Hvor er strømtyven - fejlfinding
Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 15-05-06 05:52

Hej NG

Min bil (Citroen Evasion) er pludselig begyndt at tappe strøm mens den
er parkeret, så når jeg kommer tilbage er den død.

Jeg har haft lidt problemer med den centrallåsen på det seneste og
jeg tænker derfor at den kunne være strømtyven.

Men er der en smart måde at fejlfinde på?

Jeg har selv tænkt på, at man kunne fjerne sikringerne en efter en -
een for hver gang man parkerer - på den måde ville man identificere
strømtyven, når bilen pludselig ikke var død, når man kom tilbage
til den.

På forhånd tak,

Malnitz

PS: Det seneste stunt er, at den ikke vil åbne til benzindækslet, så
lidt hurtig hjælp vil være værdsat ... det er så svært at køre
bil uden benzin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-06 05:54

malnitz@yahoo.dk skriver:

> [...]
> een for hver gang man parkerer - på den måde ville man identificere
> strømtyven, når bilen pludselig ikke var død, når man kom tilbage

Hvis det er her problemet ligger. Hvor mange sikringer er der og hvor
mange dage vil det tage at finde ud af ?

Alternativet er at stopep bilen tage sit amperemeter og måle sig frem.
Ud med hver enkelt sikring og ind med amperemetret i stedet.

Der, hvor der er stort forbrug er din "synder".

Du er sikker på at det ikke blot er dit batteri der er færdigt ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-05-06 11:50

Jeg ville også tro at battteriet er færdigt

Jeg skiftede 4 batterier på biler i vinteren

Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 15-05-06 12:49

Kell Petersen skrev:

> Jeg ville også tro at battteriet er færdigt
>
> Jeg skiftede 4 batterier på biler i vinteren

Også problemet er sket fra den ene dag til den anden? Der har ikke
været problemer med at starte før første gang det skete.

Malnitz

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-06 12:50

malnitz@yahoo.dk skriver:

> Også problemet er sket fra den ene dag til den anden? Der har ikke
> været problemer med at starte før første gang det skete.

Ja, hvis en celle er klappet sammen.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-05-06 08:10

malnitz@yahoo.dk wrote:
> Hej NG

> Men er der en smart måde at fejlfinde på?

Jeg købte - så sent som i går - en dims til at stoppe i en sikringsholder,
som så kunne stoppes i Amperemeteret til direkte aflæsning af forbruget ...

www.conrad.de

Men det fås nok også herhjemme :)

--
Per, Esbjerg