|
| Analyse af brugte tændrør Fra : Michael Kristensen |
Dato : 07-05-06 15:18 |
|
Hej
Hvordan er det nu det er: Når ens udskiftede tændrør har en hvid belægning,
og der er et lille fordybning, der hvor gnisten springer mellem, hvad
betyder det så ?
Fed / mager / tilpas blanding ?
Tændrørerne har kørt 10.000 km over et tidsrum på 10 måneder i en VW polo
1.3 1985.
mvh
Michael Kristensen
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-05-06 15:26 |
|
"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:445e0193$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Hvordan er det nu det er: Når ens udskiftede tændrør har en hvid
> belægning,
> og der er et lille fordybning, der hvor gnisten springer mellem, hvad
> betyder det så ?
>
http://www.screwielewies.com/howto_spark.asp
| |
Michael Kristensen (07-05-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 07-05-06 22:08 |
|
> http://www.screwielewies.com/howto_spark.asp
>
Tak for linket.
Det ser ud til, at mit tændrør så ud som det burde, selvom kaburatoren
faktisk ikke passer til motoren (fik stjålet kaburator fra bilen for par år
siden og fandt en ny på skrotdyngen, der sad i en anden polo, som lignede
min.)
| |
Ukendt (08-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-05-06 05:49 |
|
"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
og fandt en ny på skrotdyngen, der sad i en anden polo, som lignede
> min.)
>
Det er vist mere held end forstand? ;)).
| |
Michael Kristensen (08-05-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 08-05-06 14:24 |
|
> og fandt en ny på skrotdyngen, der sad i en anden polo, som lignede
> > min.)
> >
> Det er vist mere held end forstand? ;)).
>
>
Jeg kalder det "try and error" metoden. Donorbilen var den eneste Polo på
pladsen, der lignede min egen. Kunne bare ikke finde noget mærke bagpå, der
fortalte noget om motorstørrelse. Kan også se i Haynes, at Polo model 2 kom
i vist 7-8 forskellige kaburatorudgaver.
Den kører ikke særligt godt i tomgang med den nye kaburator. Man skal det
meste af tiden røre speederen for at holde den igang, men benzinøkonomien er
faktisk blevet 5-10 % siden jeg fik den nye kaburator i.
mvh
Michael Kristensen
| |
Jørgen M. Rasmussen (08-05-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 08-05-06 16:26 |
|
"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:445f4668$0$15783
>> og fandt en ny på skrotdyngen, der sad i en anden polo, som lignede
>> > min.)
>> >
>> Det er vist mere held end forstand? ;)).
>>
>>
>
> Jeg kalder det "try and error" metoden.
DET kan jeg li', der er en som ikk har p..hud på fingrene :)).
| |
|
|