Lille elfejl - fejlsøgning?
Fra : Sven

Dato : 13-05-06 00:10

Hej.
En Pontiac Fiero 2,8 GT årg '87. Der er en kontrollampe der lyser, hvis en
af dørene eller motorklappen er åben. Eller dvs den lyser nu hele tiden, men
kontakterne i dørene og motorklappen virker (interiørlyset slukker, når de
lukkes).
I.flg. manualen og Haynes er det den eneste funktion denne lampe har. Så
hvordan finder jeg ud af, hvilken del der sender et forkert signal, eller
hvad fejlen nu er?
Lige nu har jeg pillet pæren ud, så lyser den jo ikke, men det er ikke den
rigtige løsning

Sven

Fra : Kito

Dato : 13-05-06 09:23

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad fejlen nu er?
> Lige nu har jeg pillet pæren ud, så lyser den jo ikke, men det er ikke den

Jeg vil umiddelbart tro at alle dørkontakter har dobbelt funktion, men
mekanisk virker de, da lyset slukker når dørene lukkes. til gengæld vil jeg
tro at der er knappen til moterrummet der er defekt, da den sikket også
sidder mere udsat.>

vh
Poul

Fra : Armand

Dato : 13-05-06 11:58

Kito skrev:
> [...]
> tro at der er knappen til moterrummet der er defekt, da den sikket også

I med pæren igen og kortslut ledningerne til bagagerums-kontakten for at
se om lampen slukker derved!

--
Armand.

Fra : Sven

Dato : 13-05-06 14:41

> I med pæren igen og kortslut ledningerne til bagagerums-kontakten for at
> se om lampen slukker derved!
>
> --
> Armand.

Er nu afprøvet. Desværre uden held. Jeg har haft pillet den ene ledning af
stikkene til både motorklap og bagageklap, men den interne lampe lyser
stadig, selvom (selvfølgelig) der ikke var lys i hverken motorrum eller
bagagerum med afmonteret ledning.

Sven

Fra : Kito

Dato : 14-05-06 07:36

> [...]
> stikkene til både motorklap og bagageklap, men den interne lampe lyser
> stadig, selvom (selvfølgelig) der ikke var lys i hverken motorrum eller

Uden at have set hvordan systemet er opbygget vil jeg tro at du nærmest skal
gøre det omvendt. Du skal kortslutte kontakten.

vh
Poul

Fra : alexbo

Dato : 14-05-06 09:36

"Sven" skrev

> [...]
> af dørene eller motorklappen er åben. Eller dvs den lyser nu hele tiden,
> men kontakterne i dørene og motorklappen virker (interiørlyset slukker,

Bagklap eller bensinklap måske.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 12:37

alexbo skrev:
> "Sven" skrev

> Bagklap eller bensinklap måske.

Jup!
Der MÅ være flere funktioner på den lampe end du lige tror :-|

--
Armand.