Service intervaller!
Fra : DaFosia

Dato : 15-05-06 13:05

Hej!

Jeg undrer mig lidt over disse tandremskift intervaller som f.eks. 4år
eller 120.000km på (benzin)

Hr.Hansen kører 15.000km/år og Hr. Jensen kører 30.000km/år

Tandremskift:
Hr. Hansen 60.000km efter 4 år
Hr. Jensen 120.000km efter 4 år

Hvorfor er det lige at Hr. Hansen og Hr.Jensen's tandrem trænger lige
meget til at blive skiftet ?

Er det for at være 110% sikker på at den ikke sprænger, eller er det
for at få penge i kassen?

Fra : Broegger

Dato : 15-05-06 13:09

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> skrev news:1147694721.978006.135670
@g10g2000cwb.googlegroups.com:

> [...]
> eller 120.000km på (benzin)
>
> Hr.Hansen kører 15.000km/år og Hr. Jensen kører 30.000km/år

Som derfor er slidt af ælde snarere end mekaniske årsager.

> Hr. Jensen 120.000km efter 4 år

Som er kørt ned mekanisk. Og nu også af ælde.

Der er en 3. variant. Hr Olsen der kører 40.000 om året. Han skal have
den skiftet efter 3 år.

Så nok for at slippe for kulance sager!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Møller

Dato : 15-05-06 13:21

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Denne:

Er det for at være 110% sikker på at den ikke sprænger,

Som alle plastmaterialer ældes remmen, og der kommer små revner og den
bliver stiv da blødgørere fordamper.
Så 4 år er en sikkerhedsmargen.

Møller

Fra : Ricky

Dato : 15-05-06 21:16

DaFosia wrote:
> [...]
> meget til at blive skiftet ?
>
> Er det for at være 110% sikker på at den ikke sprænger, eller er det

Min gamle Renault Clio fra 91 har dette interval.

Siden sidste tandremskift har jeg kørt 90.000km på 8 år og tandremmen
ser stadig fin ud. Så den med "tiden slider" holder sgu ikke helt.

De slår jo også lige 2 fluer med et smæk ved disse tidsintervaller:
1) Lille chance for kulance.
2) Penge i kassen til værkstederne.

Fra : Ulrich

Dato : 15-05-06 21:44

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse

> Min gamle Renault Clio fra 91 har dette interval.
>
> Siden sidste tandremskift har jeg kørt 90.000km på 8 år og tandremmen ser
> stadig fin ud. Så den med "tiden slider" holder sgu ikke helt.

Prøv at nulre de gummidutter der sidder indvendig i remmen.
Du opdager alt for sent at remmen knækker....

--
Hygge Ulrich

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-06 22:36

Ricky skriver:

> Siden sidste tandremskift har jeg kørt 90.000km på 8 år og tandremmen
> ser stadig fin ud. Så den med "tiden slider" holder sgu ikke helt.

Smil den dag remmen knækker....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 10:03

> [...]

> Min gamle Renault Clio fra 91 har dette interval.
>

> De slår jo også lige 2 fluer med et smæk ved disse tidsintervaller:

Det koster jo heller ikke alverden at få strammet elastikken i den, læs; ny
motor ;).