ATK og motorcykler ?
Fra : Basil

Dato : 03-05-06 18:15

Hej.
Kan politiets pengemaskine fange motorcykler ?
Hvis nej, er det så pga. den manglende nummerplade foran ?
Kai

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-05-06 18:38

Basil wrote:
> Hej.
> Kan politiets pengemaskine fange motorcykler ?
> Hvis nej, er det så pga. den manglende nummerplade foran ?

Vi slipper ikke så let, de har så vidt jeg ved et videokamera der peger
fremad, så de bare først får nummerpladen "fanget" efter at billedet af
fronten af motorcyklen+fører er taget.

Mvh Anders Christensen
Billist og motorcyklist

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-05-06 18:42

Basil wrote:

> Kan politiets pengemaskine fange motorcykler ?

Spørg i mc-gruppen ;)

> Hvis nej, er det så pga. den manglende nummerplade foran ?

Hvis ja, så er det fordi betjenten vender sig og noterer nummeret - eller
blot tager det fra den video der fotograferer trafikanterne bagfra - efter
at de er blevet fotograferet.

Det hjælper heller ikke noget at mangle den forreste nummerplade på bilen..

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-06 21:11

> [...]
> at de er blevet fotograferet.
>
> Det hjælper heller ikke noget at mangle den forreste nummerplade på

Men det "sjove" kommer mhs beviset af hvem der er føreren. Mange billeder af
bilister kasseres fordi billedet ikke er godt nok til at identificere
føreren men det sender alligevel gladeligt bødeforlæg ud til motorcyklister
hvor det er umuligt at identificere noget som helst En fullface hjelm er
ganske god forklædning...

Nogle "udfordrer" så systemet. F.eks Uffe

http://www.twe.net/ticket.html

Husk at klikke ind på første link den samlede korespondance som omhandler
Uffes anden påtale (<- jeg kan jo ikke skrive bøde, da han jo ikke kom til
at betale nogen af dem). Det er faktisk morsom læsning.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 21:58

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44590e44$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men det "sjove" kommer mhs beviset af hvem der er føreren. Mange billeder
> af bilister kasseres fordi billedet ikke er godt nok til at identificere
> føreren...[snip]

Sådan foregår det, efter min erfaring, ikke her i Aalborg Politikreds. Jeg
har fra pålidelig kilde, at de ikke længere kasserer billederne, de sender
bare 'regningen' til ejeren...

Fra : Kim

Dato : 04-05-06 00:53

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44590e44$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nogle "udfordrer" så systemet. F.eks Uffe
>
> http://www.twe.net/ticket.html

Hvor er det dog befriende at læse vicepolitikommisærens svar.
Han har sgu da en fin humor, og har tydeligvis gnækket i skægget
mens han skrev det. Synd de andre i politiet åbenbart ikke har
samme humor

Mvh, Kim

Fra : Basil

Dato : 07-05-06 07:48

Anders Majland forklarede den 03-05-2006:
Det er faktisk morsom læsning.

Det giver jeg dig ret i, jeg lo en hel del.
Kai