|
| Indførsel af Passat Fra : Kenneth |
Dato : 11-05-06 11:17 |
|
Jeg skal snart skifte bil og overvejer at hente en Passat i Tyskland,
en 2,8 V6 4-motion fra 2001. Handelsprisen står til ca 33000 Dkr. jeg
har besøgt Told & Skat's hjemmeside og beregnet en ca. afgift, og med
afgiften står den til ca. 83000 kr. Men der må være noget mere i
det, da jeg ikke kan forstå at en så ny bil kan koste så lidt. Hvad
skal der ellers tages højde for?
På forhånd tak
Kenneth
| |
Tue Jensen (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 11-05-06 11:30 |
|
On 11 May 2006 03:17:06 -0700, Kenneth wrote:
> Jeg skal snart skifte bil og overvejer at hente en Passat i Tyskland,
> en 2,8 V6 4-motion fra 2001. Handelsprisen står til ca 33000 Dkr. jeg
> har besøgt Told & Skat's hjemmeside og beregnet en ca. afgift, og med
> afgiften står den til ca. 83000 kr. Men der må være noget mere i
> det, da jeg ikke kan forstå at en så ny bil kan koste så lidt. Hvad
> skal der ellers tages højde for?
> På forhånd tak
> Kenneth
Hvis du går ind på skat.dk under borger, motorkøretøjer, vurderinger,
registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer og Vurderinger
kan du se tidligere vurderet biler.
Der er f.eks. vurderet en Passat PASSAT VR6 2,8 i 2005
Endeligt vurderet pr 14/09-2005
Afgiftspligtig værdi 115000
Registreringsafgift 189419
Handelspris inkl. afgift 304419
--
Tue Jensen
| |
Tue Jensen (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 11-05-06 11:31 |
|
On Thu, 11 May 2006 12:30:04 +0200, Tue Jensen wrote:
> On 11 May 2006 03:17:06 -0700, Kenneth wrote:
>
>> Jeg skal snart skifte bil og overvejer at hente en Passat i Tyskland,
>> en 2,8 V6 4-motion fra 2001. Handelsprisen står til ca 33000 Dkr. jeg
>> har besøgt Told & Skat's hjemmeside og beregnet en ca. afgift, og med
>> afgiften står den til ca. 83000 kr. Men der må være noget mere i
>> det, da jeg ikke kan forstå at en så ny bil kan koste så lidt. Hvad
>> skal der ellers tages højde for?
>> På forhånd tak
>> Kenneth
>
> Hvis du går ind på skat.dk under borger, motorkøretøjer, vurderinger,
> registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer og Vurderinger
> kan du se tidligere vurderet biler.
>
> Der er f.eks. vurderet en Passat PASSAT VR6 2,8 i 2005
>
> Endeligt vurderet pr 14/09-2005
> Afgiftspligtig værdi 115000
> Registreringsafgift 189419
> Handelspris inkl. afgift 304419
Den var fra 2001
--
Tue Jensen
| |
Thomas Landberg (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-05-06 11:45 |
|
>>Jeg skal snart skifte bil og overvejer at hente en Passat i Tyskland,
>>en 2,8 V6 4-motion fra 2001. Handelsprisen står til ca 33000 Dkr. jeg
>>har besøgt Told & Skat's hjemmeside og beregnet en ca. afgift, og med
>>afgiften står den til ca. 83000 kr. Men der må være noget mere i
>>det, da jeg ikke kan forstå at en så ny bil kan koste så lidt. Hvad
>>skal der ellers tages højde for?
Man kan sige som en tommelfinger-regel, at bilen kommer til at koste
nøjagtigt det samme som hvis du havde købt den i Danmark. Told og Skat er
ikke dumme og de beregner afgiften ud fra hvad en tilsvarende "dansk" bil
koster. Du kan så være heldig at få noget mere udstyr med i prisen i forhold
til hvis du køber en dansk model, men man køber ikke en bil i Tyskland til
"ingen penge" i forhold til hvis man købte den i Danmark. I øvrigt synes jeg
det ser ud som om en stor del af de biler der bliver hentet i Tyskland er
blevet fusket f.s.v.a. kilometertælleren. Når jeg får en kunde op hvor
rattet er mere slidt end i en frikørt taxa og triptælleren siger 100.000km
spørger jeg som regel om bilen er importeret - og jeg tror ikke jeg har
gættet forkert endnu....
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.
| |
Bart Simpson (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Bart Simpson |
Dato : 11-05-06 13:32 |
|
Jam,
de 33.000 plus 185.0000 giver 218.000 - det er rigeligt under 304.000 til at
man godt kan få noget billigt?
Oder was?
mvh
BS
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:446315ad$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Jeg skal snart skifte bil og overvejer at hente en Passat i Tyskland,
>>>en 2,8 V6 4-motion fra 2001. Handelsprisen står til ca 33000 Dkr. jeg
>>>har besøgt Told & Skat's hjemmeside og beregnet en ca. afgift, og med
>>>afgiften står den til ca. 83000 kr. Men der må være noget mere i
>>>det, da jeg ikke kan forstå at en så ny bil kan koste så lidt. Hvad
>>>skal der ellers tages højde for?
>
> Man kan sige som en tommelfinger-regel, at bilen kommer til at koste
> nøjagtigt det samme som hvis du havde købt den i Danmark. Told og Skat er
> ikke dumme og de beregner afgiften ud fra hvad en tilsvarende "dansk" bil
> koster. Du kan så være heldig at få noget mere udstyr med i prisen i
> forhold til hvis du køber en dansk model, men man køber ikke en bil i
> Tyskland til "ingen penge" i forhold til hvis man købte den i Danmark. I
> øvrigt synes jeg det ser ud som om en stor del af de biler der bliver
> hentet i Tyskland er blevet fusket f.s.v.a. kilometertælleren. Når jeg får
> en kunde op hvor rattet er mere slidt end i en frikørt taxa og
> triptælleren siger 100.000km spørger jeg som regel om bilen er
> importeret - og jeg tror ikke jeg har gættet forkert endnu....
>
>
> --
>
> MVH
>
> Thomas Landberg
> www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
> Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.
>
| |
Thomas Landberg (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-05-06 14:53 |
|
> de 33.000 plus 185.0000 giver 218.000 - det er rigeligt under 304.000 til
> at man godt kan få noget billigt?
> Oder was?
Tjo... Men giver det ikke grund til en anelse mistanke, at en bil som den
Passat skulle kunne fås til 33.000kr efter 5 år? Selv i et land uden 180 %
registreringsafgift koster bilerne penge og hvis man kan få en Passat i
noget nær topmodel til 33.000kr efter 5 år, så tror jeg der ville blive
importeret en del flere end der gør. Men jo - hvad man giver for bilen i
Tyskland har ingen indvirkning på hvad man skal betale i afgift herhjemme.
Så får man den billigt, så er pengene rigtigt nok sparet.
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.
| |
Kenneth (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Kenneth |
Dato : 11-05-06 14:44 |
|
har jeg ret i at man ikke betaler afgift af ekstraudstyret?
| |
Thomas Landberg (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-05-06 14:51 |
|
> har jeg ret i at man ikke betaler afgift af ekstraudstyret?
Nej. Noget ekstraudstyr betaler man lidt afgift af, noget andet betaler man
en masse for. F.eks. koster en oldnordisk fastmonteret telefon i bilen en
formue i afgift.
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.
| |
Christopher Stein (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Christopher Stein |
Dato : 11-05-06 14:53 |
|
Kenneth skrev:
> har jeg ret i at man ikke betaler afgift af ekstraudstyret?
>
Du betaler afgift af bilens værdi som helhed.. dvs hvis den har alt i el
og læderkabine, betaler man indirekte afgift af dette også.. :)
| |
Hans L. Jørgensen (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 11-05-06 22:48 |
|
"Kenneth" <jensen_kennethr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1147355010.528219.14310@v46g2000cwv.googlegroups.com...
> har jeg ret i at man ikke betaler afgift af ekstraudstyret?
>
Ved ikke om det stadig gælder, men - det har tidligere været sådan at
ekstraudstyr ikke medregnes når køretøjet er over 8 år gammel.
MVH Hans
| |
John Sahl (11-05-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 11-05-06 22:54 |
|
Hans L. Jørgensen wrote:
> Ved ikke om det stadig gælder, men - det har tidligere været sådan at
> ekstraudstyr ikke medregnes når køretøjet er over 8 år gammel.
Det vil stadig tælle med "i den generelle stand" på bilen, så det passer
ikke helt.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Hans L. Jørgensen (12-05-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 12-05-06 09:54 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:4463b2db$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hans L. Jørgensen wrote:
>> Ved ikke om det stadig gælder, men - det har tidligere været sådan at
>> ekstraudstyr ikke medregnes når køretøjet er over 8 år gammel.
>
> Det vil stadig tælle med "i den generelle stand" på bilen, så det passer
> ikke helt.
>
Køretøjets generelle stand handler sgu' da ikke ekstraudstyr, men derimod
buler, ridser i lak, mat lak, kabinens tilstand, slitage af sæder.
MVH Hans
| |
Thomas Landberg (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-05-06 14:54 |
|
Jeg skal snart skifte bil og overvejer at hente en Passat i Tyskland,
en 2,8 V6 4-motion fra 2001. Handelsprisen står til ca 33000 Dkr. jeg
har besøgt Told & Skat's hjemmeside og beregnet en ca. afgift, og med
afgiften står den til ca. 83000 kr. Men der må være noget mere i
det, da jeg ikke kan forstå at en så ny bil kan koste så lidt. Hvad
skal der ellers tages højde for?
Hvor finder du at prisen er 33.000dkr? Det lyder "en smule" billigt. Hvis du
vil have et hurtigt overslag over hvad afgiften er, så prøv at finde en
tilsvarende bil herhjemme og gang prisen med 0.6. Så får du ca.. tallet for
hvor meget du skal af med i afgift.
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.
| |
Niels Bengaard (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 11-05-06 15:20 |
| | |
Kenneth (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Kenneth |
Dato : 11-05-06 15:33 |
|
Lige nøjagtig, bilen på det link som Niels har fundet. 4400 euro er
jo 33000 dkr som så skal betales afgift af.
| |
Thomas Landberg (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-05-06 15:52 |
| | |
Kenneth (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Kenneth |
Dato : 11-05-06 17:18 |
|
Jo, jeg har mistanke til den, men det er jo også derfor jeg er nød
til at spørge nogen som ved noget om det.
| |
Jens Vejmand & Holge~ (11-05-2006)
| Kommentar Fra : Jens Vejmand & Holge~ |
Dato : 11-05-06 18:21 |
|
Så man jo tro, at "der er noget galt", når alle andre koster det dobbelte
....
MEEN - de andre er jo stadige billige ....
Kontakt sælger og hør om bilen, men det skulle være mærkeligt, at ejeren kun
vil ha´det halve for øsen
mvh
JV
"Kenneth" <jensen_kennethr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1147364260.539100.296620@q12g2000cwa.googlegroups.com...
Jo, jeg har mistanke til den, men det er jo også derfor jeg er nød
til at spørge nogen som ved noget om det.
| |
MK (13-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 13-05-06 11:13 |
|
"Kenneth" <jensen_kennethr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1147364260.539100.296620@q12g2000cwa.googlegroups.com...
> Jo, jeg har mistanke til den, men det er jo også derfor jeg er nød
> til at spørge nogen som ved noget om det.
Når du skal finde en vogn i udlandet/Tyskland, bør du undgå de
billigste. Det kan sjældent betaler sig at køre/forhøre sig på dem,
fordi der som regel er en årsag bag den lave pris (synlig eller ej!)
(jeg har lige selv prøvet det igen). Iøvrigt er gennemløbstiden for
en annonceret bil på mobile.de cirka 7 dage, så man skal være
hurtig.
Den danske afgift er cirka 63% af en brugtvognforhandlers ud-
salgspris - så koster Passaten 300.000 kr i DK, vil afgiften ligge
på 189.000 kr !
| |
|
|