/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med Volvo 740 turbo
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 30-04-06 21:24

Hej

Jeg går og kigge lidt på Volvo 740 turbo. Årgange er fra '86-'89. De ligger
fra ca. 153hk til 182hk. Formoder det er intercooler der er til forskel.
Er der nogle årgange man skal holde sig fra. Jeg har googlet lidt men uden
at blive helt klog på hvad jeg skal være opmærksom på.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



 
 
Niels Bengaard (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 01-05-06 16:25

> Hej
>
> Jeg går og kigge lidt på Volvo 740 turbo. Årgange er fra '86-'89. De
> ligger fra ca. 153hk til 182hk. Formoder det er intercooler der er til
> forskel.
> Er der nogle årgange man skal holde sig fra. Jeg har googlet lidt men uden
> at blive helt klog på hvad jeg skal være opmærksom på.
>
> --
> Mvh.
> Henrik

Alle 740 turbo har intercooler, med mindre det er en karburator turbo.
De første 760 turbo fra 1984 havde en B23ET motor med 173 hk og senere fik
740/760 turbo en B230ET motor med 182 hk.
I 1989 fik de katalysator og havnede på 156 hk.

I en så gammel bil skal man tjekke rust rust og atter rust.
Ud over det kan man jo se om alt udstyr er ok, om kobling glider, slør i
bøsninger i bagvogn, om fjedre og støddæmpere er ok, om dæk er ok osv.

Der er en på bilbasen der ser rimelig ud og har fint udstyr, men på de viste
billeder kan man jo ikke se om der er rust.
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=823804&page=1
Han er nok til at forhandle med, den har stået der nogle uger og han har
vist også sænket prisen.


Niels



Henrik Nielsen (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 01-05-06 18:16

" rust rust og atter rust"

Ja, men jeg har nu en 240 fra '88, som faktisk er temmelig pæn. Så jeg håber
jo på at få en i nogenlunde samme stand. Den på bilbasen lyder interessant.
Billeder er i hvert fald pæne.

Men da jeg googlede var der nogle der skrev om stempler mv. i de forskellige
årgange. Nogle motorer var ok, og andre ikke. Men iflg det du skriver er det
den samme motor (ET) i alle. Så det må være godt. Tak for svaret.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Harald Blaatand (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 01-05-06 18:40


"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:44564249$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> " rust rust og atter rust"
>
> Ja, men jeg har nu en 240 fra '88, som faktisk er temmelig pæn. Så jeg
håber
> jo på at få en i nogenlunde samme stand. Den på bilbasen lyder
interessant.
> Billeder er i hvert fald pæne.
>
> Men da jeg googlede var der nogle der skrev om stempler mv. i de
forskellige
> årgange. Nogle motorer var ok, og andre ikke. Men iflg det du skriver er
det
> den samme motor (ET) i alle. Så det må være godt. Tak for svaret.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
> Hej Henrik
Det lyder godt,hvordan går det med den ?

Steen



Henrik Nielsen (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 01-05-06 19:42

"Det lyder godt,hvordan går det med den"

Jeg har lige sendt dig en mail.

Jeg havde ellers haft kig på en anden, men den blev solgt lige for næsen af
mig. Så jeg håber ikke jeg bliver uden Volvo alt for længe

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Niels Bengaard (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 01-05-06 19:58

>" rust rust og atter rust"
>
> Ja, men jeg har nu en 240 fra '88, som faktisk er temmelig pæn. Så jeg
> håber jo på at få en i nogenlunde samme stand. Den på bilbasen lyder
> interessant. Billeder er i hvert fald pæne.
>
> Men da jeg googlede var der nogle der skrev om stempler mv. i de
> forskellige årgange. Nogle motorer var ok, og andre ikke. Men iflg det du
> skriver er det den samme motor (ET) i alle. Så det må være godt. Tak for
> svaret.

B230ET motoren med 182 hk er en ok motor som den er, men den er ikke bygget
til de vilde trimninger. Plejlstængerne er for svage hvis man trimmer mere
end de ca. 200hk. B23ET som var i de første 760 turbomodeller har stærkere
plejlstænger. Skal du ikke trimme videre er det jo ligemeget.

Den på bilbasen ser ok ud, jeg skrev med ejeren som nu er søn til ham der
har haft den siden 1988. Han sendte nogle flere billeder og man kunne se den
var omlakeret i dørene, idet der var lakeret henover gummipropper osv. og
der også var rust i skærmkanterne bag. Om det er galt ved jeg ikke. Men
bilen har for en gangs skyld klima, elruder, benzinfyr osv. og samtidig et
pænt sort interiør.

Niels



Henrik Nielsen (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 01-05-06 20:12

"og der også var rust i skærmkanterne bag"

Arrhg. Rust bekymre mig. Det kan jeg ikke lave selv. Alt andet betyder
mindre. Men jeg tager op og kigger på den, det er ikke så langt fra hvor jeg
bor... Tak for info.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Eg Egemarke (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 01-05-06 21:47

Havde en 240 Turbo med B 21 ET, inden du køber skal du liiige vide at de er
GRUMME dyre i benzin, det er ikke for sjov at udstødnings røret er så stort
på sådan een når det hele skal rende den vej ud
Ellers ganske nem er pille ved og kan du få etanol klare de nemt 1,5 bar...
det fik jeg min op på inden jeg solgte den videre ( og den sagde PUUUF)

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408824
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste