Alto km/l
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 08-05-06 14:59

Er der nogen, der har nogle pålidelige selvkøringsinformationer at
dele ang. hvor meget en Alto kører på literen?

Jeg tænker primært ved fx 120km/t - kan den holde 18 her eller er det
for hårdt for den lille motor?

Fra : Knud Hjørlund

Dato : 08-05-06 15:30

Jeg har haft en suzuki alto fra 1997. Den kører ca 15 km/l ved blandet
kørsel og en nok omkring 17 km/l ved 80km/t på landevej. Ved ikke, hvor
meget den kører på literen ved 120km/t. Faktisk turde jeg ikke køre 120km/t
i den. Hele bilen begyndte at ryste så, hvis du skal køre på motorvej, køb
en lidt større/bedre bil

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 08-05-06 15:51

Takker - men jeg mente faktisk den 'nye' Alto :) Men det fremgik ikke
af mit indlæg, undskyld.

Fra : Brian

Dato : 08-05-06 17:28

numzie@gmail.com wrote:
> Takker - men jeg mente faktisk den 'nye' Alto :) Men det fremgik ikke
> af mit indlæg, undskyld.

Tror du der er den store forskel rent teknisk ?
Bilen ligner ihvertfald ikke noget der burde kunne sælges som en "ny" bil -
der
er sgu for meget 80'er Escort over den, IMO.

/Brian

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 08-05-06 15:52

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 16:33

Ved 130 går den lige så lidt som alle andre biler.
Skal arbejde noget hårdere, og det tar' dine dråber.

Målt over 700 km/på een dag.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-05-06 17:07

> [...]
>dele ang. hvor meget en Alto kører på literen?

>Jeg tænker primært ved fx 120km/t - kan den holde 18 her eller er det

Min kone kører 2 x 25 km hver dag på landevej (en del Stop & Go), og når det
er sommer kører hun 19,5 - 20,3 km/l.
Om vinteren falder det dog til omkring 16,6 km/l som det laveste vi har målt
endnu.
Hun kører det der står på vejskiltene og lidt til men ikke vild kørsel.
Bilen er fra nov. 2003.

Regn med at den lige i starten kører lidt kortere.

Personlig synes jeg trækkraften er rigtig god ved alm. landevejskørsel.
På motorvej skal den dog arb. lidt mere.

Mvh
Bri@n

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 09-05-06 10:52

Takker for tippet. Frygter jo nemlig at den ryger ned omkring 12-13 ved
120km/t - og så kan vi ligeså godt beholde vores nuværende Felicia,
der kører det samme..