/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorskift... igen igen...
Fra : Peter Frost


Dato : 09-05-06 20:00

Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo 850
GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det lovligt ?
Der er jo turbo på T5'eren ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT



 
 
Ukendt (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-06 20:03

On Tue, 9 May 2006 21:00:09 +0200, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

>Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo 850
>GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det lovligt ?
>Der er jo turbo på T5'eren ?

Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der kun en
vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller sammenlignelig årgang.
Han får sikkert et problem med synsmanden - ellers er der nogen, der
sover.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Peter Frost (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 09-05-06 20:11

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:2pp162h3i9sk2fg4e2tb84dshvr86usa86@4ax.com...
> On Tue, 9 May 2006 21:00:09 +0200, "Peter Frost"
> <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:
>
>>Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo 850
>>GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det lovligt ?
>>Der er jo turbo på T5'eren ?
>
> Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der kun en
> vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller sammenlignelig årgang.
> Han får sikkert et problem med synsmanden - ellers er der nogen, der
> sover.

Mente nok... er det ikke noget med der er et sted hvor man kan se hvad sårn
noget koster ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT



Basse (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Basse


Dato : 09-05-06 20:18


On 9-May-2006, Ivan Madsen <> wrote:

> >Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en
> >Volvo 850GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor
> >med 193 hk, er det lovligt?
> >Der er jo turbo på T5'eren ?
>
> Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der
> kun en vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller
> sammenlignelig årgang.Han får sikkert et problem med
> synsmanden - ellers er der nogen, der sover.

Det kan man skam godt uden at skulle betale toldvæsenet for det.
Motor + gearkasse er ikke nok til bilen skifter identitet i deres øjne.

Hvis bare man holder sig fra at flytte stumper så bilen kommer til at
ligne en anden model så går det fint.

I den nævnte kombination kan hen endda skrue op for turboen indtil
effekten bliver 204hk. Før der bliver bøvl med syn og told.

Hygge,
Basse

Ukendt (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-05-06 21:34

On Tue, 9 May 2006 19:17:55 GMT, "Basse" <schmonkei@hotmail.com>
wrote:

>
>On 9-May-2006, Ivan Madsen <> wrote:
>
>> >Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en
>> >Volvo 850GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor
>> >med 193 hk, er det lovligt?
>> >Der er jo turbo på T5'eren ?
>>
>> Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der
>> kun en vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller
>> sammenlignelig årgang.Han får sikkert et problem med
>> synsmanden - ellers er der nogen, der sover.
>
>Det kan man skam godt uden at skulle betale toldvæsenet for det.
>Motor + gearkasse er ikke nok til bilen skifter identitet i deres øjne.
>
>Hvis bare man holder sig fra at flytte stumper så bilen kommer til at
>ligne en anden model så går det fint.
>
>I den nævnte kombination kan hen endda skrue op for turboen indtil
>effekten bliver 204hk. Før der bliver bøvl med syn og told.
>

Okay, så er reglerne da ændret. Det er ikke mange år siden, at en
kammerat opgav at syne et køretøj, som på mystisk vis pludselig havde
indsprøjtning og tomatkasse - ydelsen var inden for de 20%.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Ukendt (10-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-05-06 16:25


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:91v162ttam1h4fpvabvehcniiio3jm5fg5@4ax.com...
> On Tue, 9 May 2006 19:17:55 GMT, "Basse" <schmonkei@hotmail.com>
> wrote:
>
>>
>>On 9-May-2006, Ivan Madsen <> wrote:
>>
>>> >Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en
>>> >Volvo 850GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor
>>> >med 193 hk, er det lovligt?
>>> >Der er jo turbo på T5'eren ?
>>>
>>> Det vil T&S sikkert opfatte som identitetsskifte og så er der
>>> kun en vej - afgift forfra af en 850 T5 af samme eller
>>> sammenlignelig årgang.Han får sikkert et problem med
>>> synsmanden - ellers er der nogen, der sover.
>>
>>Det kan man skam godt uden at skulle betale toldvæsenet for det.
>>Motor + gearkasse er ikke nok til bilen skifter identitet i deres øjne.
>>
>>Hvis bare man holder sig fra at flytte stumper så bilen kommer til at
>>ligne en anden model så går det fint.
>>
>>I den nævnte kombination kan hen endda skrue op for turboen indtil
>>effekten bliver 204hk. Før der bliver bøvl med syn og told.
>>
>
> Okay, så er reglerne da ændret. Det er ikke mange år siden, at en
> kammerat opgav at syne et køretøj, som på mystisk vis pludselig havde
> indsprøjtning og tomatkasse - ydelsen var inden for de 20%.

Tyveknægtene har beskrevet lidt på deres hjemmeside (skat) omkring hvornår
en bil skifter identitet. Der nævnes bl.a. at går man fra 8 ventiler til 16
ventiler og med EFI så er der tale om identitetsskifte.........men åbenbart
ikke ved skift fra benzin til diesel....godt jeg ikke skal administrere
disse regler

--
Tom



Brian Sørup (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-05-06 20:23


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:4460e60d$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo
850
> GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det
lovligt ?
> Der er jo turbo på T5'eren ?
>

Svjh. har en T5 210Hk, og en 2,5T, som min egen, har 193Hk
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




Peter Frost (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 09-05-06 20:30

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4460ec1a$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4460e60d$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>> Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en Volvo
> 850
>> GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det
> lovligt ?
>> Der er jo turbo på T5'eren ?
>>
>
> Svjh. har en T5 210Hk, og en 2,5T, som min egen, har 193Hk

Der er flere forskellige T5'ere, en 2.0 med Turbo, som skulle ha 193 hk, og
en 2.3 med Turbo på henholdsvis 225 og 240 HK.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT



Brian Sørup (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 09-05-06 20:30


"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:4460ecec$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4460ec1a$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4460e60d$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en
Volvo
> > 850
> >> GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det
> > lovligt ?
> >> Der er jo turbo på T5'eren ?
> >>
> >
> > Svjh. har en T5 210Hk, og en 2,5T, som min egen, har 193Hk
>
> Der er flere forskellige T5'ere, en 2.0 med Turbo, som skulle ha 193
hk, og
> en 2.3 med Turbo på henholdsvis 225 og 240 HK.

Okay, nu er min jo også lige et nummer nyere, de har sikkert lavet lidt
om i motorprogrammet
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




Peter Frost (09-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 09-05-06 20:37

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4460ed9a$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4460ecec$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4460ec1a$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>> >
>> > "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:4460e60d$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> Sidder her og ser en, der har skiftet sin 2.5 suge motor på en
> Volvo
>> > 850
>> >> GLT, med 170 hk, ud med en 2.0 T5 turbo motor med 193 hk, er det
>> > lovligt ?
>> >> Der er jo turbo på T5'eren ?
>> >>
>> >
>> > Svjh. har en T5 210Hk, og en 2,5T, som min egen, har 193Hk
>>
>> Der er flere forskellige T5'ere, en 2.0 med Turbo, som skulle ha 193
> hk, og
>> en 2.3 med Turbo på henholdsvis 225 og 240 HK.
>
> Okay, nu er min jo også lige et nummer nyere, de har sikkert lavet lidt
> om i motorprogrammet

Jep i 1996 :) Der blev GLT motoren på 2.5 20V til den vi idag kender som 2.4
20V bl.a.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste