordomsfulde hjørne

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 21:18

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Bo Warming der har fået lastbilkørekort

Troede han sad på vand og brød i vridsløse..

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-05-06 22:15

Hej!

Tom wrote:

> Troede han sad på vand og brød i vridsløse..

BW? I så fald har han internetforbindelse, for han huserer f.eks. i
dk.kultur.film. Og god damn nogle anmeldelser han kommer med... De er især langt
ude pga. 117 forskellige irelevante citater fra div. forfattere. For slet ikke
at nævne alle hans pædofile hentydninger

Må indrømme at jeg for længst er begyndt at ignorere de tråde han er med i...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 22:52

> [...]
> slet ikke at nævne alle hans pædofile hentydninger
>
> Må indrømme at jeg for længst er begyndt at ignorere de tråde han er med

Jeg har set ham i politik gruppen. Er du svimmel hvor han genererer mange
indlæg som ingen kommenterer fordi de virker rablende vanvittige......noget
med om om politikere ornanerer og lign )

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-05-06 23:16

Hej!

Tom wrote:
.... Om BW:
> Jeg har set ham i politik gruppen. Er du svimmel hvor han genererer mange
> indlæg som ingen kommenterer fordi de virker rablende vanvittige......noget
> med om om politikere ornanerer og lign )

Ja, der er ingen tvivl om, at det er samme person vi taler om

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-05-06 07:15

> Hej!
>
> Må indrømme at jeg for længst er begyndt at ignorere de tråde han er med
> i...

Det kan jeg godt forstå! ... han bekendtgjorde jo for noget tid siden, at
han opbevarer sin afføring i syltetøjsglas... vistnok noget med at beskytte
naturen ... det kan da være han omsider er løbet tør for plads

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-05-06 12:55

Kim Frederiksen skrev:
> Det kan jeg godt forstå! ... han bekendtgjorde jo for noget tid siden, at
> han opbevarer sin afføring i syltetøjsglas... vistnok noget med at beskytte
> naturen ... det kan da være han omsider er løbet tør for plads

Hvor ofte mon han kommer til Sønderjylland?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-05-06 21:47

Kim Frederiksen wrote:

> Det er B* W*rming der har fået lastbilkørekort

Måske han kunne opfinde en praktisk og hygiejnisk løsning på problemet.
Idag har mange lastbiler jo også microovn

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-05-06 21:56

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> writes:

> Måske han kunne opfinde en praktisk og hygiejnisk løsning på problemet.
> Idag har mange lastbiler jo også microovn

Såså. Pas nu på du ikke bringer chaufførernes pis i kog!

(Urin er nu i øvrigt temmelig sterilt i forvejen, så det hjælper
næppe. Jeg har set det beskrevet som at fingrene i reglen er mindre
rene end dilleren, idet de færreste piller næse med sidstnævnte.)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-05-06 22:52

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> næppe. Jeg har set det beskrevet som at fingrene i reglen er mindre
> rene end dilleren, idet de færreste piller næse med sidstnævnte.)

Korrekt, men det er heller ikke urinen som B* W*rming "tilbereder" i
microovnen.

Resten må være op til fantasien eller google

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Broegger

Dato : 18-05-06 07:59

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev

<snip>
> [...]
> faktisk sidder og pisser mens de kører - end for miljøet, selvom det
> må være et *lorte* job at samle flaskerne op.)

Med den potens mange lastbilschaufutter giver udtryk for, kan man vel bare
smide spidsen af kalorius ud af vinduet på Scaniaen!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-06 08:47

TBJ wrote:
> [...]
> der. Jeg har aldrig set det selv og hvis det kun er i sønderjylland, så
> *kunne* det jo også være andre: fx unge der syntes det er *pisse*sjovt.

Tror du selv på det ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-06 12:47

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> >

> Det er jo let at sige for dig der ikke står for skud. Jeg siger det igen:
> Der er sgu da ingen der strinter i en flaske eller pose, hvis de har

Der er sgu da ingen som kører med fødder oppe på rattet.....
Der er sgu da ingen som betjener kaffemaskine mens de kører.....
Der er sgu da ingen som læser romaner eller aviser mens de kører.....

Altså lige bortset fra lastbilchauffører.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-06 12:45

"Christian B. Andresen" skriver:

> Der er sgu da ingen som kører med fødder oppe på rattet.....

> Altså lige bortset fra lastbilchauffører.

Du skal ikke kalde min svigerfar for lastbilchauffør....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Troels - around 9000

Dato : 18-05-06 12:57

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article197517.ece
>
> Klamt!

Det er ikke sådan med alle de bajere der skal ud igen...

Det er pudsigt de klynker, for jeg kan sagtens køre en 8-timers arbejdsdag
uden at pisse en eneste gang... Og så vidt jeg ved har de da allerede
skullet holde pause dér?

Hvis bare idioterne overholdt pauserne istedet for at ligge og bruge 5 km på
at overhale med + ~0.2 km/t af hvad den de overhaler kører, kunne bilisterne
blive knapt så irriterede over arrogante lastbilchauffører, og personerne
under samfundstjenste skulle ikke finde sig i så meget pis.

// Troels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-05-06 22:49

On Thu, 18 May 2006 13:56:35 +0200, "Troels - around 9000"
<troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> wrote:

> [...]
>blive knapt så irriterede over arrogante lastbilchauffører, og personerne
>under samfundstjenste skulle ikke finde sig i så meget pis.

Hvor er du dog et fornuftigt og indsigtsfuldt menneske. Tror du det
kunne være muligt at få lov til at røre ved dig på et eller andet
tidspunkt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels - around 9000

Dato : 19-05-06 14:21

> Hvor er du dog et fornuftigt og indsigtsfuldt menneske. Tror du det
> kunne være muligt at få lov til at røre ved dig på et eller andet
> tidspunkt?

Blot fordi lastbilchauffører har en smule travlt, og selv synes de har det
rigtig, RIGTIG hårdt (jeg tror ikke cyklisterne er enige - og nu starter
diskussionen hvis skyld det er - JA, cyklisterne burde sgu nok lade være med
at antage at lastbilen nok skal se dem) betyder det ikke de skal svine
naturen til.

Jeg tror sgu bare jeg pisser i en flaske i bilen næste gang jeg skal til
Tyskland, og smider den ud af vinduet, mens jeg er indenfor kort afstand af
en politibil. Stoppe mig skal de have lov til - "Hvad har du gang i?" - "Jo,
ser du. Jeg skal nå butikkerne inden lukketid, og så har jeg jo ikke tid til
at være så anstændig faktisk at deponere mit urin på en bedre og mere
hensigtsmæssig måde end i en flaske i naturen".

Når de så skaber sig må man vise dem kørekortet... "Åh, du har kategori C/E.
Jamen fortsat god dag". Suk.

// Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-05-06 16:23

Troels - around 9000 wrote:

> Når de så skaber sig må man vise dem kørekortet... "Åh, du har
> kategori C/E. Jamen fortsat god dag". Suk.

Tror du ikke lige at du blander rigtig rigtig meget sammen?´

Man kunne synge den samme sang om cyklister - og personbilister - og
fodgængere ... _alle_ trafikgrupper!

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 10:01

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:ZCjbg.39$eM1.22@news.get2net.dk...

> Blot fordi lastbilchauffører har en smule travlt, og selv synes de har det
> rigtig, RIGTIG hårdt

Hvad baserer du det på? Er det noget du ved noget om, eller er du bare SÅ
klog?

> (jeg tror ikke cyklisterne er enige - og nu starter diskussionen hvis
> skyld det er - JA, cyklisterne burde sgu nok lade være med at antage at
> lastbilen nok skal se dem) betyder det ikke de skal svine naturen til.

Har du lidt svært ved at skille tingene ad?

> [...]
> mere hensigtsmæssig måde end i en flaske i naturen".

> Når de så skaber sig må man vise dem kørekortet... "Åh, du har kategori

Ku du ikke *blive* i Tyskland?

Tommy

Fra : Troels - around 9000

Dato : 23-05-06 13:49

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse

KLIP (der var sgu ikke mange fyldige argumenter at klippe væk)

Hvis du endelig skal modargumentere, så modargumenter et helt afsnit tekst,
med mere end 5-6 ord.

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 20:34

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:FwDcg.23758$PB3.5575@news.get2net.dk...
> [...]
>
> KLIP (der var sgu ikke mange fyldige argumenter at klippe væk)
>
> Hvis du endelig skal modargumentere, så modargumenter et helt afsnit

Dit indlæg er ikke mere ned 5-6 ord værd. Hvis du endelig skal skrive, kunne
du så ikke dokumentere din postulater (nej, det kan du naturligvis ikke, for
de er jo grebet ud af luften og helt vildfarne)?

Dit eget indlæg bar ikke ligefrem præg af at væree "fyldige argumenter" - og
som man råber i skoven får man svar...

Nå, men diskusionene slutter her for mit vedkommende.

Tommy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-06 14:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Du skal ikke kalde min svigerfar for lastbilchauffør....

Undskyld...undskyld...undskyld

--
Christian
http://www.yee-haw.dk