Olieskift på avensis 1999
Fra : Mette & Michael

Dato : 09-05-06 16:33

Hej

Jeg har en avensis fra 1999 1,8 sedan. den har jeg skiftet olie på for
nylig, men kom til se på (instruktionsbog/kode på flaske), ikke alle koder
stemmer over ens, skal de det ?(viscositeten er den rigtige - 5W40)!
Olien jeg brugte hedder Castrol GTX magnatec.

Mvh.
Michael

Fra : Møller

Dato : 09-05-06 17:23

"Mette & Michael" <miv@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> stemmer over ens, skal de det ?(viscositeten er den rigtige - 5W40)!
> Olien jeg brugte hedder Castrol GTX magnatec.

Jeg vil tro, at det er OK
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=193&bid=66&sc=1193&langid=10
Hvis det ikke er den rigtige model så prøv at søg lidt her:

http://www.castrol.com/castrol/multipleproductsection.do?categoryId=8050006&contentId=6030445

Under Smøretabel

Møller

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-06 17:36

"Mette & Michael" <miv@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

ikke alle koder
> stemmer over ens, skal de det ?(viscositeten er den rigtige - 5W40)!
> Olien jeg brugte hedder Castrol GTX magnatec.

Ikke nødvendigvis, jeg tror du har hældt en bedre olie på, end krævet ;).

Fra : Mette & Michael

Dato : 09-05-06 19:08

Mange tak for svarene, så kan jeg igen sove roligt

Mvh.
Michael