/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BX19 GTI strømproblemer
Fra : 2rb1


Dato : 09-05-06 22:49

Jeg har en Citroen Bx19 gti fra 88 som starter meget let med kold motor, med
masser af strøm på batt.
Problemet er når jeg skal genstarte den med varm motor - så er det som om
der næsten ikke er noget strøm på bil. Motor går meget langsomt rundt når
den skal startes og ind i mellem er der ikke strøm nok til at starte.

Nogle som har ide'er til at løse problemet?

Mvh. 2rb1



 
 
Uffe Ravn (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 09-05-06 23:20

2rb1 wrote:

> Jeg har en Citroen Bx19 gti fra 88 som starter meget let med kold
> motor, med masser af strøm på batt.
> Problemet er når jeg skal genstarte den med varm motor - så er det
> som om der næsten ikke er noget strøm på bil. Motor går meget
> langsomt rundt når den skal startes og ind i mellem er der ikke strøm
> nok til at starte.
>
> Nogle som har ide'er til at løse problemet?

Ofte skyldes den slags problemer, dårlige forbindelser i de "store"
ledninger og stelforbindelser imellem batteri og starter.

Mål dig frem, eller rens det hele af og spænd efter.

Det kan nu også være en dårlig starter.

Mvh. Uffe Ravn



Basse (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 09-05-06 23:33


On 9-May-2006, "2rb1" <Jule@manden.dk> wrote:

> Problemet er når jeg skal genstarte den med varm motor - så er det som om
> der næsten ikke er noget strøm på bil. Motor går meget langsomt rundt når
> den skal startes og ind i mellem er der ikke strøm nok til at starte.
>
> Nogle som har ide'er til at løse problemet?

Lige en test først: Tænd lyset når den laver det nummer og få en til at se
om
styrken dykker meget. Hvis den den altså ikke har "lyseslukker" når nøglen
drejes helt over, det har nogle biler.
Mål evt med et voltmeter direkte på polerne om spændingen dykker.
Dykker den meget samtidig med at motoren trækkes laaangsomt rundt, så
er batteriet færdigt. Det er bare sjældent at der er varme afhængige fejl
der.
Jeg har ikke prøvet det men har hørt nogle påstå det kan ske.


Hvis det ser ok ud og det tror jeg det vil gøre. Så skal starteren næsten
sikkert have nye kul.
Udover kullene kan der være dårlige forbindelser, mest sandsynligt ved
starteren. Kontrol af det er ved "vrikke/pille metoden"

Og så den dyre: Starteren har en dårlig forbindelse indeni, en der bliver
værre ved varme. Mod det hjælper kun en ombytter.


Bedste gæt fra mig: Det lyder som om den ønsker sig nye kul i starteren.


Hygge,
Basse

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste