Xantia
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 11:52

HAr nu kik på en Xantia, der har kørt 185.000

Den koster kun 30.000

Har været ude kikke, og synes den ser fin ud til prisen...

På de foreste støddæmpere skal man sikre sig at gummi ringen er intakt og
holdbar, og der er bestemte stedder hvor den vil ruste.

Jeg har fået demonstreret at hydralikken virker...

Er der andet jeg bør være opmærksom på ???

Fra : Møller

Dato : 30-04-06 12:18

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har fået demonstreret at hydralikken virker...
>
> Er der andet jeg bør være opmærksom på ???

Hydraulikpumpen. Hæver bilen hurtig nok, og forsvinder de karakteristiske
pumpelyde efter ca 30-60 sec.
Hvornår er hydraulikkugler skiftet. kan bruges til at presse prisen,
udskiftning kan klares af en kassedame. materialepris for 5 kugler ca.
1.500,-
Gummiring: du mener måske drivakselmanchetter, de skal være tætte (alle
forhjulstrukne biler)
Gummimanchetten omkring stenpelstang ved forhjulene, kan ses udefra i
hjulkasserne, skal sidde fast for oven.
Når du sætter bilen i laveste stilling skal den falde ned for og bag uden
mislyde, når du så sætter den i højeste stilling, skal den ret hurtigt hæve
sig helt op uden ryk.

Og så er der jo de almindelige ting som er på alle biler

jeg har links til relevante sider, kan være aktuel når du har købt.
f.eks:
http://www.citrotech.se/
http://xantiaclub.net/
http://www.citroenz.com/forum/

Hvis du vil vide hvilken dato den er produceret:
http://www.cats-citroen.net/citroen/organumber.html
Her er også beskrevet hvor du finder det:
http://www.2cvgb.co.uk/orga_folder/orga.html

og meget mere, tekniske fif og tips.

Møller

Fra : karsten & Pia