AndersB wrote:
> Hej F.B.
> Tak for responsen
>
No problemos!
> Til samenligning med min fars egen 2.0i fra 2002, virker den
> faceliftede C5 lidt strammere i undervognen og sæderne mere
> faste, hvilket vi begge satte pris på. Det kan self bare være
> fordi den er ny.
>
En kollega´s C5 fase 1 fra 02irker også mere blød end min og
sæderne ser godt nok ud til at være de samme, men jeg oplever
også fase 2 sæderne lidt hårdere end tidligerre!
> Vi spurgte sælgeren om han havde indtryk af at der er færere
> elektriske fejl på den nye C5, og det var helt klart hans
> indtryk. Men det skal han jo selfølgelig også sige ;)
>
Nope, den er god nok. Fase 2 er klart mindre fejlbehæftet end
fase 1. Jeg mener at FDM havde en test og henvisning til tyske
ADAC hvor C4 og C5 angiveligt skulle ligge i top over færrest
nedbrud i en 12 måneders periode. Jeg mener at kunne huske at
biletype/model optræder 1000 gange eller mere med ADAC-hjælp.
>> Jeg har ikke set Citroëns konditioner, men fra Toyota ved jeg
>> at det kan blive en dyr fornøjelse for kunden, fordi de to
>> vigtigste ubekendte: kørselsbehov og gensalg ikke lige lader
>> sig beskrive ved kontraktens indgåelse!
>
> Sjovt nok nævnte sælgeren også sådan et rædsels tilfælde fra en
> toyota ejer der nu skulle hoste op med 80.000 for at komme af
> med sin bil igen... Han rådede os til at fastsætte bilens
> restværdi efter periodens udløb (3 år) så lavt som muligt
> f.eks. 125.000kr, og som du siger være sikker på at have en god
> margin på kilometer forbrug...
Ja så sq den være god nok, men tro ikke at PSA gruppen skulle
lave kontrakter der er favorable i din favør, så de ender sikkert
samme sted som Toyota
Og vær så opmærksom på at hvis I køber en bil (uanset mærke) til
listepris vil I ryge ind i problemer ved senere salg, da samme
mærke bil solgt med flåderabat betyder at dem der køber til
normalpris vil sidde med et kraftigt værditab på sin bil. her vil
leasingpriser og værditab også betyde noget for gensalgsprisen.
forøvrigt skal I nok være opmærksomme på at gode km-marginer og
gætte-gensalgspriser presser de månedlige ydelser op...også på
den del af kontrakten der omhandler servicen.
- -
F.B.