Hvad er en "subframe"
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-05-06 07:32

Hej

I min søgen på ny bil er jeg stødt på ordet "subframe" i udstyrslisten.
Hvis det havde været en HTML side, så ville jeg vide hvad det var, men
når det sidder på en bil, så er jeg blank.

Fra : John Sahl

Dato : 14-05-06 07:32

Karsten Feddersen wrote:
> I min søgen på ny bil er jeg stødt på ordet "subframe" i
> udstyrslisten. Hvis det havde været en HTML side, så ville jeg vide
> hvad det var, men når det sidder på en bil, så er jeg blank.

Ingen kontekst der kan hjælpe dig på vej?

Umiddelbart vil man jo oversætte det til understel.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-05-06 07:51

Hej

John Sahl wrote:
> Ingen kontekst der kan hjælpe dig på vej?

Ikke andet end linket her:
<http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={153F7FE9-400B-46F3-8C82-AC679F1D574A}&mode=equipment>

> Umiddelbart vil man jo oversætte det til understel.

Det ville jeg jo også mene.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-06 07:37

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> udstyrslisten. Hvis det havde været en HTML side, så ville jeg vide
> hvad det var, men når det sidder på en bil, så er jeg blank.

Det er såmænd bare hvad ordet i sig selv siger (frit oversat), nemlig en
underramme.
Det kan f.eks. være en forbro eller en bagbro.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-05-06 07:50

Hej

Per Beer Hansen wrote:
> Det er såmænd bare hvad ordet i sig selv siger (frit oversat), nemlig en
> underramme.
> Det kan f.eks. være en forbro eller en bagbro.

Ja, men hvad gør det så på udstyrslisten? Jeg vil jo mene at bilen så
ikke kan eksistere uden.

Det er på Hyundais Sonata jeg fandt den:
<http://www.hyundai.dk/default.asp?pageid=12&nodeid={153F7FE9-400B-46F3-8C82-AC679F1D574A}&mode=equipment>

Fra : MK

Dato : 14-05-06 07:59

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men hvad gør det så på udstyrslisten?

Sikkerhedsudstyr:
"...er udstyret med subframe, som er en beskyttelsesramme, der sikrer, at
motoren ikke presses ind i kabinen ved frontalt sammenstød. Desuden er der
kollisionsbjælker i dørene, stødabsorberende kofanger og kollisionssikret
ratstamme..."

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-05-06 08:08

Hej

MK wrote:

> [...]
> kollisionsbjælker i dørene, stødabsorberende kofanger og kollisionssikret

Ah Tak . Selvom jeg så vil undre mig over hvad det gør på
udstyrslisten for mig bekendt er det et krav at bilerne er konstrueret
sådan for at blive godkendt i EU. Det samme gælder kollisionsbjælkerne,
ratstammen og for den sags skyld "sammenklappelige" pedaler. Og her skal
vi så ikke pege på en enkelt fabrikant, da de fleste stadig skriver
kollisionsbjælker på listen over sikkerhedsudstyr.

Fra : MK

Dato : 14-05-06 08:16

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Ah Tak .

Selv tak

> [...]
> enkelt fabrikant, da de fleste stadig skriver kollisionsbjælker på listen

Siden eller data er sikkert kopi af fabrikkens oplysninger, hvor man
så ikke har været skrap til at læse korrektur inden up-loading. Dét
kender man jo...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-06 10:37

Karsten Feddersen skrev:
> [...]
> vi så ikke pege på en enkelt fabrikant, da de fleste stadig skriver
> kollisionsbjælker på listen over sikkerhedsudstyr.

Det er nok lidt ligesom at reklamere med at en dieselmotor har
"injektion"

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,