ford escort 1.6 1991 taber lidt olie
Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 08-05-06 18:03

Hej

Vi har som 2. bil en Ford escort 1.6 1991, men den taber lidt olie. Vi har
næsten lige skiftet ventildækselpakning, da det så ud som om den var utæt
der.. Men det var åbenbart ikke helt nok..

Bilen kører fint og starter fint. Den bruger ikke vand eller andet.. Kun
lidt olie..

Nogle gode ideer til hvad der kan være galt.

mvh

Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-06 18:47

Hej!

Kim H. Mogensen wrote:
> Bilen kører fint og starter fint. Den bruger ikke vand eller andet.. Kun
> lidt olie..
>
> Nogle gode ideer til hvad der kan være galt.

Det er ret sandsynligt at det er olietryksføleren der er utæt. Det er en kendt
ting på Escort og de 'ældre' Mondeo'er... Den koster kun ca. 100,- men du kan
kun komme til den fra undersiden af bilen. Den sidder på motorblokken op mod
torpedopladen og har en enkelt ledning i "røven".

God fornøjelse med arbejdet :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (der har skiftet selvsamme føler/kontakt på en Mondeo '98)

Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 08-05-06 19:25

> [...]
> men du kan kun komme til den fra undersiden af bilen. Den sidder på
> motorblokken op mod torpedopladen og har en enkelt ledning i "røven".

Er det kun Ford, som sælger sådan nogle, eller hvor kan de ellers fåes?

mvh

Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-06 19:43

Hej!

Kim H. Mogensen wrote:
> Er det kun Ford, som sælger sådan nogle, eller hvor kan de ellers fåes?

Vil anbefale, at du sætter en original i. Om de fås andre steder ved jeg iøvrigt
ikke, men hvorfor undersøge det når en original næsten er gratis? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-05-06 06:38

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> 100,- men du kan kun komme til den fra undersiden af bilen. Den
> sidder på motorblokken op mod torpedopladen og har en enkelt ledning

Husk på, at Ford Escort 1,6 fra '91 kører med CVH (8V) motor og altså ikke
en Zetec (16V) som de senere Escort'er og Mondeo'er.
De tidlige Escorter (CVH) havde et problem med at bundkaret rustede igennem
og det kunne måske være det, som er problemet i denne sag, men det kan
naturligvis også være olieindikatoren, som du skriver.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport