Att: Bjørn Jørvad
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 19:04

Hej Bjørn

Så er min nye Vectra så småt ved at være kørt til - den har kørt 2500 km - så det
er vel ved at være tiden til at se, om den vitterligt er så sløv, som du
forventer.

Jeg er ved at være faldet ned igen - og hvis du kan lade være med at være næsvis,
må du prøve en tur i sådan et pragtfuldt stykke tysk motorvejsbil i morgen, når
jeg først på eftermiddagen er kommer til din hjemby. )

Skal du have en tur - eller hvad..?

/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.49.124.12)

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 19:24

On Thu, 11 May 2006 20:04:17 +0200, <Jan W Nielsen> wrote:

> [...]
>må du prøve en tur i sådan et pragtfuldt stykke tysk motorvejsbil i morgen, når
>jeg først på eftermiddagen er kommer til din hjemby. )

Hvis ikke Bjørn gider, kan du jo fortælle hvornår du kommer forbi
Borup-afkørslen. Så kan det være jeg har tid ) ( så får du lov til
at klappe en OES-er så længe )
Du må da ikke fratage nogen illusionen af, at Opel er
blød-hat-og-kold-cigar biler
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 11-05-06 19:30

> [...]
morgen, når
> jeg først på eftermiddagen er kommer til GØTEBORG )

Hej Jan

Tak for tilbuddet. Du er velkommen til en kop kaffe - jeg vil naturligtvis
gerne prøve den stramme fornemmelse af ny bil. Jeg kan beskyldes for meget.
Men jeg vil ikke påstå en gammel skiden Volvo er stram :)

Du er naturligtvis velkommen til at den også...

VH Esben
P.S. Hvad laver du i Gøteborg???

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 21:02

> Tak for tilbuddet. Du er velkommen til en kop kaffe - jeg vil naturligtvis
> gerne prøve den stramme fornemmelse af ny bil. Jeg kan beskyldes for meget.
> Men jeg vil ikke påstå en gammel skiden Volvo er stram :)

He-he....

> Du er naturligtvis velkommen til at den også...

Taak..

> P.S. Hvad laver du i Gøteborg???

Ikke noget denne weekend - men jeg er nogle gange derovre i forbindelse med
arbejde - så man skal aldrig sige aldrig..

...nu skal vi bare have ham Bjørn til at melde sig på banen.

P.S: Hvor hurtigt accelererer sådan en ond Volvo fra "stående 80" til 160 km/t..?
Altså hvis man kører roligt afsted med 80 km/t, tænder stopuret og så kører
hurtigst muligt op til 160 km/t..? (Målt på alm speedo med 5 km/t fejlvining hele
vejen op)

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.49.124.12)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 11-05-06 21:21

> Ikke noget denne weekend - men jeg er nogle gange derovre i forbindelse
med
> arbejde - så man skal aldrig sige aldrig..

sig til

> [...]
kører
> hurtigst muligt op til 160 km/t..? (Målt på alm speedo med 5 km/t

Har absolut ingen anelse. Fra 80 km/t bliver det vel fra 3. gear hele vejen
til 160 km/t (ved kickdown går den dog i 2. gear ved 80 km/t)... Der er ikke
rigtigt nogen steder at prøve det. Ifølge BSR går den fra 80-140 km/t på
10.2 sek og fra 100-150 km/t på 8.7 sek. Jeg kørte en 315 hk v8 igår hvor
jeg kørte 100-170 km/t i 4. (ud af 6) gear. Der var reelt mere skub i den
end t5'eren.

T5 er ikke nogen sportsvogn. Men ganske smidig på motorvejen og naturligtvis
1/4 milen mellem lyskrydsene :)

På den vis tror jeg ikke den skilder sig meget fra din Vectra - heller ikke
på rå præstationer.

VH Esben

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 22:02

> Ifølge BSR går den fra 80-140 km/t på
> 10.2 sek og fra 100-150 km/t på 8.7 sek.

Gennem gearerne kører min Vectra fra 80 km/t til 160 km/t på 11,79 sekund (bedste
af to forsøg).

Jeg er ret overbevist om, at din gør det bedre, hvis den gør det absolut hurtigst
muligt. (Naturligvis af vandret vej i neutral vind)

> På den vis tror jeg ikke den skilder sig meget fra din Vectra - heller ikke
> på rå præstationer.

Det tror jeg nu nok, den gør.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:87.49.124.12)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 12-05-06 16:25

<Jan W Nielsen> wrote in message

> [...]
hurtigst
> muligt. (Naturligvis af vandret vej i neutral vind)

Jeg bemærkede lige på BSR's hjemmeside at det var i 4. gear. Det forklarer
den skidne 80-140 tid hvor den ikke har fuld moment i starten.

> Det tror jeg nu nok, den gør.

Den er ret tung og jeg sidder ofte specielt i 4. og 5. gear og ønsker mere
moment som 2.5T har. Men jeg vil ikke udfordre skæbnen nu. Alting i
drivlinien fungerer og jeg har hørt for mange kedelige historier på
volvoland.se om bøvl efter chipning...

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 13-05-06 08:52

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skal du have en tur - eller hvad..?

Du er altid velkommen til at kigge forbi.

Det bedste er nok lige at ringe i forvejen, så du er sikker på, jeg sidder
på pinden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 11:08

> Du er altid velkommen til at kigge forbi.

Tak - det vil jeg gøre - når lejligheden byder sig næste gang - jeg var et smut i
Skagen denne weekend og kom lige forbi

/Jan W NIelsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport, 06
Km-stand: 4000

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:147.29.137.98)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 19:12

> Du er altid velkommen til at kigge forbi.

Du kan jo ilge smutte ud og prøve dine to Volvo´er fra 80-160.

Så kan vi se, om det tjener noget formål at lægge arm med den lille, eller
om du lige så godt kan tage den store frem med det samme.

P.S: Se ny tråd startet den 15.05 klokken 1.18.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : BJ

Dato : 15-05-06 21:05

KLIP

> Du kan jo ilge smutte ud og prøve dine to Volvo´er fra 80-160.

Det ser jeg ingen grund til.

> Så kan vi se, om det tjener noget formål at lægge arm med den lille, eller
> om du lige så godt kan tage den store frem med det samme.

Jeg afventer med sindsro vor lille test.

> P.S: Se ny tråd startet den 15.05 klokken 1.18.

Har set den.

PS: Har for øvrigt kørt i den sprit nye Volvo C70 model T5 med geartronic.
Den kører fremragende og med taget nede skøn i solskin. Den har dog en
skønhedsfejl af dimensioner.
Når taget er nede og samtlige vinduer rullet ned, flaprer bageste
sikkerhedsseller nogt så gudsjammerlig.
Det er ganske simpel en en om´er Volvo og find gerne på en løsning til de
som bliver solgt med dette håbløse
arrangement.

Den er nu blevet et emne ved næste bilskift.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 21:34

> Det ser jeg ingen grund til.

Men det gør jeg - det kunne da være meget sjovt. Jeg vil tro, din mindste
Volvo gør det på omkring 14 sekunder.

Den store gør det nok på 10,4 sekunder.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 T '06

Fra : BJ

Dato : 15-05-06 21:38

KLIP

> Men det gør jeg - det kunne da være meget sjovt.

O.k., men jeg gider altså ikke..;)

> Jeg vil tro, din mindste Volvo gør det på omkring 14 sekunder.

Det lyder meget sandsynlig.

> Den store gør det nok på 10,4 sekunder.

Jeg har prøvet den af fra 0- 200 km/t ... det var meget sjovere....:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 21:47

> Jeg har prøvet den af fra 0- 200 km/t ... det var meget sjovere....:)

Tid...?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 21:59

> Tid...?

På den svenske side AutoPower skrivr de følgende:

Titta på siffrorna för en T6 nedan:

0 - 80 km/h 5,2 s
0 - 100 km/h 7,7 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h 11,6 s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 18,3 s
0 - 180 km/h 23,2 s
0 - 200 km/h 30,0 s

Kan det virkelig passe..?

Jeg lavede en 100-200 forleden på sekunder, og det var ikke optimal kørsel -
jeg ville kunne gøre det hurtigere. Hvis alt dette er rigtigt, er der ikke
så langt fra min op til din store Volvo fra 0-200, og det lyder alligevel
mærkeligt.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : BJ

Dato : 15-05-06 23:12

KLIP

> 0 - 200 km/h 30,0 s
>
> Kan det virkelig passe..?

I fabrikstrim er det sikkert rigtigt.

Så hut jeg visker, lå jeg omkring 23 - 25 sekunder.

De fleste biler er lagt ud til at være nogen lunde på højde med det, de skal
konkurrere med.

Det samme gælder for din 2.0T og min 2.4i.

Se på S40T5 tiderne og Opels OPC eller for den sags skyld Fords Focus ST.

Alt i alt er det marginaler, der skiller dem og kan kun bruges som
reklameværdi.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-05-06 06:53

> Så hut jeg visker, lå jeg omkring 23 - 25 sekunder.

Pænt må man sige.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-05-06 11:16

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> Skal du have en tur - eller hvad..?

Det minder mig om at jeg vist nok lovede dig en tur i den 6-benede, en
dag...

-M
'05 BMW 325i E90 (87.483 km)
'86 Ford Sierra RS Cosworth (39.202 km)

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-06 11:10

> Det minder mig om at jeg vist nok lovede dig en tur i den 6-benede, en
> dag...

Ja, for fa´en - det vil jeg vildt gerne..

> '05 BMW 325i E90 (87.483 km)

Uhmn...

Skal du også til Le Mans i år - så ses vi i hvert fald også dernede...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-05-06 20:38

> Ja, for fa´en - det vil jeg vildt gerne..

Det var da godt, der er ikke noget værre end at lade en ignorant køre ens
bil ;)

> Skal du også til Le Mans i år - så ses vi i hvert fald også dernede...

Det gør vi da!

--
-M
'05 BMW 325i E90