In article <4464934a$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> writes:
>
> "Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44637109$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Min campingvogn trænger til at få lavet bremser, men jeg
>> har aldrig skilt sådan nogen ad før. Akslen er en PBW type OB1505
>> med bremser type S2304-7 tromlebremser, hvis det siger nogen noget.
>
> Ikke mig, men jeg kender lidt til Al-ko og Knott, så nu vil jeg udtale mig
> om noget jeg reelt ikke aner noget om...
Fint, så er jeg advaret
>
>>
>> Ud over at jeg skal kontrollere bakkerne, er det ene kabel "frosset"
>> fast. Har jeg ret i at jeg skal have bremsetromlen af for at få kablet af
>> ?
>
> Al-ko og Knott der er mindre end 15-20 år gammelt: Nej. Og dog, du kan vel
> ikke hægte det af krogen inde i tromlen, hvis det er frosset. Køb nye
> kabler, se om de er med øje = til at hægte på og klip så de gamle.
Hm, ok, det gav allerede en lille ide om hvordan det kan være lavet. Idag
fik jeg den ene ende af kablet, den modsat tromlen, skruet af holderen. Når
jeg får sat nyt kabel på, tror jeg lige jeg stikker det en gang rustbeskytter
i holderen. Kors hvor det var rustent.
>
>>
>> Mit problem er i første omgang at få taget bremsetromlen af, uden
>> at ødelægge noget dyrt. Har jeg ret i at lejerne sidder i tromlen,
>> eller sidder tromlen presset ind over lejerne ?
>> Hvad er i det hele taget proceduren for sådan nogle tingester?
>
> Centermøtrikken holder lejet og dermed tromlen. Lejet skal sidde fast i
> tromlen, så du skal kunne trække tromlen af når møtrikken er væk. Hvis det
> er gammelt og træls er det svært...
Det var ikke meget der gav sig da jeg hev. Jeg prøvede endda (forsigtigt) med
en aftrækker.
>> Inden jeg opgav, havde jeg fået taget centermøtrikken af. Bagved
>> var der så endnu en låsering og så var det jeg fik kolde fødder og
>> lukkede butikken igen.
>
> Hmm. Lyder anderledes end det jeg kender...
Øv