Konstant strøm radio. toyota Hi-ace
Fra : Per H

Dato : 03-05-06 11:31

Hvad kan der være galt når der ikke er konstant strøm på det kabel der
fører til radioen ( memmery)
der er heller ikke strøm når på dette kabel, ved tændning. slået til.

der er heller ikke lys i det indbygget ur.
og det skal vel også have et par plusser.

jeg kan ikke finde en sirkring der er i udu.

pls. hjælp.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 03-05-06 21:08

On Wed, 03 May 2006 12:30:42 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> skrev:

> [...]
>
>der er heller ikke lys i det indbygget ur.
>og det skal vel også have et par plusser.
>
> jeg kan ikke finde en sirkring der er i udu.

Det er måske ikke den rigtige ng. eller er der ingen der ved noget om
det?

Vh Per

Fra : Kito

Dato : 04-05-06 07:14

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er måske ikke den rigtige ng. eller er der ingen der ved noget om
> det?
>

> Vh Per

Per vi er ikke synske. men prøv alligevel at tjekke sikringen. Køb en 12v
prøvepind og sæt den over sikringen. Hvis den lyser er sikringen sprunget og
modsat.
Du kan også tage den ud og måle med et ohm meter, det fortæller så om
sikringen er i orden men ikke om der er forbindelse til klemmerne.
Til sidst kunne du se i instruktions bogen hvilken sikring der er tale om,
det vil gøre det lidt nemmere.
Den sidste løsning er hos nogen, der ved noget om det, men den koster penge.
Toyota har mange fine værksteder og da de samtidig har bilen inde er det jo
meget letterer at finde fejl.

vh
Poul

Fra : Per H

Dato : 04-05-06 09:05

On Thu, 4 May 2006 08:14:00 +0200, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Per vi er ikke synske. men prøv alligevel at tjekke sikringen

Tak men hvilken sikring. som skrevet kan jeg ikke finde en der ikke
dur.

>. Køb en 12v
>prøvepind og sæt den over sikringen. Hvis den lyser er sikringen sprunget og

skulle da gerne lyse hvis den er ok.

>modsat.
>Du kan også tage den ud og måle med et ohm meter, det fortæller så om
>sikringen er i orden men ikke om der er forbindelse til klemmerne.

ved jeg, men jeg har tjekket alle de sikringer jeg kunne se.
spørgesmålet er om der er skjulte sikringer, eller andet der er skyld
i misæren

>Til sidst kunne du se i instruktions bogen hvilken sikring der er tale om,
>det vil gøre det lidt nemmere.

jeg har ikke modtaget den.

>Den sidste løsning er hos nogen, der ved noget om det, men den koster penge.
>Toyota har mange fine værksteder og da de samtidig har bilen inde er det jo
>meget letterer at finde fejl.

Det er nok ikke toyota der ved så meget om el. på deres biler, men
derimod autoelektro.

Men jeg ville bare gerne selv udføre opgaven, så er pengene jo sparet,
men det er åbenbart ikke så let aligevel.

Vh Per

Fra : Kito

Dato : 04-05-06 15:56

> [...]
>

> Men jeg ville bare gerne selv udføre opgaven, så er pengene jo sparet,
> men det er åbenbart ikke så let aligevel.

Nej Per. den lyser ikke hvis sikringen er iorden for så er der ingen
spændingsfald.

Hvis den lyser er det fordi at der er + og - på hver side af sikringen og
det er der kun hvis sikringen er sprunget da den får stel eller plus igennem
brugsgenstanden.
Sikringen kan også være iorden med forbindelserne i klemmerne hvor sikringen
sidder kan være irret.
Jeg har selv lige været det samme igennem med en <Morris Mascot

vh
Poul

Fra : Per H

Dato : 04-05-06 16:13

On Thu, 4 May 2006 16:56:22 +0200, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
skrev:

> [...]
>brugsgenstanden.
>Sikringen kan også være iorden med forbindelserne i klemmerne hvor sikringen

der er spænding på en sikring (12volt)

og prøvelampen sætter man fra stelforbindelse hen til sikringen, og
skrutrækkeren lyser.

min prøvelampe lyser ihvertfald når sikringen er ok. når man prøver i
begge ender.

>Jeg har selv lige været det samme igennem med en <Morris Mascot

der er jo + til stel., på nogle af modellerne!!
Vh Per

Fra : Kito

Dato : 04-05-06 21:17

> der er jo + til stel., på nogle af modellerne!!
> Vh Per

Det er fuldstændig ligegyldig om bilen her + eller - til stel da forholdet
er det samme.
Jeg kan desværre ikke forklare dig det, så det er til at forstå, men derfor
tror jeg ikke mine 38 år som elektriker er spildte.
Ikke mere herfra

vh
Poul