Lakbehandling
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 09-05-06 20:42

Hej gruppe

Afledt af anden post...

Hvad gør I med jeres bilers lak her til foråret?

Jeg har ikke tænkt så meget over det så jeg har gjort følgende:
- Vasket bilen
- Givet bilen lakrens
- Poleret bilen med voks

Er der andet man behøver at gøre???

Og som Henrik B: Hvordan fjerner man voks fra gummilister, vinyl osv...

VH Esben

Fra : CBA

Dato : 09-05-06 21:02

> Og som Henrik B: Hvordan fjerner man voks fra gummilister, vinyl osv...

Det bedste er at undgå at gummilister, vinyl mv bliver ramt af polish og
voks. Det gøres bedst ved at pakke dem ind i malertape inden du går igang
med polish og voks.

Alternativt kan du "mætte" gummi og vinyl med Sonax vinyl rens&forsegler
inden du går igang. Det gør opgaven med at fjerne evt. stænk meget lettere.

Prøv at se Sonax danske hjemmeside..... www.sonax.dk

Den er spækket med gode råd, tips og tricks

Mvh

Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-05-06 21:53

CBA skrev:

> Det bedste er at undgå at gummilister, vinyl mv bliver ramt af polish og
> voks. Det gøres bedst ved at pakke dem ind i malertape inden du går igang
> med polish og voks.

Jeg forstår simpelthen ikke problemet... jeg tværer det ud over det hele
når den får tur med maskinen og det er lige til at tørre af bagefter...

MVH

Fra : Kent

Dato : 09-05-06 21:58

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår simpelthen ikke problemet... jeg tværer det ud over det hele
> når den får tur med maskinen og det er lige til at tørre af bagefter...
>
> MVH

Det er fordi, du er heldig at have et produkt, der ikke hæfter
på gummilister og lignende. Mange produkter er næsten umulige
at få af igen sådanne steder, hvis ikke man først har forbehandlet
med vinylmakeup eller lignende produkt.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 22:21

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på gummilister og lignende. Mange produkter er næsten umulige
> at få af igen sådanne steder, hvis ikke man først har forbehandlet

Jeg bruger Turtle OG Sonax, og det sætter sig ikke.
Jeg tror, problemet er af plastmæssig karakter..
I har blot en svag plastic på jeres moderne biler..

Fra : Kent

Dato : 09-05-06 22:33

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Turtle OG Sonax, og det sætter sig ikke.
> Jeg tror, problemet er af plastmæssig karakter..
> I har blot en svag plastic på jeres moderne biler..

Dén må du længere ud på landet med

Men det er klart, at hvis der er struktur i plastiken, kan det
være med til at gøre det vanskeligt at få midlet af igen.

Kent.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-05-06 19:16

> Jeg bruger Turtle OG Sonax, og det sætter sig ikke.
> Jeg tror, problemet er af plastmæssig karakter..
> I har blot en svag plastic på jeres moderne biler..

Haha - du er en helt!

VH Esben
- der nu vil købe lidt vinyl make-up

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 19:56

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Haha - du er en helt!

Jep, og endda een af de bedre af slagsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-06 09:23

Kent skrev:

> [...]
> på gummilister og lignende. Mange produkter er næsten umulige
> at få af igen sådanne steder, hvis ikke man først har forbehandlet

Jeg bruger mangen forskellige produkter (skifter når det ene slipper op)
og må sige jeg er heldig i så fald at ramme et produkt der ikke bøvler.

Jeg forstår bare ikke Henrik har problemet.. vores biler er "ens" og
dermed kan vi ikke give plastikken skylden.

Måske han burde komme forbi Kolding og få en lektion i polering af bil
med de rette midler ))

MVH

Fra : Kent

Dato : 10-05-06 15:08

> [...]
> dermed kan vi ikke give plastikken skylden.
>
> Måske han burde komme forbi Kolding og få en lektion i polering af bil

Kan plastikken på hans bil måske være blevet "tør" pga. solen
og manglende pleje?

Kent.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-06 22:21

Kent skrev:

> Kan plastikken på hans bil måske være blevet "tør" pga. solen
> og manglende pleje?

Jeg tvivler næsten.. jeg tror ikke den tidligere ejer af min bil havde
opdaget polermidler - den lignede ihvertfald noget der aldrig havde set
skyggen af sligt, så hvis Henrik's (fra samme sted, dog et år ældre)
skulle være mere træt... uha uha..

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 22:20

> Jeg forstår simpelthen ikke problemet... jeg tværer det ud over det hele
> når den får tur med maskinen og det er lige til at tørre af bagefter...

Hørt.
Armor All gør det hele i een arbejdsgang. Fjerner småklatter og fornyer.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 16:26

> Hej gruppe
>
> Afledt af anden post...
>
> Hvad gør I med jeres bilers lak her til foråret?

Jeg plejer at sende bilen til autolakereren til omlakering

--
Tom

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 10-05-06 16:47

> Jeg plejer at sende bilen til autolakereren til omlakering

Det var ret så drastisk. Kører du Ford :)

VH Esben