Så kan han lære det...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-06 17:24

Hej folkens

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4104656

Ha-ha... Frækheden er sgu stor i det her samfund...

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-06 17:33

"Jan W Nielsen"

> Ha-ha... Frækheden er sgu stor i det her samfund...

Desværre forholder det sig sådan, at hvis det kunne bevises hvem voldsmanden
var, fik han en hårdere straf :(.

Fra : Leonard

Dato : 09-05-06 17:48

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Desværre forholder det sig sådan, at hvis det kunne bevises hvem voldsmanden
>var, fik han en hårdere straf :(.

Desværre?
- nej, heldigvis er det stadig takseret højere at lave skade på en
person end på en ting.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-06 17:55

> Desværre?
> - nej, heldigvis er det stadig takseret højere at lave skade på en
> person end på en ting.

Det at ofret er blevet det, fordi han er blevet taget med bukserne nede i
færd med et indbrud, bør være formildende omstændigheder. Ingen i DK. er
tvunget til det for at overleve.

Fra : Leonard

Dato : 09-05-06 21:32

> [...]

>færd med et indbrud, bør være formildende omstændigheder. Ingen i DK. er

Selvtægt er uanset hvad ikke vejen frem i et retssamfund.
Det er ikke sålænge siden at 5 jævne håndværkere næsten slog en person
ihjel, da de opdagede ham i færd med et indbrud i en bil. Og det er
bare ikke iorden. Hvis der skal tildeles bank, så skal de tildeles af
en dommer ellers ender vi med tilstande som i lande vi helst ikke vil
sammenlignes med, hvor familiefejder, æresdrab o.lign. er almindeligt.

Nej, jeg har ikke ondt af biltyven, han kunne bare opføre sig
ordentligt, men jeg har heller ikke ondt af ham der delte øretæver ud,
hvis han får 14 dage i brummen, for han kunne bare have holdt tyven
fast og tilkaldt politiet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-06 21:37

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Selvtægt er uanset hvad ikke vejen frem i et retssamfund.

korrekt nok, men det afholder mig ikke fra, stadig at grine over et
møgøre der skulle have syet rumpen sammen med 27 sting, efter et
gø-dyr havde hevet ham ud af den af vore biler, han var brudt ind i

Jeg ville sgu' gerne have været en flue på væggen på skadestuen !

--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 06:12

jan@stevns.net skriver:

> korrekt nok, men det afholder mig ikke fra, stadig at grine over et
> møgøre der skulle have syet rumpen sammen med 27 sting, efter et
> gø-dyr havde hevet ham ud af den af vore biler, han var brudt ind i

ROFL, bidsk hund....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 07:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> korrekt nok, men det afholder mig ikke fra, stadig at grine over et
> møgøre der skulle have syet rumpen sammen med 27 sting, efter et
> gø-dyr havde hevet ham ud af den af vore biler, han var brudt ind i

Det er jo også selvtægt, når du lader sådan et kræ være både udøvende og
dømmende magt ;). Det er jo risikabelt, du ved ikke om den fejlbedømmer en
uskyldig, det tilkommer kun politiet at gøre den slags ;).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-05-06 18:43

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev :

>Det er jo også selvtægt, når du lader sådan et kræ være både udøvende og
>dømmende magt ;). Det er jo risikabelt, du ved ikke om den fejlbedømmer en
>uskyldig, det tilkommer kun politiet at gøre den slags ;).

Det bliver lidt svært at stille et gø-dyr foran en dommer - især når
dommeren er ved at brække sig af grin, når en person, han ved har fået
syet rumpen sammen, står der og flæber ;)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-05-06 20:49

> Det bliver lidt svært at stille et gø-dyr foran en dommer -

Det skrev jeg ikke, mente ikke. Jeg mente at du at udgjorde den lovgivende
magt, krææet, både den udøvende & dømmende magt- "den hellige treenighed".
Det er iflg tidligere skrevet et skråplan, selv at give sig i kast med, og
bør kun varetages af folkevalgte og offentligt ansatte. Så næste gang du
høre, bemærker unormaliteter på ejendommen, bedes du sikre dig den er
forsvarligt under lås&slå, så ingen kommer til skade... ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 21:52

jan@stevns.net skriver:

> Det bliver lidt svært at stille et gø-dyr foran en dommer - især når
> dommeren er ved at brække sig af grin, når en person, han ved har fået
> syet rumpen sammen, står der og flæber ;)

Han kunne vel ikke læse skiltet ude ved vejen, hvor der stå "Her vogter
jeg" ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-06 07:47

Leonard wrote:

> Selvtægt er uanset hvad ikke vejen frem i et retssamfund.

I hvert fald ikke hvis der skal vold til.
Ellers kan en smule selvtægt nu godt være iorden.

Jeg er helt enig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-06 13:42

Per Beer Hansen skrev:
> I hvert fald ikke hvis der skal vold til.
> Ellers kan en smule selvtægt nu godt være iorden.

Jeg slår ikke på folk, heller ikke selv om de slår på mig. I stedet
ligger jeg dem ned og sætter mig på dem. Det er lige så effektivt.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-06 15:40

Finn Guldmann wrote:

> Jeg slår ikke på folk, heller ikke selv om de slår på mig.

Jeg kan nu godt tires til at slå igen, men det er yderst sjældent at det
sker.

> I stedet
> ligger jeg dem ned og sætter mig på dem. Det er lige så effektivt.

Og det er sådan det skal gøres, ikke noget med at slå folk halvt fordærvede.
Man kan/skal selvfølgelig bruge den magt der er nødvendig, for at
tilbageholde banditterne indtil ordensmagten kommer frem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-06 16:16

Per Beer Hansen skrev:
> Jeg kan nu godt tires til at slå igen, men det er yderst sjældent at det
> sker.

Jeg vil ikke udelukke muligheden for at det kan ske, men
indbrud/overfald på bilen er ikke en af dem.

> Og det er sådan det skal gøres, ikke noget med at slå folk halvt fordærvede.
> Man kan/skal selvfølgelig bruge den magt der er nødvendig, for at
> tilbageholde banditterne indtil ordensmagten kommer frem.

Når jeg sitter mig på en eller andet er der ikke langt til det der med
'halvt fordærvet'.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-06 16:27

Finn Guldmann wrote:

> Jeg vil ikke udelukke muligheden for at det kan ske, men
> indbrud/overfald på bilen er ikke en af dem.

Hvis vedkommende begynder at slå på mig, så er jeg sådan set ligeglad med
hvad han/hun var igang med af unoder, så vil jeg sandsynligvis slå igen.

> Når jeg sitter mig på en eller andet er der ikke langt til det der med
> 'halvt fordærvet'.

Ja ok, man kan jo sætte sig på mange måder
Nogle har måske også en mere veludviklet sædemuskel end andre

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-05-06 17:00

Per Beer Hansen skrev:
> Hvis vedkommende begynder at slå på mig, så er jeg sådan set ligeglad med
> hvad han/hun var igang med af unoder, så vil jeg sandsynligvis slå igen.

Den sidste der prøve med at slå på mig blev "bare" sittet på.

Man må jo bruge de fordele man har.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-06 17:05

Finn Guldmann wrote:

> Man må jo bruge de fordele man har.

Ja selvom det er en bagdel

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 21:53

Finn Guldmann skriver:

> Jeg slår ikke på folk, heller ikke selv om de slår på mig. I stedet
> ligger jeg dem ned og sætter mig på dem. Det er lige så effektivt.

Blive de urolige kan man vel lukek lidt "numsigas" ud ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-06 01:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Blive de urolige kan man vel lukek lidt "numsigas" ud ???

Jo tættere man sitter på den ende der normalt vender op af, jo mere
rolig bliver de.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-05-06 07:04

> Jo tættere man sitter på den ende der normalt vender op af, jo mere
> rolig bliver de.

Så risikerer man at det går som ham, der blev anholdt for et par år siden.

Politiet holdt ham fast, og han kunne ikke få vejret, går i panik, og prøver
at komme fri.
Politiet holder mere fast, og han kæmper mere for at få luft, politiet
lægger mere vægt på, og til sidst bliver han rolig. Meget rolig....

Det slipper man kun afsted med uden anmærkninger, hvis man er politibetjent,
tror jeg.

Leif

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-06 07:23

Leif Neland skrev:
> [...]
> lægger mere vægt på, og til sidst bliver han rolig. Meget rolig....
> Det slipper man kun afsted med uden anmærkninger, hvis man er politibetjent,

Så langt er jeg ikke kommet - endnu.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 07:35

Leif Neland skriver:

> [...]
> Politiet holder mere fast, og han kæmper mere for at få luft, politiet
> lægger mere vægt på, og til sidst bliver han rolig. Meget rolig....

Hvis nu manden var gået med stille og roligt, så var det ikke nødvendigt
at holde ham fast....... Måske andre der bliver anholdt skulle tænke
over det ???

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-05-06 08:04

> Hvis nu manden var gået med stille og roligt, så var det ikke nødvendigt
> at holde ham fast....... Måske andre der bliver anholdt skulle tænke
> over det ???

Du har en lidt naiv forestilling om politiet, de er ikke nødvendigvis guds
bedste børn :(. Der var fx. sagen med ham fra Odense, som af en patrulje
blev forvekslet med netop en biltyv, og slået til lirekasse mand på den
konto. Men da politiet selv undersøger politiet, fejler de pr. def. ikke,
så vidner blev underkendt, og han har ikke engang fået en undskyldning :(.
Hvis politiet må gøre det mod uskyldige, hvorfor må vi andre så ikke, ved
nogen vi tager på fersk gerning?.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 08:17

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> bedste børn :(. Der var fx. sagen med ham fra Odense, som af en patrulje
> blev forvekslet med netop en biltyv, og slået til lirekasse mand på den

Jeg kender ikke sagen.

Gik han med frivilligt ?

Politiet må sku' ikke slå folk til lirekassemand - altså med mindre at
folk først slår ud efter politiet.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-05-06 08:46

On Thu, 11 May 2006 09:17:23 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Gik han med frivilligt ?

Det er jo dybest set underordnet.

>Politiet må sku' ikke slå folk til lirekassemand

Niks.

> altså med mindre at
>folk først slår ud efter politiet.

Heller ikke der!
Du mener at det er OK at politiet forvandler folk til grøntsager, bare
fordi de har prøvet at flygte, eller slået/sparket efter en betjent?!?

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 09:08

Kent Glerup skriver:

> Heller ikke der!
> Du mener at det er OK at politiet forvandler folk til grøntsager, bare
> fordi de har prøvet at flygte, eller slået/sparket efter en betjent?!?

Hvis de knalder en betjent en med en brosten, kan jeg ikke se grund til
at betjenten ikke må knalde igen.

Eller - træk pistolen og skyd idioten i knæet, så skal han sku nok blive
liggende. Så er der ingen grund til at slå....

Det største problem er at de fleste ikke har respekt for politiet. Når
de siger "ryd gaden", så skal man sku gå og ikke blive ved med at blive
hængende. Når de siger "følg med", ja så følger man med still3 og roligt
og en kammerater forsøger ikke at "befri" en.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-05-06 12:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> hængende. Når de siger "følg med", ja så følger man med still3 og roligt
> og en kammerater forsøger ikke at "befri" en.

Og lige en detalje den anden vej; Når de bliver bedt om at
viselegitimation skal de gøre det. Også inden de, evt., begynder at slå
på folk.

Men hvor mange tror du der husker det?

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-05-06 16:49

On Thu, 11 May 2006 10:08:26 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kent Glerup skriver:

>Hvis de knalder en betjent en med en brosten, kan jeg ikke se grund til
>at betjenten ikke må knalde igen.

Det kan han jo også blive nødt til! Men han skal sgu' ikke nulstille
mandens CPR-nummer!

>Eller - træk pistolen og skyd idioten i knæet, så skal han sku nok blive
>liggende. Så er der ingen grund til at slå....

Det var så en bedre teknik.

> [...]
>hængende. Når de siger "følg med", ja så følger man med still3 og roligt
>og en kammerater forsøger ikke at "befri" en.

Enig, enig. Men alkohol og andet junk gør folk mærkelige.

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 17:23

Kent Glerup skriver:

> Enig, enig. Men alkohol og andet junk gør folk mærkelige.

Ja, de dør af det på den ene aller anden måde, når de får for meget og
ikke kan styre sig selv.

Min personligeholdning er stadigt at narko skal gives frit, med den
klausul at 3 gang man kommer til et hospital med det i blodet, må man
afvises.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 09:39

Kent Glerup skrev:

> Enig, enig. Men alkohol og andet junk gør folk mærkelige.

Og folk med alkohol og andet stuff i blodet bevæger sig ofte i grupper,
hvoroverfor det ikke er let at være sølle to betjente der vil skille én fra!

--
Armand.
(der går ind for flere betjente på gaden - og med længere politistave)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-05-06 14:48

> Gik han med frivilligt ?

Han gik ingen steder, men fik høvl på stedet, af et par drengerøve af
betjente, som tog ham for en meget aktiv lokal biltyv. Vidner kaldte på
ambulance, de samme vidner blev forkastet, og sagen mod de to betjente
frafaldet. Det er set før når politiet undersøger politiet.

> Politiet må sku' ikke slå folk til lirekassemand - altså med mindre at
> folk først slår ud efter politiet.

Nej, det er det jeg mener, når jeg siger "det er ikke nødvendigvis guds
bedste børn".

Fra : Leonard

Dato : 11-05-06 11:16

> [...]

>Der var fx. sagen med ham fra Odense, som af en patrulje
>blev forvekslet med netop en biltyv, og slået til lirekasse mand på den

Den har jeg ikke hørt, men jeg har hørt om en biltyv, der blev slået
næsten ihjel af 5 håndværkere i Odense.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Leonard

Dato : 11-05-06 11:15

>Hvis nu manden var gået med stille og roligt, så var det ikke nødvendigt
>at holde ham fast....... Måske andre der bliver anholdt skulle tænke
>over det ???

Så simpel var den sag vist ikke.
Noget med en beruset, der blev lagt i benlås, som virker sådan at den
benlåste ikke kan få luft ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 11:25

Leonard skriver:

> Så simpel var den sag vist ikke.
> Noget med en beruset, der blev lagt i benlås, som virker sådan at den
> benlåste ikke kan få luft ...

Aha, hvorfor skulle han i benlås ?

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Leonard

Dato : 11-05-06 17:05

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Aha, hvorfor skulle han i benlås ?

Kan jeg ikke huske, men der var en tv-udsendelse om episoden på DR,
tror nok indenfor det sidste år. Det var Løgstør Politi, måske kan der
søges på det.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 17:24

Leonard skriver:

> Kan jeg ikke huske, men der var en tv-udsendelse om episoden på DR,
> tror nok indenfor det sidste år. Det var Løgstør Politi, måske kan der
> søges på det.

Et vildt gæt:

Opførte han sig pænt og fulgte ordrer var det ikke nødvendigt med
benlås.....

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-05-06 18:55

> Opførte han sig pænt og fulgte ordrer var det ikke nødvendigt med
> benlås.....

Come on, det er hele det, det handler om. At en tigger-happy betjent har
over-reageret og brugt unødvendig magt :((. Lige som det der netop har været
vist på Tv., hvordan betjente kommanderes til at jage fodbold-fans ned ad
gaden med ordren "slå løs"- og en uskyldig borger som er det forkerte sted,
bliver strakt til jorden :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 19:53

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Come on, det er hele det, det handler om. At en tigger-happy betjent har
> over-reageret og brugt unødvendig magt

Men fulgte man ordrer behøvede han ikke at bruge magt.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-05-06 21:38

> Men fulgte man ordrer behøvede han ikke at bruge magt.

Hvilken ordre, hvor ved du fra der blev givet en?, og hvordan lød den?.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-05-06 21:38

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvilken ordre, hvor ved du fra der blev givet en?, og hvordan lød den?.

Ser du ingen af os ved det......

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 10:36

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Come on, det er hele det, det handler om. At en tigger-happy betjent har
> over-reageret og brugt unødvendig magt :((.

Come selv on! :-|

Der en ingen af os der på nogen måde har set hvad der er sket i nogle af
de nævnte situationer. Vores opfattelse bærer ene og alene på pressens
dækning, og dén er langtfra altid helt saglig!
Udover ringe (partisk?) pressebeskrivelse kører historierne ud i 2., 3.
og langt flere led og bliver således ren HC Andersens "fem døde høns"(*)
- Hvor mange af de der til nu har deltaget i denne tråds nedsabling af
politiets arbejde hár vitterligt selv(!) læst om begivenheden på
avis-papir??

Kan man ikke finde på andre samtaleemner i et selskab er det enkelt at
begynde at hakke på politikere, politet eller anden offentlig instans og
derved finde rygklappere der istemmer med "det er fandeme også for
dårligt", og således bliver fakta omkring netop disse persongrupper
hurtigt til fem døde høns uden at der overhovedet behøver at være nogen
dækning for snakken :-|

> ....Lige som det der netop har været vist på Tv
> hvordan betjente kommanderes til at jage fodbold-fans ned ad
> gaden med ordren "slå løs"- og en uskyldig borger som er det forkerte
> sted, bliver strakt til jorden :(.

Nu ved jeg ikke om vi to har set de samme udsendelse; men i sidste uge
bragtes der (i "Station2"?) et portræt over hvilke trængsler politiet
havde med at holde raserende fodboldbøller adskildt hhv. nede i
almindelighed, og derfra husker jeg ikke "slå løs" men derimod en
tydelig kommando: "træk stavene - træk stavene" :-|
Og ordene samt de uniformeredes pludselige fremrykning havde sin
virkning overfor flokken af brovtende fodboldbøller på turne, der
hastigt fik andre tanker om den videre rute. Under "jagten" blev gående
såvel som cyklende borgere let og elegant forbigået uden at man så nogen
af dém blive "strakt til jorden".

Når det kommer til slige nærmest borgerkrigslignende situationer, har
jeg ingen sympati for pågrebne der klynker over at det gør ondt når de
får vredet armen om på ryggen, endsige over at strips'ene strammer :-|

(*):
Utroligt at menneskepsyken stadig er til at beskrive med en fortælling
der er et par hundrede år gammel :-|

--
Armand.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-05-06 11:48

Armand wrote:

> (*):
> Utroligt at menneskepsyken stadig er til at beskrive med en fortælling
> der er et par hundrede år gammel :-|

Hans Christian fortalte næppe historien som etårig

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 11:54

Uffe Ravn skrev:

> Hans Christian fortalte næppe historien som etårig

"et par" er ikke med decimaler!
Jeg var ærlig talt ikke helt sikker på om sidste års jubilæum var
fødsels eller døds -dag, og derfor bevidst brugte det runde cirka-tal!

--
Armand.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-05-06 12:18

Armand wrote:

> "et par" er ikke med decimaler!

et par 2-3

Jeg var ærlig talt ikke helt sikker på om sidste års jubilæum var
> fødsels eller døds -dag, og derfor bevidst brugte det runde cirka-tal!

Ok, han blev født i 1805, og blev faktisk en gammel mand målt med den tids
målestok jeg husker ikke nøjagtigt hvor gammel, men han blev ihvertfald 70

I sit liv mødte han bla. H.C. Ørsted, manden der opdagede sammenhængen
imellem strøm og magnetisme.
Uden ham ville vi måske ikke have hverken tændspolen, generatoren, og
starteren idag, og således er vi tilbage til gruppens emne

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 18:27

Uffe Ravn skrev:

> .......H.C. Ørsted, manden der opdagede sammenhængen
> imellem strøm og magnetisme.
> Uden ham ville vi måske ikke have hverken tændspolen, generatoren, og
> starteren idag,

- - - - endsige strøm i almindelighed - Forestil dig alt strøm skulle
laves v.h.a. batterier i mod de store generatorer der befinder sig på
kraftværkerne idag

> .......og således er vi tilbage til gruppens emne

Og så hurtigt kunne vi komme af sporet igen

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 09:40

Leonard skrev:

> Kan jeg ikke huske, men der var en tv-udsendelse om episoden på DR,
> tror nok indenfor det sidste år. Det var Løgstør Politi, måske kan der
> søges på det.

Der var også en sag en nytårsaften på KBH's rådhusplads!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 09:36

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Leonard skriver:
>
> Aha, hvorfor skulle han i benlås ?

Vel fordi det var midt i en folkemængde, og at det derfor var mest
praktisk at kun én mand skulle bruges til at fastholde ham mens de
øvrige kolleger havde sit hyr med at holde folk på afstand :-/
Igen: Med lidt bedre 50'er-respekt for politiet i arbejde havde det hele
set anderledes ud :-|

--
aRMAND.

Fra : Leonard

Dato : 12-05-06 10:05

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Vel fordi det var midt i en folkemængde, og at det derfor var mest
>praktisk at kun én mand skulle bruges til at fastholde ham mens de
>øvrige kolleger havde sit hyr med at holde folk på afstand :-/

I tilfældet ved Løgstør skete det på en rasteplads på landevejen mod
Aalborg midt om natten og de eneste tilstedeværende var 2 betjente og
den anholdte. Jeg mener de standsede der fordi den anholdte blev
dårlig eller skulle tisse og så udviklede det sig i en uheldig
retning, der endte med en kvalt ung mand.
Hvad der nøjagtigt skete ved kun de 2 betjente.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-05-06 10:03

: Med lidt bedre 50'er-respekt for politiet i arbejde havde det hele
> set anderledes ud :-|

Ja den gang fandtes spanskrøret i skolen, det var tilladt og normalt at
"opdrage" sin hustru. Det var tider.... ;).

Fra : Armand

Dato : 12-05-06 10:39

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> : Med lidt bedre 50'er-respekt for politiet i arbejde havde det hele
>>
> Ja den gang fandtes spanskrøret i skolen, det var tilladt og normalt at
> "opdrage" sin hustru. Det var tider.... ;).

Tjaeh :-/
Børnene var tilsyneladende mere velopdragne omkring respekt for de
voksne/myndighederne!
Raserende fodboldbøller ér altså ikke noget der har foregået ligesålænge
at der er blevet spillet fodbold herhjemme!

--
Armand.

Fra : Eivind

Dato : 09-05-06 21:17

>Desværre?
>- nej, heldigvis er det stadig takseret højere at lave skade på en
>person end på en ting.

enig!

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 18:43

On Tue, 9 May 2006 18:24:07 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hej folkens
>
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4104656
>
>Ha-ha... Frækheden er sgu stor i det her samfund...

Nøøøj, hvor er det synd
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Christian Raaby

Dato : 09-05-06 19:34

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4104656
>
> Ha-ha... Frækheden er sgu stor i det her samfund...

Gad vide om han bliver sigtet for tyveri-forsøg???

Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-06 19:55

Jan W Nielsen skrev:
> Hej folkens
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4104656
> Ha-ha... Frækheden er sgu stor i det her samfund...

Men det må s*u være pinligt at skulle forklare politiet at grunden til
at man fik klø var at man var ved at stjæle en bil.

Fra : Kent

Dato : 09-05-06 22:21

> Men det må s*u være pinligt at skulle forklare politiet at grunden til
> at man fik klø var at man var ved at stjæle en bil.

He he - ja, kan godt være han blev lidt rød i knoppen, da han
skulle forklare sig . Mon ikke også betjentene trak lidt på
smilebåndet .... forudsat selvfølgelig at tyven ikke blev
slemt tilredt.

Som der blev nævnt tidligere i tråden, så må selvtægt ikke være
en løsning i et retssamfund, og jeg er da også meget rolig af natur,
men kom jeg selv til at tage en biltyv i færd med at stjæle min bil,
så ville jeg nok også selv skride til handling istedet for at tænke
først.

Kent.

Fra : Armand

Dato : 10-05-06 01:15

Kent skrev:

> [...]
> men kom jeg selv til at tage en biltyv i færd med at stjæle min bil,
> så ville jeg nok også selv skride til handling istedet for at tænke

Det er sjovt(?) at tænke på at herhjemme, såvel som i John Wayne -land,
har hængning altid været den klassiske straf for hestetyveri!
Heste er slet og ret ikke andet end et transportmiddel, men se i hvilken
grad tyveri af transportmiddel er falmet til ingenting i dagens
retsopfattelse.

--
Armand.
(der sikkert også ville blive edderhamrende balstyrisk hvis han tog en

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-06 06:14

Kent skriver:

> He he - ja, kan godt være han blev lidt rød i knoppen, da han
> skulle forklare sig . Mon ikke også betjentene trak lidt på
> smilebåndet

Under forhøret:
"Er du nu sikker på at han var rødhåret ??? - Det kan jo være svært at
se med blodsprængte øjne".

Hvorefter der i rapporten står "svagt signalement".

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-05-06 16:40

Kent wrote:

> He he - ja, kan godt være han blev lidt rød i knoppen, da han
> skulle forklare sig . Mon ikke også betjentene trak lidt på
> smilebåndet .... forudsat selvfølgelig at tyven ikke blev
> slemt tilredt.

Højst sandsynligt har betjentene kendt manden og har gættet sig frem til at
der nok var noget uldent(!) i hans historie :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-06 20:01

Jan W Nielsen skriver:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4104656

Nåååh lille pussenusser, fik du en på frakken, bare fordi du ikke kunne
skelne på hvad der er dit og mit. Bilejeren kunne vel ikke finde ud af,
hvem der skulle have hånmadder den aften, så han er vel lige så uskyldig
som dig.

--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Per O.

Dato : 10-05-06 09:25

> Hej folkens
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4104656
>
> Ha-ha... Frækheden er sgu stor i det her samfund...

> [...]
Jeg synes bilejeren skulle have en præmie! Biltyven kunne holde sig fra
andres ting. Mange af de problemer den slags løber ind i skyldes at de gør
ting, de ikke ville ønske at andre gjorde mod dem. Jeg ved godt man ikke må
bruge vold, men når man så ser en klaphat af en dommer sige til den lille
snotabe at den slags må man skam ikke, og lader ham gå med en bøde i hånden,
og uden at dømme fyren til at betale skaden på bilen (det er et særskilt
civilt søgsmål), så bliver man altså sur. Har man oplevet det en gang, så
tror man ikke længere på at retfærdigheden sker fyldest, og så klarer man
paragrafferne selv. Det er resultatet af at vi i dette land har nogle
dommere, som ikke bruger straframmen, men dømmer som man nu plejer. 18
måneder for misbrug af en lille pige, og straframmen går til 12 år. Hvordan
skal det blive så mange gange værre at man nærmer sig de 12 år? Min respekt
for dommere i dette land kan ligge på et meget meget lille sted, og derfor
forstår jeg godt hvis nogen laver en privat afklapsning af en indbrudstyv.

Per