De nye seleregler
Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-05-06 21:16

Hej folks.

Mht. de nye regler for brug af sikkerhedsseler der lige er trådt i kraft her
1/5 gives der dispensation til store familier. Jeg tænker så på om man skal
lave en ansøgning og så have et dokument liggende i bilen? Eller hvordan har
de kloge hoveder tænkt sig det udført i praksis?

MVH Niels

Fra : Thomas

Dato : 02-05-06 21:32

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message
> [...]
> skal lave en ansøgning og så have et dokument liggende i bilen? Eller
> hvordan har de kloge hoveder tænkt sig det udført i praksis?

Nævnte de ikke i nyhederne forleden at der ville være 3 år til, af hensyn
til børnefamilierne

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 02-05-06 21:35

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote in message

> Nævnte de ikke i nyhederne forleden at der ville være 3 år til, af hensyn
> [...]

Og det jeg ville sige med det, var at så må det vel gælde alle ? eller
hvad...

Mvh

Thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-05-06 22:13

Prøv at se på
http://www.sikkertrafik.dk/1cb000a/GSID/4117272
Der er en masse om de nye regler, herunder også diverse fortolkninger.

Kurt

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-05-06 07:33

> Prøv at se på
> http://www.sikkertrafik.dk/1cb000a/GSID/4117272
> Der er en masse om de nye regler, herunder også diverse fortolkninger.
>
> Kurt

Jeg synes, at det er lidt spøjst, at der er krav om sikkerhedsudstyr, hvis
man transporterer et barn under 3 år i en privat bil, men derimod ikke i en
taxa - hvorfor skulle det være så meget sikrere? Og at det er forbudt at
transportere et barn under 3 år i en lastbil uden seler, men derimod lovligt
i en bus, der heller ikke har nogen seler.

mvh
Torben Madsen

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-05-06 09:08

"Torben Madsen" <news@[spamfri]vw-madsen.dk> wrote in message

> [...]
> forbudt at transportere et barn under 3 år i en lastbil uden seler, men
> derimod lovligt i en bus, der heller ikke har nogen seler.

Jeg er helt enig og jeg er overbevist om at det udelukkende er af
praktiske grunde - sikkerhed vil man jo gerne ha', det må bare ikke være
for besværligt for så gider man ikke alligevel... og hvad med toget nu vi
er igang?

Egentlig er det lidt pudsigt at det er kriminelt at have et barn (under 3
år) med i bilen uden specielt sikkerhedsudstyr, når det ikke er kriminelt
i bussen.

/Jens Ulrik

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-05-06 18:37

> Prøv at se på
> http://www.sikkertrafik.dk/1cb000a/GSID/4117272
> Der er en masse om de nye regler, herunder også diverse fortolkninger.
>
> Kurt

Takker. Det giver jo svar på det hele. Om det så giver mening er jo en anden
sag.

MVH Niels