Gumball 3000 startede igår og der er dansk~
Fra : Thomas Krath

Dato : 01-05-06 17:42

.... blandt andet i en Lamborghini Murcielago!!
http://img137.imageshack.us/img137/7441/gum79ji.jpg

Flere billeder:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=361632

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : John Sahl

Dato : 01-05-06 17:58

Thomas Krath wrote:
> ... blandt andet i en Lamborghini Murcielago!!
> http://img137.imageshack.us/img137/7441/gum79ji.jpg

Alvorligt ment med den bil, på danske plader!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-05-06 18:24

> Alvorligt ment med den bil, på danske plader!

Det tror jeg på!!! :D

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 18:02

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> ... blandt andet i en Lamborghini Murcielago!!
> http://img137.imageshack.us/img137/7441/gum79ji.jpg

øv, den er endda på danske plader....puha man skal have tegnebogen i orden

--
Tom

Fra : Morgan Jones

Dato : 01-05-06 18:54

> øv, den er endda på danske plader....puha man skal have tegnebogen i orden

Nej. De danske deltagere har listet deres adresse i London. Det er
valutaplader.

Mvh Morgan

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-05-06 21:46

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> Nej. De danske deltagere har listet deres adresse i London. Det er
> valutaplader.

Hvad er valutaplader..? Jeg kender grænseplader, men har ikke hørt om
valutaplader, og synes heller ikke Google er særlig meddelsom. For mig at se
ligner det en bil på alm. danske plader.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-05-06 07:19

> Hvad er valutaplader..? Jeg kender grænseplader, men har ikke hørt om
> valutaplader, og synes heller ikke Google er særlig meddelsom. For mig at
> se ligner det en bil på alm. danske plader.

Valutaplader er danske plader til folk som er valutaudlændinge (eller
udenlandsdanskere som det hedder i normal omtale). Dvs. folk som bor og er
er beskattet i udlandet. Valutaplader noget man ser på leasingbiler. Der er
en del firmaer der faciliterer valutaplader. Blandt andet MLA. Ordningen er
originalt tænkt sådan at udenlandsdanskere kunne lease biler uden afgift når
de var hjemme i DK.

Reelt set har markedet udviklet sig i 2 retninger. Den første "retning" er
at leasingselskabet står som ejer - men reelt set er det den samme person
som altid leaser bilen. Dvs. det er vedkommendes "egen" bil, rent
praktisk. - Det "må" man ikke - men er praksis i branchen.

Den anden retning er at der for indtil 4 år siden var ca. 4000 valutabiler i
danmark (hvoraf en % del naturligvis har været "på vej ud" eller "på vej
ind" i leasingflåderne). Nu er der 8000. Det syntes SKAT ikke er super
skægt. Derfor har politiet og SKAT bla. været på besøg hos MLA (og andre).

Det "smarte" ved valutaplader er at man igen steder kan se om bilen er en
"valutabil". Dvs. ikke på registrerings attesten eller i politiets registre.
Derfor er det en populær metode blandt folk med (moderat) indkomst at få en
bil på. ;) Ulempen er at det rent faktisk står i SKAT's registre om der er
afgift på bilen, og med den fokus der er på området idag er det en
overordentligt dårlig ide at fuske med det. :)

Jeg vil personligt garantere dig at 90% eller mere - af alle biler i danmark
der har en pris på mere end 2.0 mio DKK incl afgifter, er valutabiler.

Den sidste "finte" mht. dyre biler er jo at få en firma til at indkøbe dem
og lade dem står som blikfang/reklame. Det kræver dog at du har en temmelig
stor virksomhed før den går. Det er bla. en metode Carsten Ree benytter sig
af. (og det er jo i grunden fair nok)

Mvh Morgan :)

ps. Der er mig bekendt 3 Lamborghini Gallardo's i danmark som er betalt fuld
afgift af. Om det så er firma ejede kan jeg ikke umiddelbart sige. De koster
jo så også en hel del mindre end en Murcie.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 15:46

> [...]
> er en del firmaer der faciliterer valutaplader. Blandt andet MLA.
> Ordningen er originalt tænkt sådan at udenlandsdanskere kunne lease biler

Hov, skal jeg alligevel igang med at bestille en 911. ikke nogen dårlig idé

--
Tom

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-05-06 17:05

> Hov, skal jeg alligevel igang med at bestille en 911. ikke nogen dårlig
> idé

Yeah. Jeg tænkte i et kort øjeblik på det, men det er bare ikke bøden værd.
(2x reg afgift)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-05-06 17:18

Morgan Jones skrev:

> Yeah. Jeg tænkte i et kort øjeblik på det, men det er bare ikke bøden værd.
> (2x reg afgift)

Vel plus reg.afgift?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Jens F

Dato : 02-05-06 07:33

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> valutaplader, og synes heller ikke Google er særlig meddelsom. For mig at se
> ligner det en bil på alm. danske plader.

Biler kan indregistreres på danske plader uden afgifter af betydning -
hvis man altså bor i udlandet.

Google er din ven. Søg f.eks. på valutabil.
--

Jens F

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-05-06 08:51

Jens F <spam@finds.dk> wrote in news:4456fbd2$0$903
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Google er din ven. Søg f.eks. på valutabil.

Lige i dette tilfælde er Google ikke din ven. Ovenstående søgning lister
stortset bare biludlejningsfirmaerne i Danmark.

Søg istedet på "Valutaudlejningskøretøjer".

Fra : Jens

Dato : 02-05-06 19:03

Kent Oldhøj <oldhoj@g-m-a-i-l.com> wrote:

> [...]
> stortset bare biludlejningsfirmaerne i Danmark.
>
> Søg istedet på "Valutaudlejningskøretøjer".

Så er Google s'gu da fortsat vor allesammens ven. Man er da selv
ansvarlig for sin brug af søgeord. Der kan jo arbejdes lidt med det -
som du så udmærket har demonstreret.
--

Jens F

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 02-05-06 06:00

> Nej. De danske deltagere har listet deres adresse i London. Det er
> valutaplader.

Den er da indregistreret?
http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp?regnr=xy31006&Seek=S%F8g+%3E%3E

Registreringsnummer: XY31006
Betegnelse: LAMBORGHINI MURCIELAGO -
Type: Personbil
Stelnummer: ZHWBE16S066A01894
Typegodkendelsesnummer: (intet)
Dato for første indregistrering 06-01-2006
Dato for seneste godkendelse ved syn: 02-01-2006
Dato-udgangspunkt for kommende periodisk syn: 06-01-2006

Men jeg ved heller ikke hvad valutaplader er...?

/Kasper Hansen

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-05-06 07:19

> Men jeg ved heller ikke hvad valutaplader er...?

Læs ovenstående. :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 15:49

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansen.LAND> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dato for seneste godkendelse ved syn: 02-01-2006
> Dato-udgangspunkt for kommende periodisk syn: 06-01-2006

Hmm, hvis jeg var synsmanden ved applus, så var jeg nok stukket af med bilen

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 03-05-06 15:38

> Hmm, hvis jeg var synsmanden ved applus, så var jeg nok stukket af med
> bilen

Ved den danske-tyske grænse 3 uger senere. Jamen jeg synes at den trak lidt
underligt så jeg var lige nødt til at tage en lidt længere prøvetur ....

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 18:14

> [...]
>
> --
> Mvh/TK
> sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Mon ikke snart sidste års dvd er på trapperne?

Fra : michael

Dato : 01-05-06 20:40

Der var vist en 15 stykker der mistede kortet, da de strøg gennem
Belgien...

http://www.rtl.be/page/rtlinfo/articles/societearticle/227.aspx?articleid=59179
(på fransk)

Hvor mange er der så tilbage ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 08:17

Hehe Det er det gode ægtepar

49 Janni Holmgreen Danish 2005 Ferrari F430
49 Christian Holmgreen Danish 2005 Ferrari F430

der skal en god indkomst til )

Mvh
Morten

Fra : Christian B. Andrese~