Har jeg forstået det rigtigt...
Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 19:08

Bíl klasser:

Mini bil:
F.eks. VW Polo, Fiat Punto og Toyota Yaris

Mellemklasse bil:
F.eks. VW Golf, Toyota Carolla, Opel Cadet (Flere eksempler ???)

Familie bil:
F.eks. Toyta Carina E, Citroen Xantia (Flere eksempler ???)

Limosine:
De største bil... Incl. VW Passat og Skoda Superb ???

Fra : Armand

Dato : 13-05-06 19:20

Morten Bo Jensen skrev:
> Bíl klasser:

Tjaeh :-/

Glemmer du ikke de p.t. populære MPV'er og hvad deres krympede små
søskende nu kaldes?

Derudover vil der være mange modeller som ikke lige lader sig definere i
de få klassificeringen. Og andre tilfælde hvor forbrugerne/jurnalisterne
regner en model for at ligge i en lavere klasse end fabrikanten regner
med :-/

Ofte er der en markedsfører, som de øvrige fabrikanter forsøger at lægge
sig tæt op ad - Sådan var det i mange år hvor der fandtes en
"Ascona-klasse", og i nutiden har Golf'en været sigtemærket i mange år,
hvorfor man også kan tale om Golf-klasse. Fiat Stilo er et fint eksempel
på en fabrikants forsøg på at blande sig i Golf-klassen.

Det er med andre ord ikke så sort og hvidt igen

--
Armand.

Fra : MK

Dato : 13-05-06 19:26

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse

> Bíl klasser:

Du kan i princippet se grupperingerne hér:
http://www1.tpgi.com.au/users/mpaine/ncaplist.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-06 20:07

Morten Bo Jensen skriver:

> Bíl klasser:
>
> Mini bil:
> F.eks. VW Polo, Fiat Punto og Toyota Yaris

Nej, VW Fox, Toyota Agyo m.m. er mini, ovennævnte er små mellemklasse

> Mellemklasse bil:
> F.eks. VW Golf, Toyota Carolla, Opel Cadet (Flere eksempler ???)

BMW 3 serie osv, kaldet større mellemklasse

> Familie bil:
> F.eks. Toyta Carina E, Citroen Xantia (Flere eksempler ???)

VW Passat, Opel Vectra, Audi A4, Renault Laguna Citroen C5, Pug 407

Større familiebil
Audi A6, Pug 607

> Limosine:
> De største bil...

VW Phaeton, Audi A8,

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Hubert & Kirsten

Dato : 14-05-06 16:49

Limosine er bare en betegnelse på en 4-dørs automobil

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-06 08:40

Morten Bo Jensen wrote:

> Limosine:
> De største bil... Incl. VW Passat og Skoda Superb ???

Passat og Skoda ... de største biler?

Dette er en Limousine:
http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language=da&PhotoId=19977

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 20-05-06 08:58

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Dette er en Limousine:
>http://www.biopix.dk/Photo.asp?Language=da&PhotoId=19977

ROFL

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 12:16

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Passat og Skoda ... de største biler?

Billedet forstyrres af at tyskerne benævner de vi kender som "en
fire-døres sedan" for "Limosine". Så man skal passe på med at
frekventere tyske sites omkring spørgsmålet.

Jeg ville nok ikke kalde Passat'en for en limosine; Phaeton'en er
utvivlsomt!

Skoda Superb?
Ligesom at Octavia ikke er en Passat (hvad næsten alle Octavis-ejere
tror) men derimod en Golf (-undervogn), tror jeg at Superb kun er en
Passat og ikke en Phaeton-klon (som mange Superb-ejere måske tror?)!

--
Armand.