Oplægning af skærmkanter
Fra : Morten Hansen

Dato : 11-05-06 12:01

Hej NG

Er der nogle der kender et godt (hvor der f.eks. ikke sker noget
med malingen) og billigt sted i Nordsjælland /
Storkøbenhavn at få lagt de bagerste skærmkanter op ?

Jeg har nu bestilt M6 fælge i 8,5 / 9.5 x 18" samt dæk i
størrelsen 235/40 og 265/35. Det skulle komme til at se
ud nogenlunde som #2 her:
http://www.ivao.org/~mh/images/BMW735/BMW_with_wheels.jpg

Det siges at 265 dæk vil ramme indersiden af skærmkanterne.
Er det tilfældet er jeg jo nok nød til at gøre noget ved det......

--
Morten Hansen
BMW735 E32

Fra : Neser

Dato : 11-05-06 16:08

> [...]
>
> Det siges at 265 dæk vil ramme indersiden af skærmkanterne.
> Er det tilfældet er jeg jo nok nød til at gøre noget ved det......

Du skal nok regne med at der sker lidt med malingen.
Har hørt folk tale om at man vha. at varme lidt på skærmene kan trække dem
10mm ud, men har hørt fra lige så mange eller flere at man reelt _skal_ male
alligevel.

Vil den komme til at skrabe imod yderskærmene? Hvis ikke, er det jo ikke
nødvendigt at rulle dem.
Hvis de skraber imod inderskærmen, ville jeg montere en spacer og få rullet
skærmene lidt ekstra. Fremfor at modificere inderskærme.
Nogle piller endda inderskærmene ud for at få plads, hvilket jeg mener er
det dummeste man kan gøre i et land som DK, hvor de nærmest salter fra 1-11
til 1-4 og resten af året er det bare vand og sand der pjasker rundt i
skærmkasserne.. ;)

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 18:04

"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message

> [...]
> 10mm ud, men har hørt fra lige så mange eller flere at man reelt _skal_

De skal ikke trækkes ud - den "vandrette del" af skærmkanten skal lægges op
langs indersiden - alternativt skæres et lille stykke af den.

> Vil den komme til at skrabe imod yderskærmene? Hvis ikke, er det jo ikke
> nødvendigt at rulle dem.

Det siges der, fra (forhåbentlig) pålidelig kilde.
255 kan være der, men 265 skraber på kanten når fjederen trykkes sammen
265/35x18 har bare samme omkreds som originalt.....
Men det skal jo nok lige prøves inden de lægges op

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : Neser

Dato : 15-05-06 21:48

> De skal ikke trækkes ud - den "vandrette del" af skærmkanten skal lægges
> op
> langs indersiden - alternativt skæres et lille stykke af den.

Så er det bare i gang med hammeren, det er ikke sværere. Sørg bare for at
give det noget beskyttelse, tectyl, maling osv. så der ikke sker noget
senere hen du er ked af.

> [...]
> 265/35x18 har bare samme omkreds som originalt.....
> Men det skal jo nok lige prøves inden de lægges op

Ja, prøv endelig, det er til tider den eneste måde man lærer på. Dog sørg
for at være obs. på om den skraber imod, og test gerne lidt mere ekstremt
end din normale kørsel, så du kommer til at kende begrænsningerne.

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 20:13

> Så er det bare i gang med hammeren, det er ikke sværere. Sørg bare for at
> give det noget beskyttelse, tectyl, maling osv. så der ikke sker noget
> senere hen du er ked af.

AV - det tør jeg ikke - den bliver bare fuld af små buler

> Ja, prøv endelig, det er til tider den eneste måde man lærer på.

Nemlig

> Dog sørg for at være obs. på om den skraber imod, og test gerne lidt mere
> ekstremt end din normale kørsel, så du kommer til at kende
> begrænsningerne.

Det bliver testet grundigt inden vi triller afsted til Holland og Frankrig.
Jeg skal ikke stå der med et sprunget dæk fordi kanten er blevet
revet i stykker !

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : ERLO

Dato : 12-05-06 09:37

Hej
Husk nu lige at tale med SKAT inden du får lavet for meget om på din bil -
det kan godt blive en dyr affære.
Mvh. ERLO

--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 12:54

"ERLO" <logst@get2net.dk> wrote in message
> Hej
> Husk nu lige at tale med SKAT inden du får lavet for meget om på din bil -
> det kan godt blive en dyr affære.
> Mvh. ERLO

Erm - vi taler om at sætte andre fælge på.......

--
Morten Hansen
BMW735 E32

Fra : ERLO

Dato : 12-05-06 16:21

Jeg kan godt forstå teksten om fælge :)
Men der stod også at skærmkanterne skulle ændres - også er det at en lille
klokke ringer.
Jeg kan mange historier om f.eks. FORD Capri hvor skærmkanterne kun blev
lagt en "lille smule" ud - der forlangte DE ny registreringsafgift.
Men, sådan er der jo så meget :))
Mvh. ERLO

--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 16:26

> [...]
> Jeg kan mange historier om f.eks. FORD Capri hvor skærmkanterne kun blev
> lagt en "lille smule" ud - der forlangte DE ny registreringsafgift.

OK - men er ikke udlægning, men oplægning af dem
(kanten der er vinkelret på karossen)

--
Morten Hansen
BMW735 E32

Fra : MK

Dato : 13-05-06 10:52

"Morten Hansen" <me@my.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der kender et godt (hvor der f.eks. ikke sker noget
> med malingen) og billigt sted i Nordsjælland /
> Storkøbenhavn at få lagt de bagerste skærmkanter op ?

Linket virker ikke

Ham mekanikeren i Helsinge, du ved, har en kammi, der er pladesmed.
Prøv det...

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 16:01

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Linket virker ikke

Undskyld - har lige skifte server - er der igen.

> Ham mekanikeren i Helsinge, du ved, har en kammi, der er pladesmed.
> Prøv det...

OK - snakker bare ikke så meget med ham mere

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : MK

Dato : 13-05-06 17:24

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse

> OK - snakker bare ikke så meget med ham mere

Nej, han er stoppet med reparationerne, men pladesmeden
kører videre...

Fra : MK

Dato : 14-05-06 05:42

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld - har lige skifte server - er der igen.

Her hvor jeg bor er der jo en del BMW Alpina-modeller, og jeg
mødte faktisk en Alpina B12 igår. Har du overvejet den fælgmodel,
Alpina benytter - www.koed.dk har den:
"Komplet sæt 17" Alpina "1995" kopihjul med dæk "

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 06:15

> [...]
> Alpina benytter - www.koed.dk har den:
> "Komplet sæt 17" Alpina "1995" kopihjul med dæk "

Jo, har haft kigget på dem - meget pæne, men alt for mange eger
at vaske. Og dem er der jo også nogle stykker
der kører med allerede

Jeg ville egentlig gerne have haft de nye Keskin KT5 fælge,
men de koster lige i overkanten af hvad jeg vil ofre

--
Mvh.
Morten Hansen

Fra : MK

Dato : 14-05-06 07:16

> Jeg ville egentlig gerne have haft de nye Keskin KT5 fælge,
> men de koster lige i overkanten af hvad jeg vil ofre

Jeg købte sidste år et sæt Keskin KT1 i Horsens - det var ikke
specielt dyrt, som jeg ser det. Så iøvrigt KT5 på en MB igår.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 09:09

> "Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte sidste år et sæt Keskin KT1 i Horsens - det var ikke
> specielt dyrt, som jeg ser det. Så iøvrigt KT5 på en MB igår.

I 18" koster de 50% mere end dem på billederne.
Vil hellere bruge "resten" på noget andet så...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-05-06 21:50

> Det siges at 265 dæk vil ramme indersiden af skærmkanterne.
> Er det tilfældet er jeg jo nok nød til at gøre noget ved det......

Vil du have så store dæk på - og i givet fald - hvorfor..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Morten Hansen

Dato : 16-05-06 10:08

> Vil du have så store dæk på - og i givet fald - hvorfor..?

Den kører originalt med 205/65x15 der har en omkreds på 1973mm
235/40x18 (som skal på forhjulene) har en omkreds på 1967mm
265/35x18 har en omkreds på 1961mm - 255/35x18 kun 1937mm
.....derfor den størrelse - den er tættest på original størrelsen.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 15:28

"Morten Hansen" <me@my.com> wrote in message
> [...]
> Storkøbenhavn at få lagt de bagerste skærmkanter op ?
>
> Jeg har nu bestilt M6 fælge i 8,5 / 9.5 x 18" samt dæk i

Ja så kom dækkene - de var først lovet leveret mandag og tirsdag
men kom allerede i dag - som sædvanligt god service fra reifendirekt

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-06 19:21

"Morten Hansen" <Morten.HansenSnabelAit.dk> wrote in message

> Ja så kom dækkene - de var først lovet leveret mandag og tirsdag
> men kom allerede i dag - som sædvanligt god service fra reifendirekt

YES ! så ringede de lige og fortalte at fælgene var kommet
Jeg havde ellers tidligere på dage blevet informeret om at
de var ved at blive pakket i Holland.....
Det må have været til en anden ellers er det godt nok hurtig
transport.

Så er det bare at vente på mandagen........

Fra : Leif Neland

Dato : 19-05-06 07:26

> [...]
> de var ved at blive pakket i Holland.....
> Det må have været til en anden ellers er det godt nok hurtig

Spørg om du må få faldskærmen, der var på fælgeme, da de blev kastet ned fra
flyet

Leif

Fra : Morten Hansen

Dato : 22-05-06 12:25

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Spørg om du må få faldskærmen, der var på fælgeme, da de blev kastet ned
> fra
> flyet

Hahaha - så er de ankommet - det er godt nok svært at få
lavet noget fornuftigt på arbejdet idag

--
Morten Hansen
BMW735 E32