/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Passat TDi 100 eller 130HK
Fra : Soren Vittrup


Dato : 16-05-06 07:39

Hvad er egentlig den grundlæggende forskel på de to motorstørrelser?
Altså, er det kun en anden chip man evt. kan skifte på den 100HK og opnå
det samme som på den "store"?

Søren
www.audiocompagniet.dk

 
 
Thomas Landberg (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 16-05-06 07:44

> Hvad er egentlig den grundlæggende forskel på de to motorstørrelser?
> Altså, er det kun en anden chip man evt. kan skifte på den 100HK og opnå
> det samme som på den "store"?

Der er en del forskelle, bl.a. har en 130hk en større turbo. Men jeg kan
chippe en 101hk så den har nøjagtigt samme træk som en 130hk. Men omvendt
kan jeg så også chippe en 130hk så den trækker bukserne af dig
Personligt ville jeg nok vælge den "lille" og chippe den for så har man nok
kræfter. En 130hk er sjov i chippet tilstand, men de ekstra kræfter er som
regel kun for sjov, ikke specielt nødvendige. Hvis man chipper en 101hk får
man et bedre træk helt fra bunden end en 130hk har standard, da en 130hk
p.g.a. den store turbo lider under lidt turbotøven.


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.



Ukendt (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-06 07:51

Men jeg kan
> chippe en 101hk så den har nøjagtigt samme træk som en 130hk. Men omvendt
> kan jeg så også chippe en 130hk så den trækker bukserne af dig
> Personligt ville jeg nok vælge den "lille" og chippe den for så har man
> nok kræfter. En 130hk er sjov i chippet tilstand, men de ekstra kræfter er
> som regel kun for sjov, ikke specielt nødvendige. Hvis man chipper en
> 101hk får man et bedre træk helt fra bunden end en 130hk har standard, da
> en 130hk p.g.a. den store turbo lider under lidt turbotøven.


Nu stjæler jeg lige tråden.. kan man flytte momentet længere ned på en 2L V6
benz motor ?? eller er det ikke muligt ?

Mvh
Morten



Ukendt (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-06 07:51

> Nu stjæler jeg lige tråden.. kan man flytte momentet længere ned på en 2L
> V6 benz motor ?? eller er det ikke muligt ?

det er en 24V motor



Benny Hojvaelde (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Benny Hojvaelde


Dato : 16-05-06 11:06


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:4469766e$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> > Nu stjæler jeg lige tråden.. kan man flytte momentet længere ned på en
2L
> > V6 benz motor ?? eller er det ikke muligt ?

Mener du benzin motor uden åndehjælp så nej. Her skal du til at kigge på
ventil styrring med mere.

Benny



Klaus D. Mikkelsen (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-06 11:07

Benny Hojvaelde skriver:
>
> Mener du benzin motor uden åndehjælp så nej. Her skal du til at kigge på
> ventil styrring med mere.

Der kan gøres lidt, ved at ændre på map'et den styrer indsprøjtningen
efter.

_Lidt_

"Møllemaskiner" er langt lettere....


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Claus & Lene, Ålborg (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 16-05-06 18:13

Ja, lidt kan man godt - må jeg gætte på det er en BMW? Specielt med 2,5L
dobbelt VANOS og 3,0L Dobbelt VANOS er der noget at hente i modificering af
chippen - ikke så mange heste, men alligevel stor forskel i måden motoren
trækker på. På 3,0 ser det umildbart ud til at den går ca. 1-2 km længere på
literen (Testes iøjeblikket af en kunde)

/Claus


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:4469766e$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nu stjæler jeg lige tråden.. kan man flytte momentet længere ned på en 2L
>> V6 benz motor ?? eller er det ikke muligt ?
>
> det er en 24V motor
>



Brian (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-06 18:49

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> Ja, lidt kan man godt - må jeg gætte på det er en BMW?

BMW gør vist ikke så meget i V6'ere

/Brian



Claus & Lene, Ålborg (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 16-05-06 21:32

Åh, den overså jeg lige


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:446a105e$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Claus & Lene, Ålborg wrote:
>> Ja, lidt kan man godt - må jeg gætte på det er en BMW?
>
> BMW gør vist ikke så meget i V6'ere
>
> /Brian
>



Soren Vittrup (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Soren Vittrup


Dato : 16-05-06 12:10

Thomas Landberg skrev:
>>Hvad er egentlig den grundlæggende forskel på de to motorstørrelser?
>>Altså, er det kun en anden chip man evt. kan skifte på den 100HK og opnå
>>det samme som på den "store"?
>
>
> Der er en del forskelle, bl.a. har en 130hk en større turbo. Men jeg kan
> chippe en 101hk så den har nøjagtigt samme træk som en 130hk. Men omvendt
> kan jeg så også chippe en 130hk så den trækker bukserne af dig
> Personligt ville jeg nok vælge den "lille" og chippe den for så har man nok
> kræfter. En 130hk er sjov i chippet tilstand, men de ekstra kræfter er som
> regel kun for sjov, ikke specielt nødvendige. Hvis man chipper en 101hk får
> man et bedre træk helt fra bunden end en 130hk har standard, da en 130hk
> p.g.a. den store turbo lider under lidt turbotøven.
>
>
Er der problemer i forbindelse med chipning? Her tænker jeg på økonomi
og holdbarhed...

Søren

Klaus D. Mikkelsen (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-06 13:13

Soren Vittrup skriver:
>
> Er der problemer i forbindelse med chipning? Her tænker jeg på økonomi
> og holdbarhed...

Som regel - nej.

Kun lovgivningsmæssigt, da chiptuning regnes for at være en konstruktiv
ændring, skal du sådan set have din bil synet igen.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Soren Vittrup (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Soren Vittrup


Dato : 16-05-06 13:48


>
> Kun lovgivningsmæssigt, da chiptuning regnes for at være en konstruktiv
> ændring, skal du sådan set have din bil synet igen.
>
>
> Klaus

Jeg troede man måtte øge HK med en eller anden procent uden problemer...?

Søren

Klaus D. Mikkelsen (16-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-06 13:52

Soren Vittrup skriver:
>
> Jeg troede man måtte øge HK med en eller anden procent uden problemer...?

Jeps, så længe man ikke laver en "konstruktiv ændring". Men da
chiptuning (tosset nok) opfates som en kostruktiv ændring skal bilen
faktisk godkendes på ny.


Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

Per Henneberg Kriste~ (20-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 20-05-06 22:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Soren Vittrup skriver:

>> Jeg troede man måtte øge HK med en eller anden procent uden
>> problemer...?

> Jeps, så længe man ikke laver en "konstruktiv ændring". Men da
> chiptuning (tosset nok) opfates som en kostruktiv ændring skal bilen
> faktisk godkendes på ny.

Det kan godt være det er lavet om - men engang skulle man betale afgift af
en bil der blev forsynet med en original turbo, hvorimod hvis man brugte en
kompressor, så skulle man ikke.

Og en chiptuning er vel installation af noget uoriginalt (software)..

--
Per, Esbjerg



Peter Ingsø Laursen (17-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 17-05-06 19:16

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:446974ae$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> Der er en del forskelle, bl.a. har en 130hk en større turbo. Men jeg kan

Hvor placerer en 115 hestes Passat (3B) sig så? Er det en presset 90 hestes
med lille turbo, eller ligner den 130-modellen?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste