økonomisk benzin bil?
Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 11:34

Diesel biler er jo herredyre.. så har i nogle gode forslag til benzin biler
der går omkring de 18-20 km/l og som kan fås for en rimelig pris (helst
under 30.000kr) og gerne nyere årgang..

Ser frem til at høre jeres forslag.. :)

Dennis Christensen

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 16-05-06 12:00

"\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk> wrote in message
> Diesel biler er jo herredyre.. så har i nogle gode forslag til benzin
biler
> der går omkring de 18-20 km/l og som kan fås for en rimelig pris (helst
> under 30.000kr) og gerne nyere årgang..

Tror du også på nisser?

Benny

Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 12:08

> Tror du også på nisser?

næh.. nyere årgang er os meget relativt ska du se.. har en '86er for tiden..
så alt nyere end det er "nyere" for mig..

Men nok ik dig jeg skal forvente konstruktive svar fra ka jeg høre..

Dennis Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-06 13:15

\\_TNT_/ skriver:

> Men nok ik dig jeg skal forvente konstruktive svar fra ka jeg høre..

Det var mest det med km/l og så benzin han mener om du tror på nisser.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 13:40

> Det var mest det med km/l og så benzin han mener om du tror på nisser.

Trist for ham.. for det kan lade sig gøre som du også kan se fra et andet
meget mere konstruktiv indlæg i tråden..

Dennis Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-06 13:53

\\_TNT_/ skriver:

> Trist for ham.. for det kan lade sig gøre som du også kan se fra et andet
> meget mere konstruktiv indlæg i tråden..

På papiret - måske.

I den virkelige verden - nej.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 14:15

> På papiret - måske.
>
> I den virkelige verden - nej.

Påstår du jeg ik kan finde en '94er eller op Citroen AX 1,død for under
30.000kr?

Og det er jo bare et eksempel ud af mange.. kan ikke rigtig se hvor du vil
hen med det der..

Dennis Christensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-05-06 14:23

Den Tue, 16 May 2006 15:14:56 +0200 sendte "\\_TNT_/"
<dfnc@tdcadsl.dk> følgende røgsignaler:

>Påstår du jeg ik kan finde en '94er eller op Citroen AX 1,død for under
>30.000kr?

Jeg tror at KDM mente at ét er hvor langt den går på papiret, noget
andet er hvor langt den går i den virkelige verden.

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-06 14:33

\\_TNT_/ skriver:

> Påstår du jeg ik kan finde en '94er eller op Citroen AX 1,død for under
> 30.000kr?

Næh, men at 20 km/l i sådan en er utopi, hvis du skal køre mere end 80
km/t eller i bymæssig bebyggelse.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-05-06 09:01

> Næh, men at 20 km/l i sådan en er utopi, hvis du skal køre mere end 80
> km/t eller i bymæssig bebyggelse.....

nå ja ok.. men som skrevet i et andet indlæg så bare mellem 15-20.. da mine
kørselsbehov er blevet mindre.. Desuden bor jeg på landet.. og man må jo ik
køre hurtigere end 80km/t på lande/hovedveje.. så ik det store problem for
mig.. :)

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 16:21

> \\_TNT_/ skriver:

> På papiret - måske.
>
> I den virkelige verden - nej.

I den virkelige verden: Yaris, Alto el. lign.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 19:01

"Henrik B." skriver:

> I den virkelige verden: Yaris, Alto el. lign.

Til under 30kkr ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 19:27

> "Henrik B." skriver:

> Til under 30kkr ?

Nope. Dén missede jeg...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 19:45

"Henrik B." skriver:

> Nope. Dén missede jeg...

Å-K

> Rigtige biler har over 420 Nm...

Hmm, har din det for tiden ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-06 19:55

> Å-K

> Hmm, har din det for tiden ?

I teorien - indtil på oooonsdag.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 20:10

"Henrik B." skriver:

> I teorien - indtil på oooonsdag.

Okay, min cykel har i teorien 420Nm, indtil det modsatte er bevist. Jeg
har dog ikke tænkt mig at få det målt efter

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-05-06 20:29

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Nope. Dén missede jeg...

En Polo fra sidst i 90'erne ku' nærme sig. Mine kære forældres Classic 1.4
fra '98 er formelt ikke meget over 40kkr værd, og i høj grad en rar
bil at køre i. (Nej, den er ikke til salg...)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 20:35

Peter Dalgaard skriver:

> En Polo fra sidst i 90'erne ku' nærme sig. Mine kære forældres Classic 1.4
> fra '98 er formelt ikke meget over 40kkr værd, og i høj grad en rar
> bil at køre i. (Nej, den er ikke til salg...)

20km/l ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-05-06 21:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Peter Dalgaard skriver:

> 20km/l ?

Det var vi vist blevet enige om var for meget at håbe på.

Nærmere 15. 18 på landevej og ved god opførsel. Vi lånte den i vinters
i små 1000 km's tid og fyldte for 685 kr på.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 12:07

On Tue, 16 May 2006 12:34:11 +0200, "\\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>der går omkring de 18-20 km/l og som kan fås for en rimelig pris (helst

Hvis du med nyere mener op til 10 år gammel kan der på bilbasen findes
forskelligt:
96 Citroen AX 1.1 - lille papbil i tilfælde af sammenstød, 18-20 km/l
ved pæn kørsel
96-98 Fiat Cinquecento 0.9 - sikkert heller ikke god i sammenstød, men
18-20 km/l burde være muligt
Så er der en masse Skoda'er, men de gamle maskiner var ikke specielt
økonomiske, heller ikke de første fra VW, så der er 14-15 km/l nok
maks.
Andre muligheder er Ford Fiesta, Suzuki Wagon og nogle af koreanerne.
Men hvis kravet om 18-20 km/l dækker over stort kørselsbehov er en
tudsegammel Golf diesel vel et alternativ, hvis du kan skrue selv.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 12:17

> Men hvis kravet om 18-20 km/l dækker over stort kørselsbehov er en
> tudsegammel Golf diesel vel et alternativ, hvis du kan skrue selv.

lige præcis sådan er jeg har for tiden.. :)

Men ku godt tænke mig en noget bil.. centrallås, servo osv. lokker lidt.. :)

Dennis Christensen

Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 12:32

Ska måske os lige nævnes at jeg fra om 1½måned ska arbejde her i byen.. så
kørselsbehovet blir noget mindre.. men ku stadig godt tænke mig en bil der
går forholdsvis langt literen i disse tider med sindsyge oliepriser(og det
blir nok næppe bedre fremover)

Så satser lidt på noget 94-96 og op...

Hva mener folket er bedst der?

btw. så overlever jeg nok os 15-16km/l hvis i mener der findes bedre biler i
den kategori..

Dennis Christensen

Fra : Andern

Dato : 16-05-06 12:46

ku=kunnne
os=også
ska= skal
blir= bliver

irriterende at læse - det er jo ikke smsér du skriver... :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 12:55

"Andern" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ku=kunnne
> os=også
> ska= skal
> blir= bliver
>
> irriterende at læse - det er jo ikke smsér du skriver... :)

Lige som top-postning. SKRIV FOR ¤%!§ under det du svare på. :((.

Fra : \\_TNT_/

Dato : 16-05-06 12:54

> Lige som top-postning. SKRIV FOR ¤%!§ under det du svare på. :((.

Det var biler vi kom fra.. :)

Dennis Christensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-05-06 13:30

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:4469bc2f$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[cut]

> Lige som top-postning. SKRIV FOR ¤%!§ under det du svare på. :((.

"...under det, du svarer på" mener du vel
mvh
Preben

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-05-06 14:18

Den Tue, 16 May 2006 14:30:09 +0200 sendte "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> følgende røgsignaler:

>"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en
>meddelelse news:4469bc2f$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>

>[cut]

>"...under det, du svarer på" mener du vel

""...under det du svarer på", mener du vel ", mener du vel?

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 12:50

On Tue, 16 May 2006 13:32:20 +0200, "\\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hva mener folket er bedst der?
>
>btw. så overlever jeg nok os 15-16km/l hvis i mener der findes bedre biler i

Så bliver udvalget noget større, men prøv at kig på bilbasen.
Du kan få en Astra i de årgange, som har servo, ABS og airbags. Hvis
den ikke er rusten er det et godt køretøj. 1.6 i 75HK går i hvert fald
15-16 km/l. Så er der Escorten, som også døjer med rust - jeg kender
ikke økonomien.
Japanerne er nok svære at få i fornuftig stand til de penge i de
årgange, men intet er umuligt, hvis man leder længe nok.
Skoda Felicia er enten udstyret med den gamle Skoda-motor eller en
1.6'er fra VW - ingen af dem er specielt økonomiske, men det er nok en
mulighed for at få meget bil for pengene.
Ellers er der jo næsten alle de små som Peugeot 106, Citroen Saxo.
Alle har deres særheder, men kig dig omkring.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 16-05-06 14:34

> [...]
> går forholdsvis langt literen i disse tider med sindsyge oliepriser(og det

Du skrev nyere og så mener jeg fra det her årtusinde.

Benny

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-05-06 09:02

> Du skrev nyere og så mener jeg fra det her årtusinde.

hehe det er MEGET nyt for mig.. er vant til 80'ere.. :)

Dennis Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 16:36

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Andre muligheder er Ford Fiesta, Suzuki Wagon og nogle af koreanerne.

Lige netop det at du nævner Fiesta får mig til at sætte spærgsmål ved hele
rækken af biler du nævner. Har selv har fiesta og der har aldrig kørt i
nærheden af 18-20 Km/l når man taler om et realistisk gennemsnit med blandet
kørsel, vinterkørsel osv.
Ikke engang med nye tændrør, platiner og justering af kaburator har den
været tæt på.

Måske kan man nærme sig en 17 Km/l på lige landevej med 70 Km/t uden modvind
men med alle de andre ting der trækker i modsat retning så tror jeg nu nok
at det er optimistisk at få dem så højt op i praksis.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 17:37

On Tue, 16 May 2006 17:35:45 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>nærheden af 18-20 Km/l når man taler om et realistisk gennemsnit med blandet

Nu var manden ude med et nyt tal på 15-16 km/l - og jeg ved godt, at
Ford i de dage ikke var kendt for økonomi, men alligevel. Saxo'en gik
over 16 ved blandet kørsel, det burde Fiesta'en vel også kunne så.

> [...]
>men med alle de andre ting der trækker i modsat retning så tror jeg nu nok
>at det er optimistisk at få dem så højt op i praksis.

Højre fod betyder alt i forbindelse med brændstoføkonomi.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 16-05-06 18:19

Hej
Hvad med en fiat punto, men om den kan fåes for under 30.000kr ved jeg ikke.
Min veninde har en fra 1995 og den kører omkring de 18km/l og har airbag og
central lås.

Hilsen Karsten

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-05-06 09:33

> [...]
ikke.
> Min veninde har en fra 1995 og den kører omkring de 18km/l og har airbag

Er ik meget for fiat.. men tak for oplysningen.. :)

Dennis Christensen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-05-06 18:12

> [...]
> biler
> der går omkring de 18-20 km/l og som kan fås for en rimelig pris (helst

Her er et par bud:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=740000101&page=2

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=262500485&page=2

Dine krav er lidt umulige og du kan helt sikkert finde noget i privat
handel.

Michael

Fra : \\_TNT_/

Dato : 17-05-06 09:33

> Her er et par bud:

Takker.. har sendt mail afsted til den ene.. en 99'er ku være nice.. :)

Dennis Christensen

Fra : Troels - around 9000

Dato : 17-05-06 15:20

> Diesel biler er jo herredyre.. så har i nogle gode forslag til benzin
> biler
> der går omkring de 18-20 km/l og som kan fås for en rimelig pris (helst
> under 30.000kr) og gerne nyere årgang..

Hej.

Kører jeg pænt, og gerne lange, lige, jævne stræk, kan min Honda Civic 1,3
fra 1992 (indkøbt for 13.000 kr), snildt gå 16-17 km/l.

Det er fornuftigt, og bilen virker ikke undermotoriseret hvis det er dét man
gerne vil undgå. :)

// Troels

Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 19:43

\_TNT_/ skrev:
> [...]
> der går omkring de 18-20 km/l og som kan fås for en rimelig pris (helst

   Hmmm, som flere har nævnt, så er det en svær en. Jeg kiggede selv efter
en snusfornuftig bil siden sidste sommer indtil, jeg faldt over et
tilbud man ik kan sige nej til i påsken i år. Og må da sige at under
30kilo er det svært, især hvis ik du skal ende med noget der er for
gammelt = de håndøre der spares i benzin ryger hurtigt i reperationer og
service, samt mere til :( kiggede selv på gamle Golf II'er osv. men
endte med at sande at selv om de fås billigt, så er der en grund til det.

   Jeg endte med at få en 2000 model af Saxo 1,5D til 45.000Kr. Men jeg
har også kiggede søgende osv. i næsten et år for at få den, men den køre
sgu ok, og med 19,5km/L når den tæves, og 22km/L det meste af tiden, så
kan man jo ikke klage.

   Hvis det skal være Benzin, så skulle 1,4 modellen ikke være alt for
tørstig hvis du kan behandle gaspedalen pænt :) og den er da set i den
gamle 98-99 udgave, til under 30 kilo, uden at være alt for gammel. Og
2000+ udgaven, sker der da en sjælden gang at der er et røverkøb, men
vær toldmodig, og lad dig ikke nare af Dba.dk priserne, det er kun
vejledne startsbudspriser ;) ikke dem du skal gi for bilerne. Nå ja,
hvis man gir den pris der står, så skal det også være et absurt godt
tilbud :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : \\_TNT_/

Dato : 21-05-06 19:59

> [...]
> har også kiggede søgende osv. i næsten et år for at få den, men den køre
> sgu ok, og med 19,5km/L når den tæves, og 22km/L det meste af tiden, så

Hmm sjovt nok lige præcis sådan en saxo jeg har i kikkerten.. Jeg er os ved
at overbevise mig selv om at de 20-30k ekstra er godt givet ud.. Evt. så
frister en gulpladet Golf 3 GTD'er os.. men syns de er meget dyre i forhold
til saxo'en..

Hører meget gerne om dine erfaringer med din bil, hvor længe du har haft
den, evt. problemer osv.. Syns den virker som et meget fornuftigt køb..

Dennis Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 20:11

\\_TNT_/ skriver:

> [...]
> frister en gulpladet Golf 3 GTD'er os.. men syns de er meget dyre i forhold

Det var IMHO også en underlig sammenligning.

Saxo'en er jo ikke større end en polo.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 21:36

On Sun, 21 May 2006 21:10:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>\\_TNT_/ skriver:

>Det var IMHO også en underlig sammenligning.
>
>Saxo'en er jo ikke større end en polo.

Næh, den er nok mindre når det kommer til stykket. Men den har den
fordel i forhold til gulpladebilen, at de få gange, der er behov for
det kan man være fire i vognen (ikke til Italien, det er Saxo'en for
trang til

Min Saxo 1.4 kørte fint, jeg kørte 103 kkm i en årgang 2000, som jeg
købte i 2001 med 13000 på klokken. Den blev byttet væk for den
nuværende efteråret 2004 med 116000 på tælleren. Den var kvik til
husbehov og dejlig stabil selv ved høje hastigheder, bare det ikke
blæste for meget Rap i sving og utrolig smidig motor.

Irritationsmomenter:
Forlygtepærer for hver 25 kkm, intet handskerum (der sad en airbag)

Sådan en kan fejle mange ting. Du skal sikre dig, at toppakningen er
OK, Peugeot/Citroen har åbenbart problemer med toppakninger på 1.1 og
1.4 maskinerne i de årgange. Jeg havde ingen problemer - men det kan
være rent held. Undervognen er spinkel og den skal undersøges. Typisk
skal der skiftes bøsninger i fortøjet. De kan snavse bremserne til, så
de hænger en smule - resulterer typisk i skævbremsning (dejligt at stå
til syn med det 3000 km efter stort service). Jeg oplevede en underlig
ting, som kostede 5700 - den begyndte at få udsættere med ujævne
mellemrum, men værre og værre blev det. Værkstedet skiftede
ledningsnet til indsprøjtningssystemet, en indsprøjtningsdyse og en
tændspole. Jeg sidder den dag i dag og føler mig tørret, jeg har en
fornemmelse af en klovn med en skruetrækker kostede det halve af
regningen - derfor ser min bil aldrig det værksted igen.

Der er nogen forskel på årg. 1999 og 2000, bla. får årg. 2000 14
tommer hjul (165/65-14) - jeg troede det var noget pjat, at det
skulle være bedre indtil jeg lånte en 99'er med 165/70-13 monteret,
den var blød som en svamp i sammenligning med min egen i svingene og
havde kun kørt det halve. (der kan naturligvis være andre forskelle
end bare dækkene)

Sikkerhedsmæssigt er den ikke noget at skrive hjem om - jeg tror den
fik 2 stjerner i crashtest og lastbiler virker utroligt store set fra
sådan en lille potte. Jeg har aldrig set en "bukket" Saxo, så jeg aner
ikke, hvordan det går i praksis.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 21-05-06 21:10

> [...]
>
> Hører meget gerne om dine erfaringer med din bil, hvor længe du har haft
> den, evt. problemer osv.. Syns den virker som et meget fornuftigt køb..

Jeg købte en fra ny i 2000 (godt nok med en løve på) og jeg har skiftet,
udstødning (bagpotte), 2 *generator, 1 køler - og tandrem. Ellers har der
ikke været noget, udover et par indbrud og en kolega der bakke ind i den -
men det kan bilen jo ikke gøre for. Den kører fint - triller fint en tur til
Italien eller Østrig og er sjældent under 20km/l.

det skal lige siges, at når den rammer 172km/t på gps'en ned af kastle
bakker så skal der holdes fast.... - men den kan........

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 21:34

Martin Rise Christensen skrev:

> [...]
> men det kan bilen jo ikke gøre for. Den kører fint - triller fint en tur til
> Italien eller Østrig og er sjældent under 20km/l.

   Og så er der utroligt meget plads i den, når man tænker på hvor lille
bilen er udefra :) så længe vi snakker bagageplads, og plads til
langbenet foran :) bagsæde folket skal så ik ha for lange ben :)