VAGCOM
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-05-06 19:06

Jeg har fået rep´et min computer - nyt Motherboard, HDD, CD, batteri - the
whole works. Og så opdager jeg til min store forfærdelse - mens jeg har 2
biler jeg skal have læst fejlkoder ud på - at jeg ikke kan få kontakt med
interfacet.

Mit interface er hjemmebygget. Er den seneste version af programmet (VAG COM
NEZ 512.3-D) blevet så avanceret, at det ikke kan detecte interfacet når det
er hjemmebygget?

Og hvorfor optræder selvsamme program ikke over listen af programmer der kan
fjernes i kontrolpanelets "tilføj eller fjern programmer"??

Hvordan ser det ud i jeres ende - der hvor der bruges hjemmebygget
interface?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jonas R.

Dato : 08-05-06 19:15

SNIP
> Hvordan ser det ud i jeres ende - der hvor der bruges hjemmebygget
> interface?

Er dit interface lave så det kan bruge optocupler (tror nok det staves
sådan)? For det kræves af de nyeste software, ellers vil jeg anbefale dig at
bruge version 3.11n

/Jonas R.

Fra : AndersB

Dato : 08-05-06 19:23

Har ikke selv en sådan en VAGCOM, men hvis din er med serielt
interface så prøv at slå "hardware flow control" fra ved
egenskaberne for den serielle port i device settings under windows
xp...

altså: start -> kontrolpanel -> system -> "hardware"-fanebladet ->
"enhedshåndtering"-knappen -> porte -> kommunikationsport -> vælg
"egenskaber" -> "portindstilninger" fanebladet -> vælg "ingen"
flow-styring

eller hvis det allerede er slået fra så prøv at slå det til.

... just my two cents

-- Anders B

Fra : Jens

Dato : 08-05-06 21:35

Desværre ja.. http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_3.html#3.3

--
Jens

Fra : Rander

Dato : 08-05-06 22:10

Mon, 8 May 2006 20:05:49 +0200 brugte Per Henneberg Kristensen 19 linier på
at fortælle dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>biler jeg skal have læst fejlkoder ud på - at jeg ikke kan få kontakt med

Ikke at jeg aner en flyvende fis om det interface du taler om, men altså -
sidder det på seriel-porten?

Mange nye motherboards i dag har som standard seriel-porten slået fra i
BIOS, også selv om porten er indbygget på bagsiden af bundkortet (det er
mit ikke, der sidder kun et internt stik, og så fulgte der en bracket med
med selve stikket)...
http://rander.dk (finally up again!)

eg ved intet latterligere end en læge, der ikke dør af alderdom. (Francois de Voltaire)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 05:52

Rander wrote:

> Ikke at jeg aner en flyvende fis om det interface du taler om, men
> altså - sidder det på seriel-porten?

Ja.

> [...]
> i BIOS, også selv om porten er indbygget på bagsiden af bundkortet
> (det er mit ikke, der sidder kun et internt stik, og så fulgte der en

serielproten .... serielporten er slået til - jeg har checket.

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-06 06:10

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Mit interface er hjemmebygget. Er den seneste version af programmet (VAG COM
> NEZ 512.3-D) blevet så avanceret, at det ikke kan detecte interfacet når det
> er hjemmebygget?

Jeps bruger ver 3."et eller andet".

> Og hvorfor optræder selvsamme program ikke over listen af programmer der kan
> fjernes i kontrolpanelets "tilføj eller fjern programmer"??

En feature de ikke har lagt i softwaren

> Hvordan ser det ud i jeres ende - der hvor der bruges hjemmebygget
> interface?

3."et eller andet" software, der ikke optræder i "tilføj/fjern".

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 07:22

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Ja.

> serielproten .... serielporten er slået til - jeg har checket.

Har du prøvet med en anden version, for du får det _aldrig_ til at
virke med nyere versioner end 3.11 af Vagcom. Som jeg skrev, så
understøtter Vagcoms nye version _ikke_ andre kabler end dem der
kommer fra ross-tech.

--
Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 08:00

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvordan ser det ud i jeres ende - der hvor der bruges hjemmebygget
> interface?

Jeg har installeret version 3.11/2 fundet på Rozzs egne sider og det virker
nu igen.

Heldigvis har jeg ikke en af de moderne biler, saa jeg slipper relativt
billigt om ved det. Som der er en der skriver ... VW er ikke de eneste der
laver en ripoff paa kunderne ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 08:07

> [...]

> billigt om ved det. Som der er en der skriver ... VW er ikke de eneste der

Hvad slipper du billigt ved?

--
Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 08:21

Jens wrote:

> Hvad slipper du billigt ved?

Jeg behøver ikke købe et nyt Rozz-kabel til 300 Dollars (what ever) som kan
både det ene og det andet som er nødvendigt på de nyere VW (OBD-II og hvad
det nu hedder). Jeg kan nøjes med at bruge mit gamle interfacekabel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 08:44

> [...]

> både det ene og det andet som er nødvendigt på de nyere VW (OBD-II og hvad
> det nu hedder). Jeg kan nøjes med at bruge mit gamle interfacekabel.

Nåå på den måde. Jeg troede det var en fejl du havde fundet på
bilen via vagcom, som du skap relativt billigt for. Det var derfor jeg
var nysgerig .. Husk du kan købe en dansk udgave af vagcom hvis du
ikke var klar over det.

--
Jens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-06 10:16

Jens wrote:

> [...]
> bilen via vagcom, som du skap relativt billigt for. Det var derfor jeg
> var nysgerig .. Husk du kan købe en dansk udgave af vagcom hvis du

Jeg foretrækker den engelske fordi så er man fri for alle mulige mærkelige
undersættelser - f.eks. Fuel shut off valve ... hvad mon de kan få den til
at hedde :)

Jeg fandt fejlen på den ene bil - nu skal jeg lige have fundet ud af hvilken
ABS-sensor der er defekt på den anden ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 09-05-06 11:57

> [...]

> undersættelser - f.eks. Fuel shut off valve ... hvad mon de kan få den til

hehe ja det er rigtigt, sådan har jeg det også.. Det er lige som med
sprog på computer, jeg vil helst have det på engelsk..

> Jeg fandt fejlen på den ene bil - nu skal jeg lige have fundet ud af hvilken
> ABS-sensor der er defekt på den anden ..

Ok.. Det er super dejligt at have Vagcom. Det er jo også rart at man
kan vise noget udskrift til værkstedet så spare man måske nogle
værkstedstimer =)

Jeg skal selv ind og have checket et Haldex control modul (eek) det
står til at blive dyrt :(

> --
> Per, Esbjerg

Jens