Honda Civic årg 2001 5d 1.6
Fra : Tue Jensen

Dato : 09-05-06 07:59

Har næsten lige spurgt til en Honda Accord, men er nu faldet over en Honda
Civic årg 2001 5 1.6.

Hvordan ligger service- prisniveauet på denne bil? Hvad er der at sige + og
- for den bil?

--
Tue Jensen

Fra : Tue Jensen

Dato : 09-05-06 10:45

On Tue, 9 May 2006 08:59:11 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> Civic årg 2001 5 1.6.
>
> Hvordan ligger service- prisniveauet på denne bil? Hvad er der at sige + og

Rettelse vi snakker en 4 dørs ikke 5 dørs.
--
Tue Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-05-06 13:19

Tue Jensen skrev:

> [...]
> Civic årg 2001 5 1.6.
>
> Hvordan ligger service- prisniveauet på denne bil? Hvad er der at sige + og

Du kan nok finde modellen her:

http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/list.aspx?x=24&y=12&manu_id=4256

mvh

Martin

Fra : Tue Jensen

Dato : 09-05-06 13:25

On 9 May 2006 05:19:02 -0700, Martin Sørensen wrote:

> http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/list.aspx?x=24&y=12&manu_id=4256

Efter jeg fik linket i den anden tråd har jeg været inde og kigge, men jeg
kan ikke finde modellen. Den er vist produceret fra årgang 2001-04.
--
Tue Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-05-06 14:15

Tue Jensen skrev:

> Efter jeg fik linket i den anden tråd har jeg været inde og kigge, men jeg
> kan ikke finde modellen. Den er vist produceret fra årgang 2001-04.
> --
Mon ikke den svarer nogenlunde til
http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=337

Ofte er årgangene lidt anderledes derovre, da man begynder
produktionen af højre- og venstrestyrede modeller på forskelligt
tidspunkt, ligesom det sker at man ikke kan få alle variationer på
det Britiske marked.

Motorerne skal nok være de samme.

Og som du ser på stjernene er de generelt glade for Honda'er.

mvh

Martin

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-05-06 18:34

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Civic årg 2001 5 1.6.
>
> Hvordan ligger service- prisniveauet på denne bil? Hvad er der at sige +

Jeg har aldrig kørt i sedanmodellen af den Civic kun i den 5-dørs (og i
Accord'en), men køre sedan som 5-dørs vil jeg mene at du i Accord 1,8 i
forhold til Civic 1,6 ES får:

"Mere" bil
Køreegenskaber som er mere sporty

Men også:

Ældre bil for de samme penge
Mindre udstyr
Dårligere driftsøkonomi

Stabiliteten for dem begge er ganske stor ifølge disse tal
http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=217350#
http://www.whatcar.com/news-article.aspx?NA=217806

Fra de erfaringer jeg har med min egen bil som er en Civic 1,4i S fra
1/8-1997 kan jeg se og høre, at service (autoriseret i Holbæk) ikke er
voldsomt dyrt eller billigt. Sliddelene virker derimod mere holdbare end så
mange andre, jeg har eksempelvis fået skiftet skiver for en gang på godt
173.000 km og klodser to gange (bagbremser er stadig 100% originale).

Med venlig hilsen Kim