Man har det skægt på motorvejen!
Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 19:20

Så indløb den kedelige meddelelse om, at vi skulle til begravelse i
det nordjyske i fredags. Det er jo ingen sag at køre derop, 365 km
motorvej, så torsdag aften var det ind bagi med pelsdyret og af sted
det gik.
Der er mange sjove typer derude - i får nogle stykker af dem her.
Først var der en BMW som havde købt yderbanen - han kørte 150+ så OK,
han fes forbi, men uanset hvor god plads der var skulle han ikke ind
til højre (er BMW'en bange for vilde blomster?) Nogle kilometer senere
kørte han ca. 110 stadig i yderbanen (ved Sorø, tilladt 130) og måtte
overtales til at trække ind med et kig op på højre side (ja, jeg ved
godt, det er ulovligt og ikke specielt smart) og lidt brug af
overhalingsblink. Nåååh, det var mobilos og skriveplade, der
distraherede. Lidt senere kom han farende forbi igen stadig med
mobilos til øret - døøøøøøgtig dreng.
Så undrede vi os, lastbiler er åbenbart magnetiske - de samles i
grupper og kører ofte uanstændigt tæt. At der så også er nogle førere
imellem, som ikke kan eller vil orientere sig er en anden sag. Fra
højre forsæde ser sådan en lastbil ret stor ud, når den beslutter sig
for at "mosle" ud, mens vi er på siden af ham. Hans blinklys var ikke
tændt, da vi passerede bagenden, men det er jo ligegyldigt, hvis vi
bliver klistret op på autoværnet i midten. Vi nåede lige forbi, før
pladsen var optaget - fjolset mente det var vores fejl og tudede som
en gal.
Nå, vi nåede fri af trafikken omkring Vejle og opdagede, at der køres
temmelig stærkt - indtil flere kunne have fået en betinget frakendelse
på stedet. Når deres fartvind er ved at blæse Xsara'en i grøften går
det sq stærkt
Stuntet med at køre stærkt gentog sig nord for Århus, men nu var det
typisk "Brian-biler" og ikke firmabiler, der havde travlt. Måske fordi
uret havde passeret 20.30.
På hjemturen lørdag formiddag havde vi også nogle spøjse oplevelser.
Blandt andet anti-fartpilot folket, som overhaler og sætter farten ned
til 2-5 km/t under, hvad vi kører. En enkelt gentog stuntet 3 gange,
selv om vores GPS sagde, vi kørte 110-111. Jeg ved godt, 111 er fy-fy
på 110-veje, men alligevel
Vi snakkede også en del om, at vi gerne ville have den slags blinklys
der med et slag rydder yderbanen. Det har førerne af bilerne i hvert
fald en blind tro på, idet man tænder blinket og vælter ud.
Skideskægt, når man kører 130 med 30 m op til en klovn, der vælter ud
med knap 90 - men bremserne virkede. Jeg så godt nok et pelsdyr med et
noget misbilligende ansigtsudtryk i bakspejlet Al den tid, vi
havde set ham, lå han og hyggede sig bag den lastbil, men da der kom
en bil bagfra, så skulle han ud. Der er temmelig mange, også
kassevogne og lastvogne, der har den slags blink. (de burde være blå!)
Umiddelbart efter Slagelse sætter jeg ud for at overhale en længere
stribe af personbiler, lastbiler og busser. Jeg kører de lovlige 130
og der var et pænt stykke til nærmeste bil bagfra. Desværre kommer der
en bil op med noget højere hastighed og gnaver udstødning. Jeg
sparkede øget og da vi nåede 160 og han stadig bed i trækkrogen
overvejede jeg et kort sekund at falde tilbage bag striben for at lade
ham komme forbi, men at høre på hans horn, mens 10 biler "underhaler"
gad jeg ikke. I stedet fandt jeg et hul og lod ham passere - hvorefter
jeg kunne undre mig over, at jeg ikke kunne køre 130 uden at skulle
skubbe ham, men forbi kom han!
Så når vi forbi Sorø og jeg trækker igen ud for at overhale en
lastvogn. Bag lastvognen ligger en bil, der tidligere har overhalet
os, så jeg er obs. på, om han kommer ud, men det gjorde han ikke. Han
opdagede for sent, hvad der skete pga. ***mobiltelefon*** og måtte
bremse. Det skulle jo ikke gå upåtalt hen så han lagde sig med
bagskærmen ud for min dør med den klare hensigt at "parkere" mig bag
næste lastbil. Jeg lettede lige farten 5-10 km/t for at få ham væk,
men nej - han skulle køre der. Desværre for ham så den gamle Vectra
noget tam ud (formodentlig en 1.6'er, så det var unfair konkurrence),
da jeg sparkede øget og løb fra ham - han overhalede os så lidt senere
uden at skulle lave flere numre.

Bortset fra alt det, gik Xsara ganske upåklageligt og 18,5 km/l er
ganske pænt for den tur, i hvert fald længere end normalt, så måske
den er ved at være kørt til - det tog så 40 kkm.

Sådan oplever man så meget på de danske motorveje - og her forsøger
man at overholde reglerne og køre 110/130 Nu er der nok nogen, der
synes, jeg skulle tage en tudekiks, men jeg græder ikke, undrer mig
bare lidt over, at så mange er ukoncentrerede og ligeglade i
trafikken, for slet ikke at tale om de hensynsløse. Livet er bare
sådan på vejene i dag - og det kører man så efter, selv om ikke alt
kan forudses.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-05-06 19:36

Ivan Madsen presented the following explanation :
> [...]
> trafikken, for slet ikke at tale om de hensynsløse. Livet er bare
> sådan på vejene i dag - og det kører man så efter, selv om ikke alt

Desværre kan jeg kun nikke genkendende til din oplevelse af motorvejen
- og der er hver eneste dag, Esbjerg - Vejle og retur efter fyraften.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : K ö n i g

Dato : 08-05-06 19:43

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> trafikken, for slet ikke at tale om de hensynsløse. Livet er bare
> sådan på vejene i dag - og det kører man så efter, selv om ikke alt

Det er prisen at betale - for ikke at kører og falde i søvn . .

Mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 20:55

On Mon, 8 May 2006 20:43:11 +0200, "K ö n i g"
<pommer-konigFJERN@email.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>

>Det er prisen at betale - for ikke at kører og falde i søvn . .

Jeg havde jo troet, jeg kunne få en lur, mens fruen kørte - men det
blev for interessant at spotte underlig adfærd. Der var en del flere,
der kunne komme med i rækken
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jens

Dato : 08-05-06 21:37

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> trafikken, for slet ikke at tale om de hensynsløse. Livet er bare
> sådan på vejene i dag - og det kører man så efter, selv om ikke alt

Hehe ja jeg er helt enig. Jeg har selv haft fornøjelsen de sidste 2
dage Danmark igennem.. Fra Malmø til Jylland t/r .. Og ja der er
åbenbart mange som mener man ikke behøver give plads til en person i
en svensk registreret bil og når man så tillader sig at benytte lidt
af sin motorkraft, ja så bliver de også fornærmede =)

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 21:44

On 8 May 2006 13:36:56 -0700, "Jens" <jens@xhaboo.dk> wrote:

> [...]
>en svensk registreret bil og når man så tillader sig at benytte lidt
>af sin motorkraft, ja så bliver de også fornærmede =)

Nu er min yndlingsaversion faktisk svensk indregistrede køretøjer,
måske fordi jeg har oplevet dem fra Rødby og nordpå De skal sq nok
skaffe plads til sig selv - og deres trailere klarer snildt 140
bagefter et stort lokum af en Volvo Derovre kan man jo faktisk få
en bil med motor for prisen på en Suzuki Alto i DK
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : MK

Dato : 08-05-06 21:46

"Jens" <jens@xhaboo.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe ja jeg er helt enig.

Det er sgu en yderst ringe trafikal kultur, der præsteres i DK

> [...]
> plads til en person i en svensk registreret bil og når man så tillader
> sig at benytte lidt af sin motorkraft, ja så bliver de også fornærmede

Det skyldes uden tvivl dit valg af bilmærke - overvej istedet en BMW
med xenon eller en Alfa Romeo. Så er problemerne i dén forbindelse
mindre.

Den bedste bil jég har ejet i dén forbindelse er imidlertid en Chevrolet
Camaro Z28 - folk de nærmest flygtede ind til siden, når man fyldte
deres spejle med det sorte uhyre

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 21:50

On Mon, 08 May 2006 20:45:49 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

<...>

>Den bedste bil jég har ejet i dén forbindelse er imidlertid en Chevrolet
>Camaro Z28 - folk de nærmest flygtede ind til siden, når man fyldte
>deres spejle med det sorte uhyre

De var vel bange for, at ryge med igennem indsugningen og ud gennem
udstødningsrøret og ende bagved på den hårde måde
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : MK

Dato : 08-05-06 21:53

> [...]

> De var vel bange for, at ryge med igennem indsugningen og ud gennem
> udstødningsrøret og ende bagved på den hårde måde

Sikkert - eller som det nedrullede vindue hos dem indikerede:
De ville blot gerne høre lyden

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 21:48

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> trafikken, for slet ikke at tale om de hensynsløse. Livet er bare
> sådan på vejene i dag - og det kører man så efter, selv om ikke alt

Helt enig. Jeg morede mig meget over dit indlæg. En flok tosser der slippes
løs på de danske veje hver dag... ikke underligt at det tit går galt. Jeg
mener at jeg selv kører godt. Har ikke lavet én eneste bule eller fået ret
mange bøder (2 parkeringsbøder og én for at køre 57 i en 50-zone) på 20 år.
Men folk er jo forskellige, og man må bare sørge for at passe på sig selv
derude og holde tilstrækkelig afstand osv. Man kan ikke regne med at andre
kender færdselsreglerne. Desværre. Men jeg har valgt ikke at tænke så meget
over alle de idioter der fumler rundt i trafikken, for ellers ville mit
blodtryk stige til svimlende højder. Og det skulle være usundt, mener jeg at
have hørt

Hilsen Pedro

Fra : Andern

Dato : 09-05-06 01:42

Forunderligt hvordan folk kører... jeg selv ynder at holde afstand på
motorvejen, men dette behøver jo ikke at indikere at man ikke følger
trafikken - oghvorfor skal jeg straffes med en narr..(eller narr..-inde) i
bagenden fordi jeg holder en forsvarlig afstand til forankørende?
- Havde f.eks. i går ét stk. kvindemenneske med 2 babyer med 135 i én
længere overhaling, som næsten voldtog min udstødning - jeg trykker på
bremsen for at indikere afstand samt ryster på hovedet... hun ser blot sur
ud og ryster tilbage... jeg kan slet ikke forholde mig til sådan en
kørsel/opførsel.

En anden fin historie - sidste fredag.
Parkere min bil i på en mindre bys hovedvej bag en striblet linje i et
kurvet vejforløb ved en af- og pålæsningszone (skiltet stod stort set ved
siden af bilen) Jeg skulle blot aflevere en udlejningsmaskine.
Efter 3 skridt bliver der bremset og dyttet lige op i fjæset på mig - og jeg
ser en meget sur og stirrende mand peje fingere af mig og min
parkering...som åbenbart forhindrende ham i at køre de 70km/t gennem
byen....han ser ud til at mene at jeg da ikke kunne være bekendt at parkere
i den dertil tilladte zone da det forhindre hans rallykørsel.
Jeg får da heldigvis kaldt ham en spasser :) (lige det bedste jeg kunne
komme på efter chokket af hornet, og da bedre end intet at have sagt - og
blot irriteret sig efter :)
Denne mand var de 50 år, velklædt og kørende - så ikke kun brian-typerne der
ser rødt.

Jeg var rasende efter - for hvad er det lige der sker i sådan en mands
hoved???

/Anders

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 07:08

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> bagefter et stort lokum af en Volvo Derovre kan man jo faktisk få
> en bil med motor for prisen på en Suzuki Alto i DK

hehe ja det har du ret i. Men det tror jeg ikke kun gælder svensk
registrerede biler. Det gælder skam også hele fyn og jylland
området, i hvert fald i går og forgårs. Min største irritation er
lastbilchaufføre som ligger og køre dørtræk med 80 km/t .. Det er
pisse irriterende at man skal nærmest lave en katastrofeopbremsning
fordi en lastbil skal overhale en anden lastbil og gerne gør det ved
at blinke 1 milisekund og så derefter trækker ud foran biler der
ligger med 110 - xxx km/T ..

Blot til informationm, så er det ikke mig du møder med trailere osv..
Jeg har ikke engang krog på bilen ;)

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 07:11

MK skrev:

> [...]
>
> Den bedste bil jég har ejet i dén forbindelse er imidlertid en Chevrolet
> Camaro Z28 - folk de nærmest flygtede ind til siden, når man fyldte

hehe mjah det er nu ikke altid sådan. Man behøver bare en bil med
lidt krafter. Det er sjovt at se folk i deres store biler når man
trækker fra dem og det er kun fordi de skal ligge helt oppe i røven
på en. De ser så sure ud i spejlet når man trækker fra deres
afgiftshelvede af en bil.

Jeg ligger ikke konsekvent i yderbanen, men at folk som ligger oppe i
røven på mig ikke kan forstå jeg ikke trækker ind til højre, de
burde jo lige kigge til højre, så kan de se at der ligger måske 5
biler og et lastbil som jeg skal trække ind i for at give plads.

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 07:21

Andern skrev:

> [...]
> ser rødt.
>
> Jeg var rasende efter - for hvad er det lige der sker i sådan en mands

Det er jo meget typisk for danske bilister. Vi tror vi er verdens
bedste i trafikken og så "holder" vi på vores. Der er ingen der skal
fortælle "mig" noget osv osv. Det er også derfor man ser folk der
ligger i yderbanen med præcis 110 km/t og næger at trække ind, for
de kører jo det man må. Man burde i stedet bare kigge på at skabe et
naturligt flow i trafikken. Folk burde holde sig fra yderbanen, med
mindre de skal overhale og så ellers holde afstand så man slipper for
at bremse. Men ja det gider "vi" jo ikke for "vi" mener "vi" har
"vores" ret til at køre på den måde.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 08:20

Jens wrote:

> Men ja det gider "vi" jo ikke for "vi" mener "vi" har
> "vores" ret til at køre på den måde.

Det der mangler er logik. Hvorfor kan man blive indhentet af en bil på
hovedvej eller motortrafikvej der kommer snigende ganske langsomt og så
lægger sig bagved (af hensyn til den videre historie ser vi bort fra
afstanden til min udstødning). Hastigheden er den højest lovlige på stedet.
Jeg bliver så spændt på hvornår de vil overhale.

Er det når der er 800 meter ned til en modkørende lastbil?
Er det når der er 2000 meter fri udsigt til ingen biler?
Eller er det når der er 600 meter ned til en personbil?

De fleste vælger den sidste.

Og for lige at tage det med afstanden alligevel - så gælder det om at køre
så tæt som muligt, så når vedkommende beslutter sig for at overhale, så skal
spanden lige op i omdrejninger for at komme forbi, hvilket resulterer i en
endnu længere overhaling end hvis man holder god afstand, begynder at
accellerere lidt før den sidste modkørende er kommet forbi - så ryger
vedkommende jo forbi som en raket. Men kan man finde ud af det?

Tilligemed er sikkerhedsafstanden i sidstnævnte eksempel den rigtige langt
det meste af tiden.

Sommetider har man lyst til at stoppe og spørge nogen af "hovederne"
hvorfor. Men man får formentlig bare det indtryk (ikke det svar, men det
indtryk) at bilkørsel ikke interesserer dem en hattenål.

Kunne de så ikke blive hjemme?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 10:07

On 8 May 2006 23:20:33 -0700, "Jens" <jens@xhaboo.dk> wrote:

> [...]
>ligger i yderbanen med præcis 110 km/t og næger at trække ind, for
>de kører jo det man må. Man burde i stedet bare kigge på at skabe et

Hørt!!

> Folk burde holde sig fra yderbanen, med
>mindre de skal overhale og så ellers holde afstand så man slipper for
>at bremse. Men ja det gider "vi" jo ikke for "vi" mener "vi" har
>"vores" ret til at køre på den måde.

"Vi" er nok blevet noget mere egoistiske de seneste år - jeg skal
frem, altså skal du flytte dig

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-06 17:09

Jens submitted this idea :
> Det er også derfor man ser folk der
> ligger i yderbanen med præcis 110 km/t og næger at trække ind, for
> de kører jo det man må. Man burde i stedet bare kigge på at skabe et
> naturligt flow i trafikken.

Sig det til dem der kører for stærkt, det er ofte dem der ødelægger
flowet ligeså meget som dem der kører for langsomt. Hvis alle kørte det
der måtte køres ville flowet være ganske udemærket.

> Folk burde holde sig fra yderbanen, med
> mindre de skal overhale og så ellers holde afstand så man slipper for
> at bremse.

Det er kun i tæt trafik du må køre i yderbanen med mindre du overhaler
- så det er bare et spørgsmål om at overholde §§...

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-05-06 08:11

Andern wrote:

> - Havde f.eks. i går ét stk. kvindemenneske med 2 babyer med 135 i én
> længere overhaling, som næsten voldtog min udstødning - jeg trykker på
> bremsen for at indikere afstand samt ryster på hovedet...

Jeg kan ikke fordrage dem der sutter udst´dning, det gør mig nærvøs
at ligge med en bil alt for tæt bagved. Det bedste middel er lige at
fyre en bagerste sprinkler af. I min Opel sender det en fin stråle
bagud. Efter at man har "tisset" på den der kører bagved plejer de
godt at kunne holde afstand.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : JS

Dato : 09-05-06 08:17

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> det gik.
> Der er mange sjove typer derude - i får nogle stykker af dem her.

Ja, velkommen til hverdagen på de danske motorveje. Det kan være ret
skræmmende

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 10:04

On Tue, 9 May 2006 09:16:45 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Ja, velkommen til hverdagen på de danske motorveje. Det kan være ret
>skræmmende

Nu er det jo ikke fordi, motorvejen er et fremmedord - Xsaraen
tilbringer vel næsten halvdelen af sit liv derude, men på de længere
ture begynder man at samle underlige oplevelser, måske lidt på samme
måde, som Knagsted samlede på kommaer.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 09:04

Lars Hoffmann skrev:

> [...]
> fyre en bagerste sprinkler af. I min Opel sender det en fin stråle
> bagud. Efter at man har "tisset" på den der kører bagved plejer de

Præcis det samme gør jeg.. Eller også trækker jeg fra dem og så
kan de få lov at komme op igen og så trækker jeg fra eller trækker
ind til siden, det er afhængig af humør og temperament. Man bliver
sgu nok også selv lidt dum eller provokeret.

--
Jens

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-05-06 14:37

Ivan Madsen wrote:
> Bortset fra alt det, gik Xsara ganske upåklageligt og 18,5 km/l er
> ganske pænt for den tur, i hvert fald længere end normalt, så måske
> den er ved at være kørt til - det tog så 40 kkm.

Kun 18,5 km/l ??!! Hvormeget vejer det der pelsdyr?

På sådan en tur skulle du da gerne nå op i nærheden af 20 km/l -
det plejer vi ihvertfald at gøre på ture til/fra Vendsyssel med vores
Xsara Weekend HDi.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 15:26

On 9 May 2006 06:36:48 -0700, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

> [...]
>
>På sådan en tur skulle du da gerne nå op i nærheden af 20 km/l -
>det plejer vi ihvertfald at gøre på ture til/fra Vendsyssel med vores

Eftersom den går længere og længere er der håb forude. Men vi er nok
for slemme til bare at trykke fartpiloten for at genskabe den ønskede
hastighed - det gør den også, endda relativt kvikt Jeg glemmer
aldrig, da jeg skulle prøve om den gik på omdrejninger eller faktisk
hastighed og trykkede den ind i 4. gear - og havde glemt, jeg lige var
svinget af motorvejen. Jeg var ved at ryge om i bagagerummet og
rigeligt tæt på en betinget frakendelse i en ruf
Pelsdyret er ifølge dommeren i søndags i perfekt foderstand og vejer
vel 35-38 kg.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Thomas J.

Dato : 09-05-06 16:26

Den Tue, 09 May 2006 16:25:56 +0200 sendte Ivan Madsen <> følgende
røgsignaler:

>Pelsdyret er ifølge dommeren i søndags i perfekt foderstand og vejer
>vel 35-38 kg.

Hvem var dommeren? Prins Henrik?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 18:41

On Tue, 09 May 2006 17:25:45 +0200, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Den Tue, 09 May 2006 16:25:56 +0200 sendte Ivan Madsen <> følgende
>røgsignaler:

>Hvem var dommeren? Prins Henrik?

Nope, Barrie Croft Han ved nemlig, hvordan en Old English Sheepdog
skal se ud
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-06 21:05

Ivan Madsen <> skrev :

>Nope, Barrie Croft Han ved nemlig, hvordan en Old English Sheepdog
>skal se ud

tænk - jeg troede du var bernermand ;)

Har du iøvrigt nogensinde set en hund kigge ud ad bagruden, medens
viskeren deromme kører ??

Et syn for guder ;)

(Eller osse er Dusty og Nanna ret dumme)

--
jan@stevns.net

Snart jubilæum på Århusianerfærgen : 400.000 Km !

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 21:30

On Tue, 09 May 2006 22:04:50 +0200, jan@stevns.net wrote:

>tænk - jeg troede du var bernermand ;)
>
>Har du iøvrigt nogensinde set en hund kigge ud ad bagruden, medens
>viskeren deromme kører ??
>
>Et syn for guder ;)
>
>(Eller osse er Dusty og Nanna ret dumme)

Det er bernere jo Jeg kan godt lide bernere, de er sq pragtfulde -
især Dans. Men de er jo også et nummer større end end pelsklumpen,
især hvis hun er våd
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-06 21:34

Ivan Madsen <> skrev :

>Det er bernere jo Jeg kan godt lide bernere, de er sq pragtfulde -
>især Dans. Men de er jo også et nummer større end end pelsklumpen,
>især hvis hun er våd

De er sgu' pragtfulde - nu er "vore" modellen nummeret større end
Dan's .. Især Tyskeren (Nanna)

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 21:38

On Tue, 09 May 2006 22:34:24 +0200, jan@stevns.net wrote:

>De er sgu' pragtfulde - nu er "vore" modellen nummeret større end
>Dan's .. Især Tyskeren (Nanna)

Det var da ikke din tysker, der gik løs oppe ved Dan? Så har vi lige
en jakke med et hul i, vi skal snakke om Nå, man kan lade være med
at stikke armene over porten, når hunden virker lidt muggen, så pyt!
Gad vide, hvornår vi bliver futtet til hundegruppen?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-06 21:40

Ivan Madsen <> skrev :

>Det var da ikke din tysker, der gik løs oppe ved Dan?

Nej.

>Så har vi lige en jakke med et hul i, vi skal snakke om Nå, man kan lade være med
>at stikke armene over porten, når hunden virker lidt muggen, så pyt!

hmmmm... det er da den dumme tøs, der også gnasker ben ;)

>Gad vide, hvornår vi bliver futtet til hundegruppen?

snart sikkert - kaffeklubben her er jo de inspiste ;)

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 14:47

Ebbe Kristensen skrev:

> [...]
>
> På sådan en tur skulle du da gerne nå op i nærheden af 20 km/l -
> det plejer vi ihvertfald at gøre på ture til/fra Vendsyssel med vores

Puha.. Ja jeg lå på 10.8km/l det højeste jeg er kommet op på er
11.8 =)

--
Jens

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 22:12

jan@stevns.net skrev:

> Nej.

> hmmmm... det er da den dumme tøs, der også gnasker ben ;)

> snart sikkert - kaffeklubben her er jo de inspiste ;)

Det bliver ikke af mig, det er altid rart med lidt afveksling =)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-05-06 08:01

Ivan Madsen wrote:

> Eftersom den går længere og længere er der håb forude. Men vi er nok
> for slemme til bare at trykke fartpiloten for at genskabe den ønskede
> hastighed

Okay, på vores sidder fartpiloten i højrefoden. Men eftersom
ihvertfald jeg så vidt muligt kører op til hastighedsgrænsen, får
den da lov til at bestille noget ind i mellem

Iøvrigt har den nu altid været ganske økonomisk på langture.
Første år vi havde den, var vi i Norge. På vejen hjem tankede vi
lidt nord for Kristiansand, tog færgen til Hirtshals, besøgte noget
af konens familie og kørte så videre til Skagen. Efter et par dage
der (hvor vi ikke brugte bilen) kørte vi så hjem til Søborg - på
samme tankfuld.

> [...]
> svinget af motorvejen. Jeg var ved at ryge om i bagagerummet og
> rigeligt tæt på en betinget frakendelse i en ruf

He, he... og så siger man at brug af fartpilot sløver

> Pelsdyret er ifølge dommeren i søndags i perfekt foderstand og vejer
> vel 35-38 kg.

Tillykke med det. Hvis man har husdyr skylder man dem osse at de har
det godt.

Ebbe