Import af bil fra Tyskland - del 5343253 :~
Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 10-05-06 19:17

Hej alle,

i forbindelse med undersøgelse af det tyske bilmarked, støder man tit på
"exportpreis" eller "mw. st. ausweisbar".

Jeg forhørte mig hos en forhandler i Tyksland og han fortalte, at en bil
sælges til tyskere (private!) uden moms (de måtte ikke opkræve moms iflg.
§25 stk A - spørg mig ikke hvor denne tyske lov er citeret fra!) ...

1) Hvis man køber en auto i Tyskland uden at erlægge tysk moms, må man gå ud
fra, at man i stedet skal lægge dansk moms?

2) Når man skal indregistrerer en tysk importbil, skal man så overfor SKAT
bevise, at den er købt inkl. moms? - eller er det et spørgsmål om at sørge
for selv, at overholde dansk lovning?

3) Hvorledes tjekker SKAT efterfølgende, at den faktura/regning man har fra
Tyskland, at den rent faktisk ER inkl. tysk moms (så man ikke bliver
afkrævet dansk moms)?

mvh

JV

Fra : Christopher Stein

Dato : 11-05-06 07:31

Jens Vejmand & Holger Danske skrev:
> [...]
>
> 3) Hvorledes tjekker SKAT efterfølgende, at den faktura/regning man har fra
> Tyskland, at den rent faktisk ER inkl. tysk moms (så man ikke bliver

svjv er der spec. regler for brugtmoms i begge lande.. tror du skal have
fat i t&s for at få et endegyldigt svar..