|
| Ny Chevrolet (Daewoo) Nubira eller brugt s~ Fra : CBA |
Dato : 05-05-06 13:19 |
|
Hej,
Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
større og nyere bil.
Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor campingvogn
De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været omkring
Volvo V40........alle nyere brugte.
For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny Chevrolet(Daewoo)
Nubira.
Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk
luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk
eller svensk bil i samme prisklasse.
Hvad mener i og hvorfor........
med venlig hilsen
Claus
| |
Brian Sørup (05-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 05-05-06 13:37 |
|
"CBA" <cba(spam)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:445b4298$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej,
>
> Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med
en
> større og nyere bil.
>
> Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor
campingvogn
>
> De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været
omkring
> Volvo V40........alle nyere brugte.
>
> For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny
Chevrolet(Daewoo)
> Nubira.
>
> Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget
frisk
> luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en
brugt tysk
> eller svensk bil i samme prisklasse.
>
> Hvad mener i og hvorfor........
Hvad er en forholdsvis stor CV ?
en V40 må trække:
1,6 : 1000Kg,
1,8 - 1200kg,
2,0/2,0T/T4 -1400Kg
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - må trække1600Kg
== can you spell "racecar" backwards ? ==
| |
CBA (05-05-2006)
| Kommentar Fra : CBA |
Dato : 05-05-06 13:54 |
|
>
> Hvad er en forholdsvis stor CV ?
> en V40 må trække:
> 1,6 : 1000Kg,
> 1,8 - 1200kg,
> 2,0/2,0T/T4 -1400Kg
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut. - må trække1600Kg
> == can you spell "racecar" backwards ? ==
Jeg mener det er omkring 1300 Kg
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-05-06 14:48 |
| | |
Martin Sørensen (05-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 05-05-06 14:47 |
|
CBA (spam) skrev:
> Hej,
>
> Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
> større og nyere bil.
>
> Eneste krav er at bilen skal kunne trække en forholdsvis stor campingvogn
>
> De har kigget lidt på Opel Vectra / Zafira og har da også været omkring
> Volvo V40........alle nyere brugte.
>
> For ca. samme pris som ovenstående brugte kan de få en ny Chevrolet(Daewoo)
> Nubira.
>
> Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk
> luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk
> eller svensk bil i samme prisklasse.
>
Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
dem der er skruet bedst sammen.
Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
Jeg kender ikke Nubira'en, men det har vel også en værdi at der er
garanti på?
Det kan vel være et spm om temperament.
mvh
Martin
Honda Accord 2.0, 1994 & 324000.
| |
ena (05-05-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 05-05-06 20:06 |
|
Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
dem der er skruet bedst sammen.
Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet
enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som
nogle Mitsubishi modeller
Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i
I øvrigt er næsten ingen Volvoèr bygget i Sverige de er bygget i Belgien
eller - Holland - ligesom Opelen er bygget i mange lande herunder Spanien og
England.
Skal du have rigtigt tysk er det BMW de bygger kun biler i Tyskland (hvis vi
ser bort fra X5 som er et amerikansk produkt) - hvis det er byggelandet der
har betydning - Mercedes bygger også i Spanien og Mercedes laves både i
Tyskland og USA
Toyota bygge de fleste europæiske biler i England - og i en meget høj
kvalitet - så når folk taler om Toyota som "japansk kvalitet" så er det vist
fordi de ikke aner at de fleste de ser i Europa er bygget i England
Hondaèn som martin har i sin signatur er ikke japansk andet end af navn men
derimod bygget i
England.
Jeg kan ikke se at byggelandet har nogen særlig betydning - at folk tror
Volvo er Svensk og Opel Tysk er noget sludder - Volvo bygger 80% af bilerne
udenfor Sverige og opel bygger i mange lande - sådan er det med de fleste
bilfabrikker i dag.
Jeg kører selv en tyskbygget BMW og undrer mig over at flere bekendte som
det første spørger "BMW bygger da kun biler i Tyskland ikke?" - hvorfor
byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er bilens
kvalitet
| |
CBA (05-05-2006)
| Kommentar Fra : CBA |
Dato : 05-05-06 21:42 |
|
"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:445ba182$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
> dem der er skruet bedst sammen.
>
> Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
> MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
>
>
> Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
> man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet
> enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som
> nogle Mitsubishi modeller
>
> Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i
>
> I øvrigt er næsten ingen Volvoèr bygget i Sverige de er bygget i Belgien
> eller - Holland - ligesom Opelen er bygget i mange lande herunder Spanien
> og
> England.
>
> Skal du have rigtigt tysk er det BMW de bygger kun biler i Tyskland (hvis
> vi ser bort fra X5 som er et amerikansk produkt) - hvis det er byggelandet
> der har betydning - Mercedes bygger også i Spanien og Mercedes laves både
> i Tyskland og USA
>
> Toyota bygge de fleste europæiske biler i England - og i en meget høj
> kvalitet - så når folk taler om Toyota som "japansk kvalitet" så er det
> vist fordi de ikke aner at de fleste de ser i Europa er bygget i England
>
> Hondaèn som martin har i sin signatur er ikke japansk andet end af navn
> men derimod bygget i
> England.
>
> Jeg kan ikke se at byggelandet har nogen særlig betydning - at folk tror
> Volvo er Svensk og Opel Tysk er noget sludder - Volvo bygger 80% af
> bilerne
> udenfor Sverige og opel bygger i mange lande - sådan er det med de fleste
> bilfabrikker i dag.
>
> Jeg kører selv en tyskbygget BMW og undrer mig over at flere bekendte som
> det første spørger "BMW bygger da kun biler i Tyskland ikke?" - hvorfor
> byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er bilens
> kvalitet
Nu var det at jeg brugte betegnelserne "tysk / svensk" nærmest ment som et
"hint" om hvor jeg selv mente at man fik mest bil for pengene. At det er
Ford der ejer Volvo og at Volvo bliver bygget i Holland og Belgien og
desuden deler stumper med Mitsubishi, det er et faktum, hvorvidt Volvo
"kursen" så på baggrund af dette, er blevet devalueret er en diskussion vi
kan tage i en anden tråd, men for mig er Volvo stadig en svensk produkt.
Ligesom en PH lampe monteret af en canadisk el-installatør, vel stadig er et
dansk produkt.
Mit spørgsmål gik i øvrigt på om hvor der var mest bil for pengene : i en ny
Chevrolet / Daewoo Nubira eller i en brugt Opel eller Volvo i samme
prisklasse.
| |
CBA (06-05-2006)
| Kommentar Fra : CBA |
Dato : 06-05-06 12:50 |
|
- hvorfor byggelandet betyder noget er mig ubegribeligt - det vigitge er
bilens
> kvalitet
>
>
>
Så er det mig komplet ubegribeligt at du bruger 20-30 linier på at forklare
hvor alverdens biler bliver bygget................
Mit spørgsmål gik jo på hvor der var mest valuta for pengene eks. blandt de
tre mærker jeg nævnte Chevrolet (Daewoo), Opel og Volvo
mvh
Claus
| |
KASO (08-05-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 08-05-06 16:25 |
|
"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:445ba182$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Volvo'en er vel nærmest Hollandsk, og hverken den eller Oplerne er vel
> dem der er skruet bedst sammen.
>
> Personligt ville jeg enten sammenligne med noget japansk eller en brugt
> MB/Audi hvis det skulle være Tysk.
>
>
> Volvo S/V 40 er betydeligt bedre skruet sammen end Opelen - specielt hvis
> man taler om Fase 2 modellen - og den er vel mere Svensk/Japansk idet
> enkelte dele deles med Mitsubishi - og den er bygget på samme fabrik som
> nogle Mitsubishi modeller
>
> Crashtest er Volvoèn Opelen overlegen i
Den Volvo V40 2.0, jeg kørte som fabriksny i en uge i 1999 var noget
forfærdeligt skrammel. Ingen plads, motoren var bovlam - og støjede over
3.000RPM, kabinen knirkede, og bilen kørte ikke specielt godt. S/V40 har
fået en af de ringeste brugttests i FDM's historie - de fleste ejere solgte
bilen efter mindre end 2 år....
De seneste modeller skulle have fået udryddet de værste børnesygdomme (og
der var vist mange) - men ikke en bil, jeg ville anbefale.
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-05-06 14:52 |
|
CBA skriver:
>
> Min faster og onkel skal have skiftet deres Opel Astra årg. 97 ud med en
> større og nyere bil.
Hvad er det de skal bruge en større bil til ???
> Da jeg blev præsenteret for den idé, måtte jeg lige ud og trække noget frisk
> luft. Jeg mener at de på alle områder er langt bedre tjent med en brugt tysk
> eller svensk bil i samme prisklasse.
>
> Hvad mener i og hvorfor........
Kig på crashtests af Chevrolet og Daewoo (Nubria'en er vidst ikke testet
endnu), det burde kunne afskrække enhver.
Gå efter en octavia.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
CBA (05-05-2006)
| Kommentar Fra : CBA |
Dato : 05-05-06 19:29 |
|
> Hvad er det de skal bruge en større bil til ???
Til at trække en campingvogn på 1300 Kg..........
Bilen behøver ikke nødvendigvis at være mere længere, højere eller
bredere........end Astraen
Med større menes: en bil med større kraftoverskud. Altså motor, bremser og
undervogn der kan magte campingvognen..........
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-05-06 21:52 |
|
CBA skriver:
>
> Til at trække en campingvogn på 1300 Kg..........
Okay
> Bilen behøver ikke nødvendigvis at være mere længere, højere eller
> bredere........end Astraen
>
> Med større menes: en bil med større kraftoverskud. Altså motor, bremser og
> undervogn der kan magte campingvognen..........
Det vil sige at en Golf V som min sagtens ville kunne leve op til deres
krav
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
Niels Pein (05-05-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 05-05-06 23:55 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" skrev ...
>
> Kig på crashtests af Chevrolet og Daewoo (Nubria'en er vidst ikke
> testet endnu), det burde kunne afskrække enhver.
>
Det kommer jo an på hvad man vægter ved en bil. Der er jo trods alt en ret
stor chance for, at man aldrig får brug for den "feature" som en
topplacering i en crash-test måtte være, eller at det viser sig at være uden
betydning, selvom det skulle gå galt.
Hvis man går meget højt op i at ens bil er bedst i crash-test, så burde man
jo overveje at køre lastvogn i stedet.
Jeg kører til dagligt også motorcykel, og det føler jeg mig tryg ved. Og det
sætter samtidig alt det halløj med crash-test, ABS, EBD, ESP, 6 air-bags i
stedet for sølle 4, automatisk døroplåsning ved kollision, o.s.v. lidt i
relief.
Jeg tør også godt køre Triump Spitfire hvis det skal være. Den har
seler, og ellers 0 og en prut af den slags.
Men spørgsmålet var om en camping-slæber, og hvis det er en 1300 kg. hytte,
så er Nubira'en ude af billedet, som nævnt.
Mvh. Niels Pein
Chevrolet Nubira 1,8 CDX
| |
|
|