Fjernb. til c-lås ( Mondeo)
Fra : KO

Dato : 06-05-06 16:29

Har i forvejen orig. c-lås på min Ford Mondeo fra 1994. Men hvad kræves der
od over styreboksen, for at få den fjernbetjent?

Nogle der kan anbefale et sæt, eller måske man kan købe en orig. for billige
penge?

Hvor skal den i grunden indsættes?

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 16:57

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> Har i forvejen orig. c-lås på min Ford Mondeo fra 1994. Men hvad kræves
> der od over styreboksen, for at få den fjernbetjent?

Der er ingen styreboks i mondeo (såfremt der ikke er med alarm ab fabrik).
Du skal have fat i 3 ledninger til en af dørene og så anvende 2 relæer

> Nogle der kan anbefale et sæt, eller måske man kan købe en orig. for
> billige penge?
>
> Hvor skal den i grunden indsættes?

hehe, det er temmelig besværlig at finde de rigtige ledninger, så det er
ikke helt ligetil.

Det er nok lettest at få en til det som har prøvet det før

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-05-06 12:50

Tom skrev:
> [...]
> ikke helt ligetil.
>
> Det er nok lettest at få en til det som har prøvet det før

Der ER faktisk en styreboks til C låsen i deoen..
Den sidder ved passagerens fødder i højre side.. en sølvfarvet tingest.. :)

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-06 17:56

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Der ER faktisk en styreboks til C låsen i deoen..
> Den sidder ved passagerens fødder i højre side.. en sølvfarvet tingest..
> :)

Vås, der sidder INGEN styreboks i mondeo 94' hvis ikke det er en af de
specielle med fabriksalarm og dobbelt dørlås...hvilket stort set INGEN af de
danske mondeo'er er forsynet med.
Hvis du har Ford TIS så kan du selv se efter. Systemet består udelukkende af
dørlåsemotorerne incl kontakter og et sæt dioder der sidder i samme. Disse
er så bare forbundet elektrisk med hinanden via ledninger.
Den boks du henviser til, er selve motorstyringen og den indeholder intet
der har med centrallåsesystemet at gøre.
HVIS det havde været en model med fabriksalarm, så havde styreboksen siddet
i venstre side, der hvor sikringskassen sidder og hvor der i forvejen sidder
en minihøjtaler til "dør ikke lukket".

Jeg har selv indbygget fjernbetjent alarm (Pager) i min mondeo

PS: Det wirediagram som er i Haynes er til INGENTING og det kan man IKKE
regne med overhovedet.

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 09-05-06 10:30

Tom skrev:

> [...]
>
> Jeg har selv indbygget fjernbetjent alarm (Pager) i min mondeo
>
> PS: Det wirediagram som er i Haynes er til INGENTING og det kan man IKKE

Hmm.. så er det derfor..for jeg har ikke fabriksalarm, men dobbelt
dørlås har jeg.. :) (celebration modellen) ;)

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-06 16:52

> Hmm.. så er det derfor..for jeg har ikke fabriksalarm, men dobbelt dørlås
> har jeg.. :) (celebration modellen) ;)

Celebration...det lyder som en mk2 eller mk3 model. 94' modellerne hedder
oftest noget med CLX eller Delta

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 10-05-06 10:34

Tom skrev:
> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Celebration...det lyder som en mk2 eller mk3 model. 94' modellerne hedder
> [...]
Nej nej, den er skam god nok.. Det er en '95 bygget i '94 hvor ford
havde 75 års jubilæum. Derfor har jeg også originale sportssæder, alt i
el, osv. osv.. :) Men kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har alarm, men
dobbeltlås.. :s

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-06 15:08

> [...]
> osv.. :) Men kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har alarm, men dobbeltlås..

Nok for at rode bod på den fadæse de lavede med de gamle Ford, hvor man kun
skulle have ca 20 forskellige nøgler for at kunne låse ALLE Ford' op her i
danmark

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 11-05-06 07:32

Tom skrev:
> [...]
> skulle have ca 20 forskellige nøgler for at kunne låse ALLE Ford' op her i

lol :)

Fra : Brian

Dato : 09-05-06 20:48

Christopher Stein wrote:

> Hmm.. så er det derfor..for jeg har ikke fabriksalarm, men dobbelt
> dørlås har jeg.. :) (celebration modellen) ;)

Thumbs up for humoren ved Ford - celebration

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-05-06 19:48

KO wrote:
> [...]
> kræves der od over styreboksen, for at få den fjernbetjent?
>
> Nogle der kan anbefale et sæt, eller måske man kan købe en orig. for

Denne:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=007%2D001%2D00317490

Den kan det, som du skal bruge - og du skal ikke bruge andre relæer eller
lign.

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Anden

Dato : 08-05-06 03:50

Hej,

jeg har lige været i fuldstændig samme situation.
Jeg købte et sæt med alle dele (pumper osv. hos Thansen til små 500,-)
Det var forholdsvist nemt at montere, og man kan bruge de originale - hvis
man kan finde ud af ledningerne :)

Jeg har faktisk ét sæt i overskud, som du evt. kan købe hvis det har
interesse?
(fik det som gave)

Der er alt med - 4x pumper, 2 x fjernbetjeninger, modtagerboks osv.
(Det er plomberet)

Det er dit for 300,- + evt. porto. Befinder sig i 9530.

Mvh.
Anders

meddelelse news:445cef7a$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-05-06 12:57

KO skrev:
> [...]
> od over styreboksen, for at få den fjernbetjent?
>
> Nogle der kan anbefale et sæt, eller måske man kan købe en orig. for billige

Originalt kan du ikke få radiostyret til mk1, så skal du bruge den til
mk2eren. Ikke at det er svært, det varbare for at gøre dig opmærksom på det.

Originalt til mk1eren, kan fås de infrarøde dørhåndtag som du skal bruge
med en nøgle der passer dertil..

du skal bruge: dørhåndtag
kabel der sidder i dørene og måske et centrallåsemodul fra en med IR
centrallås.. (du skal nok give ca 500 for det hele fra en hugger - kan
fås billigere fre angland)

Derefter skal du have: (til nøglen)
InfraRed (IR) sender

* Part Number: 7201610 (£32.72 Inc VAT)

InfraRed key and sender holder

* Part Number: 7203480 (£3.06 Inc VAT)

instruktioner / ledningsdiagram her:
http://www.mirez.co.uk/RCL.htm

http://www.mirez.co.uk/RCL_files/wiring.gif

Fra : Anden

Dato : 08-05-06 13:38

> [...]
> kabel der sidder i dørene og måske et centrallåsemodul fra en med IR
> centrallås.. (du skal nok give ca 500 for det hele fra en hugger - kan fås

Det bliver alligevel en del kroner der skal lægges samt besvær.
Køb da et sæt hos Thansen eller lignende, så er det nyt og virker.
Jeg har som skrevet ét liggende du kan købe for de 300,-. Med kvittering og
uåbnet.
Nemt at installere - hvis man altså ikke gør det kl. 0300 - hjernen fungere
ikke helt optimalt ;)

(Da jeg var helt færdig 03000 virkede den ene dør pludselig ikke, så den
blev afmonteret osv... - og på igen - 1 time senere efter den omvendte
rækkefølge virker den stadig ikke. - Jeg kommer så til at tænke på at døren
jo nok skal være lukket før mekanismen virker - og vupti: jeg havde lige
spildt 1 time - flot)

Mvh.
Anders