Valg af bil. Eksperter søges...
Fra : Spacey

Dato : 12-05-06 21:25

Hej Gruppe...
Hjælp mig lige.
Min søster er begyndt at kigge på ny bil og har spidset opløbet ind til 2.

1.
Mitsubishi Carisma 1,8 GDi LX 5d
År: 2/1999 Km: 175.000 Pris: kr. 79.900
a.. Brændstof: Benzin
Rødmetal ,airc., c.lås, startspærre, el-ruder, el-spejle, cd/radio,
multifunktionsrat, veloursæder, splitbagsæde, 4 airbags, abs, servo,
indfarvede kofangere, ikke ryger, træk, undervognsbehandlet 2005. alt i alt
en regulær bil med god plads. 1425 kg. på krog med bremser.
Grøn afgift: 2020kr pr år
I forbindelse med den her handel vil hun få 30k for sin gamle bil

2.
Mitsubishi Carisma 1,8 GLX 4d
År: 3/1997 Km: 92.000 Pris: kr. 59.800
a.. Brændstof: Benzin
Rødmetal ,15" alufælge, fjernb. c.lås, startspærre, el-spejle m/varme,
el-ruder, veloursæder, db.airbag, abs, servo, træk, vinterhjul
Grøn afgift: 2840kr pr år.
I forbindelse med den her handel vil hun få 25k for sin gamle bil

Har selv en af sidstnævnte bare i GLS udgaven, og er vældig tilfreds med
køremaskinen. Derfor hælder jeg vist temmelig meget til den. Også på grund
af det lave kilometer antal. Og så synes jeg måske ikke helt den anden er
20k mere værd.
Det skal siges at de begge er pæne i både lak og skærmkanter...
Hvad ville i vælge?
Kom med et bud.

Kenned

Fra : Spacey

Dato : 13-05-06 18:25

Det var sørens!
stedet her plejer da ellers at være nærmest oversvømmet af kloge-åger og
andet godtfolk?

Kenned

Fra : alexbo

Dato : 13-05-06 18:43

"Spacey" skrev

> Det var sørens!
> stedet her plejer da ellers at være nærmest oversvømmet af kloge-åger og
> andet godtfolk?

Du har jo selv svaret, du foretrækket det lave km.tal og pris, og mener ikke
at de 2 år den anden er yngre er 15.000 kr. værd.

Jeg har en 98 GDI der har kørt, nærmest på km., det samme som den I kigger
på og er meget tilfreds.
Andre har haft problemer med GDI motoren, bla.andet med tilsodning, så det
er nok en god ide at tage GLXèn.

Du har ikke skrevet noget om din søsters forventede køremønster, og så er
det svært at vurdere hvor meget km.tallet. og bensinøkonomi skal tælle i
regnskabet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Spacey

Dato : 14-05-06 07:12

> [...]
> det svært at vurdere hvor meget km.tallet. og bensinøkonomi skal tælle i

Okay det har du så ret i..
Den vil primært blive brugt til bykørsel med enkelte afstikkere på landet en
gang imellem.
Det jeg efterlyste var osse lige så meget erfaringer gode som dårlige med
bilerne...

Kenned

Fra : MK

Dato : 14-05-06 07:22

> Det jeg efterlyste var osse lige så meget erfaringer gode som dårlige med
> bilerne...

SÅ skal du nok liiige læse denher side:
http://www.google.com/url?sa=D&q=http://home8.inet.tele.dk/tal