Isofix-beslag i Laguna '01 ??
Fra : Peter Juul

Dato : 04-05-06 17:13

Go' tidlig aften....

Nybilshandelen er så godt som på plads, og forhåbentlig står der en mørkerød
Laguna RN 2,0 16v st.car '01 i hangaren i løbet af de næste par uger....

Men pludselig slår det mig : Er der Isofix-beslag i så'n en svend ??

Ikke at det betyder noget for handlen, men når nu svigerapparatet insisterer
på at gi' den bedste barnestol der kan købes for penge var det sq rart at
vide hvad man skal lede efter... Der er jo ingen grund til at flå dem for
1000 kr. ekstra på at indkøbe Isofix-stol, hvis ikke der er beslag til
skidtet....

Pft.
VenHils
Peter
Renault Mégane RXT 1,6 16v st.car '00.... Lidt endnu

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-05-06 18:10

Peter Juul wrote:

> [...]
> par uger....
>
> Men pludselig slår det mig : Er der Isofix-beslag i så'n en svend ??

Ingen anelse, men hvis du finder ud af der er, så tag følgende med i
betragtningen:

Vi har en Laguna II '02, og i den er der Isofix-beslag i bagsæderne.
Problemet er bare at de ikke kan bruges, da de er monteret forkert af
Renaults svejserobotter. Dette skulle være rettet i de nyere Lagunaer
('05 og frem eller sådan noget). I enkelte udstyrsvarianter af Laguna
II skal man endda selv skære hul i betrækket i bagsædet, for at komme
ned til beslagene - der er nok en ingeniør et sted der har tænkt,
"well, beslagene er alligevel monteret forkert, så ingen grund til at
tage højde for dem i betrækket" . Men Isofix-mærkaterne i sæderne er
da fine at se på...

Så, selv om der skulle være Isofix-beslag i din Laguna I, så kontrollér
lige om de rent faktisk også kan bruges, inden du køber en
Isofix-stol*. Vær også opmærksom på at Isofix-stolene faktisk er lavet
til helt bestemte bilmodeller. Dvs. køber du en Isofix-stol til en Ford
Mondeo så kan du ikke bruge den i en Peugeot 407, selvom begge biler
har Isofix-beslag. Der er enkelte undtagelser, men jeg mener ikke en
fælles Isofix-standard er helt på plads endnu.

* Renaults egen Isofix-stol, solgt som originalt tilbehør, kan heller
ikke monteres i en Laguna II! I hvert fald ikke med Isofix-beslagene -
kun med selerne som på normal vis.

Mvh
Steen

Fra : Peter Juul

Dato : 04-05-06 18:22

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev

> [...]
> har Isofix-beslag. Der er enkelte undtagelser, men jeg mener ikke en
> fælles Isofix-standard er helt på plads endnu.

Yndigt..... De har hænderne skruet besynderligt på, de franskmænd.... Men de
ka' dælme skrue dejlige biler sammen

> * Renaults egen Isofix-stol, solgt som originalt tilbehør, kan heller
> ikke monteres i en Laguna II! I hvert fald ikke med Isofix-beslagene -
> kun med selerne som på normal vis.

Og så koster den det hvide ud af øjnene.....

VenHils
Peter