Må jeg bygge varerummet om?
Fra : Martin Bak

Dato : 08-05-06 10:49

Min Mazda 626 stationcar har en påsvejset plade der gør gulvet plant henover
bagsædets oprindelige plads. Og sider der lukker adgangen til rummet under
pladen via bagdørene. Eneste adgang til rummet er således bag
forsæderne, -en noget akrobatisk øvelse der i praksis gør al denne "space"
uanvendelig.

Må jeg bygge om på det? altså for eksempel at skære ud i pladen så der
bliver adgang via gulvet i varerummet, eller måske skære ud i siderne, så
der kunne laves et par dybe "skuffer" som man kunne få adgang til via
bagdørene?

--
Martin

Fra : Basse

Dato : 08-05-06 12:58

On 8-May-2006, "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> bliver adgang via gulvet i varerummet, eller måske skære ud i siderne, så
> der kunne laves et par dybe "skuffer" som man kunne få adgang til via

Ja, dem må du gerne. Jeg lavede en del tilsvarende ombyninger på
min hedengangne kadett. Det svarer til at indrette en bil som håndværkerne
får det gjort, fik jeg at vide hos synsfolkene.

Ingen problemer med det, med mindre du ændrer egenvægten på bilen med
mere end 35 kg. Hvis du overskrider de 35 kg (op eller ned) så skal
dytten synes.

hygge,
Basse

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-06 12:21

> [...]
> bliver adgang via gulvet i varerummet, eller måske skære ud i siderne, så
> der kunne laves et par dybe "skuffer" som man kunne få adgang til via

Det er et krav at gulvet skal være plant - men jeg kan ikke se at der skulle
være et problem i at lave en luge i gulvet eller i ved dørene - Det har jeg
set i mange gulpladebiler (Imho også en nem måde at lavet et "sikkert" rum
til opbevaring af værdigenstande som kamera/computer mm.