/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
For meget bremsevæske efter skift af brems~
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 05-05-06 18:29

Hejsa

Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
beholderen. Hvad gør man ved det, systemet er ikke blevet udluftet, da der
ikke er skiftet bremsevæske, det trænger ikke endnu. Skal jeg bare suge det
op af beholderen med en tom sprøjte til det er på rigtigt niveau, eller hvad
er den bedste måde ?

--
Mvh
Jacob (BMW E46)

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar



 
 
Jens Jessen (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 05-05-06 19:00

Det er ikke nødvendigt at udlufte. Sug den overskydende væske bort. Men
bremsevæske bør dog skiftes hvert andet år, da det er hydrospopisk dvs.
suger vand til sig, og derved sænkes kogepunktet drastisk.


--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:445b8b18$0$47031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
> beholderen. Hvad gør man ved det, systemet er ikke blevet udluftet, da der
> ikke er skiftet bremsevæske, det trænger ikke endnu. Skal jeg bare suge
> det op af beholderen med en tom sprøjte til det er på rigtigt niveau,
> eller hvad er den bedste måde ?
>
> --
> Mvh
> Jacob (BMW E46)
>
> P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
>



ena (06-05-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 06-05-06 19:01

åben en udluftningsskrue og dræn lidt af eller gør som du selv foreslår


"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:445b8b18$0$47031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
> beholderen. Hvad gør man ved det, systemet er ikke blevet udluftet, da der
> ikke er skiftet bremsevæske, det trænger ikke endnu. Skal jeg bare suge
> det op af beholderen med en tom sprøjte til det er på rigtigt niveau,
> eller hvad er den bedste måde ?
>
> --
> Mvh
> Jacob (BMW E46)
>
> P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
>



alexbo (06-05-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-05-06 13:08


"Jacob Rungwald" skrev

> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
> beholderen. Hvad gør man ved det,

Ingenting, om beholderen er fyldt til randen betyder ikke noget.

mvh
Alex Christensen




Jacob Rungwald (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 06-05-06 14:21


P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:445c92f1$1$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Jacob Rungwald" skrev
>
>> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet
>> skiftet,
>> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
>> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
>> beholderen. Hvad gør man ved det,
>
> Ingenting, om beholderen er fyldt til randen betyder ikke noget.

Skal der ikke være lidt plads til at væsken kan udvide sig? Eller udvider
bremsevæske sig ikke (heller ikke ved høje temperaturer) ?

--
Mvh
Jacob (Der nu har suget væske op, så den er lige under MAX mærket)



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-06 11:37


"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:445ca289$0$47079

> Skal der ikke være lidt plads til at væsken kan udvide sig? Eller udvider
> bremsevæske sig ikke (heller ikke ved høje temperaturer) ?
>
Nej, for så vil du have selv-forstærkende bremser, når de bliver varme fordi
du bremser ;). Det fordamper, så du ingen bremser har; bremsen "fader".



Armand (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-06 14:42

alexbo skrev:
> "Jacob Rungwald" skrev
>
>> Jeg har haft gang i den store bremseskiftedag idag, alt er blevet skiftet,
>> og da de gamle jo var slidt totalt ned, skulle kalibrene trykkes en del
>> tilbage, dette medfører jo så at der nu er for meget bremsevæske i
>> beholderen. Hvad gør man ved det,
>
> Ingenting, om beholderen er fyldt til randen betyder ikke noget.
>
Noget andet er at hvis der ingen utætheder er på systemet, så er lav
bremsevædskestand et godt tegn på at bremsestemplerne er langt ude fordi
bremsebelægningerne trænger til at skulle skiftes - Så istedet for at
efterfylde vædske som alligevel blot er i vejen når man får friske
bremser på (á din situation lige nu), bør man skifte fornødne
bremsebelægninger hvorved at vædskeniveauet hæver sig fra bunden :-|

--
Armand.

Jacob Rungwald (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 07-05-06 10:24


P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:445ca7a2$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Noget andet er at hvis der ingen utætheder er på systemet, så er lav
> bremsevædskestand et godt tegn på at bremsestemplerne er langt ude fordi
> bremsebelægningerne trænger til at skulle skiftes - Så istedet for at
> efterfylde vædske som alligevel blot er i vejen når man får friske bremser
> på (á din situation lige nu), bør man skifte fornødne bremsebelægninger
> hvorved at vædskeniveauet hæver sig fra bunden :-|

Det har du ret i, men jeg har ikke selv skiftet væsken, det gjorde de ved
sidste service, så de har jo bare skiftet væsken (klodserne var gode nok den
gang), og derfor fyldt beholderen op til MAX, hvilket så giver mig problem
nu :)

Problemet er dog løst, og det er nu dejligt med nye skiver/klodser overalt
:)

--
Mvh
Jacob



Armand (07-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-06 20:18

Jacob Rungwald skrev:
> P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:445ca7a2$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Noget andet er at hvis der ingen utætheder er på systemet, så er lav
>> bremsevædskestand et godt tegn på at bremsestemplerne er langt ude fordi
>> bremsebelægningerne trænger til at skulle skiftes - Så istedet for at
>> efterfylde vædske som alligevel blot er i vejen ..............|
>
> Det har du ret i, men jeg har ikke selv skiftet væsken, det gjorde de ved
> sidste service, så de har jo bare skiftet væsken (klodserne var gode nok den
> gang), og derfor fyldt beholderen op til MAX, hvilket så giver mig problem
> nu :)

Na, klar mann!
Havde ikke lige overvejet dén situation
Af samme årsag er det måske mest korrekt at lærlingen tvinger alle
stempler tilbage inden efterfyldning :-/ Njarh, dét er ikke praktisk
muligt med tromlebremser alligevel, så mon ikke jeg bare skal trække
mig?

> Problemet er dog løst, og det er nu dejligt med nye skiver/klodser overalt
> :)

Og helt uden at pedalen skal trampes ½ meter "fordi sagerne lige skal
køres til", som en anden tråd går på!?
--
Armand.

Jørgen M. Rasmussen (08-05-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-05-06 04:18


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Og helt uden at pedalen skal trampes ½ meter "fordi sagerne lige skal
> køres til", som en anden tråd går på!?
> --
Den har jeg undrende læst, har ALDRIG prøvet det, 1* gang så stempler
trykkes ud til kontakt, så er det det. Mon ikke der misforstås, hvis der er
kommet godt m. fedt-fingre, kobberfedt på skiver, klodser, skal der trædes
hårdt for at bremsen tager ved ;)).



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste