Støj fra motoren i Hyundai Elantra 2.0 Ben~
Fra : Kent

Dato : 30-04-06 10:55

Hej

Der er begyndt at komme lidt motorstøj fra min
Hyundai Elantra 2.0. Når jeg skriver "begyndt",
tjaae - så er jeg ikke heeelt sikker på, om det ikke
har været der hele tiden. Vi købte den for ikke så
lang tid siden. Ellers er der meget lidt støj i kabinen.

Det er først og fremmest, når motoren er helt kold,
at lyden fra motoren kan høres. Der er lidt diesel-lyd
over den.

Hvad kan det mon være? Eller har du mon kendskab
til, om denne model HAR en del motorstøj, når den
er kold?

Bilen er fra 2002 og har kørt 73.000 km.

Vh
Kent.

Fra : Kelter

Dato : 30-04-06 15:08

Nu er der vel olie nok på?
Jeg gav min en behandling med Swedol så spandt den som en mis.

Hilsen
John

Fra : Kent

Dato : 30-04-06 15:37

"Kelter" <traveler@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er der vel olie nok på?
> Jeg gav min en behandling med Swedol så spandt den som en mis.
>
> Hilsen
> John

Ja, der er nok olie på

Kunne du høre stor forskel efter Swedol-behandlingen?

Fortæl fortæl .

Kent.

Fra : Kelter

Dato : 30-04-06 15:51

Det er meget enkelt. Mislydende (især ved kold motor) forsvandt helt og
holdent.
Den har kørt 20.000 siden og de er ikke kommet igen.
Det er min søn der har den nu og den bliver da vist ikke sparet..!

Held og lykke med det. Det er en ok bil. Især efter et besøg hos
www.Scantune.dk

Fra : Kent

Dato : 30-04-06 16:11

> Det er meget enkelt. Mislydende (især ved kold motor) forsvandt helt og
> holdent.

Det lyder meget spændende. Kunne godt finde på at prøve det.

> [...]
> Det er min søn der har den nu og den bliver da vist ikke sparet..!
>
> Held og lykke med det. Det er en ok bil. Især efter et besøg hos

Ja, jeg ved godt det er en rigtig god bil. Vi nyder i den grad
at køre i den. Meget lidt i støj i kabinen, god komfort - og
jokker man pedalen i bund, sparker den røv.

Kent.

Fra : Henning

Dato : 30-04-06 22:51

>Held og lykke med det. Det er en ok bil. Især efter et besøg hos
>www.Scantune.dk

OT - vil en chiptuning hos dem være i strid med de nye tuningsregler?
Der er tale om en turbo-diesel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-06 05:59

Henning skriver:

> OT - vil en chiptuning hos dem være i strid med de nye tuningsregler?
> Der er tale om en turbo-diesel

Ja.

Med mindre at du ofrer en typetest på den.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-06 16:56

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du høre stor forskel efter Swedol-behandlingen?
>
> Fortæl fortæl .

Jeg kan fortælle at det IKKE er noget der hører til i en bilmotor. Produktet
er tilsat Teflonkugler, og den franske producent (patentindehaver) af
Teflon, gør utrykketligt opmærksom på, at de fraråder enhver form for
Tefklon tilsats til motorolie til biler. Så deeeeet...

Knald & Luffe - Dét rykker!!!

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 15:18

> [...]
> til, om denne model HAR en del motorstøj, når den
> er kold?
>
> Bilen er fra 2002 og har kørt 73.000 km.

Jeg gætter på at det er oliekanalerne i de hydrauliske ventilløstere som er
ved at stoppe til. En temmelig alm fejl på de fleste biler. Hvis du vil have
kyden væk er det nok desværre nødvendig med at udskifte løfterne......pris
fra 100-200 Kr pr ventil plus arbejdsløn osv.
Det gavner ikke (ret meget) at begynde med tyndere olie osv osv.

--
Tom

Fra : Kent

Dato : 30-04-06 16:37

> [...]
> fra 100-200 Kr pr ventil plus arbejdsløn osv.
> Det gavner ikke (ret meget) at begynde med tyndere olie osv osv.

Vil du mene, det virkelig kan være nødvendigt at udskifte løfterne?
Du kan ikke anbefale en tilsætningsmiddel til benzinen eller motorolien,
der kan klare problemet?

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 17:26

> [...]
>
> Vil du mene, det virkelig kan være nødvendigt at udskifte løfterne?
> Du kan ikke anbefale en tilsætningsmiddel til benzinen eller motorolien,

Mellem os sagt så tror jeg ikke en milimeter på diverse additiver til at
hælde i olien....det være sig Motor-Up, Gear-Up, Tec2000, Swedol, molykote,
teflon og alskins andet.....men bevares jeg har da hørt om enkelte der
påstår at det virker

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 19:46

> [...]
> hælde i olien....det være sig Motor-Up, Gear-Up, Tec2000, Swedol,
> molykote, teflon og alskins andet.....men bevares jeg har da hørt om

Tec2000 virker.
Jeg fandt ud af det, da min egen motor
holdt op med at ha' denne typiske koldstartslyd
de første 1-2 sekunder.
Og så er oliefilmen stærkere end normalt,
når TEC2000 iblandes. Filmen kan ikke rives
over, medmindre du tilsætter sulfo eller
'polerer' med sandpapir..,o)
Bevist i testbænk med afprøvning
af flere forskellige olietyper, som blev
udsat for samme film-iturivnings-test.

http://www.danco-oil.dk/dk/erfaring/erhverv.htm

Mener jeg har nævnt det før.:,o)
OG jeg respekterer, andre ikke
tror på det, så lad det ikke være
oplæg til yderligere debat..

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 19:59

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'polerer' med sandpapir..,o)
> Bevist i testbænk med afprøvning
> af flere forskellige olietyper, som blev

....og som jeg tidligere har tilbud DIG, så tapper jeg gerne olien af din
Sierra og derefter kører du/vi en tur i bilen á f.eks 30 Km for at bevise
hvordan oliefilmen virker. DET vil være meget overbevisende, så det håber
jeg du vil medvirke til.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 21:39

> [...]
> hvordan oliefilmen virker. DET vil være meget overbevisende, så det håber

Jeg mener også, jeg har inviteret dig til en
test, hvor du selv kan få lov at tilføre olieblandingen
det olieprodukt, du selv mener er det bedste.
Så kan du se akslen stoppe, for derefter
at tilsætte et fingerbøl TEC2000 og selv
se forskellen.

HAR du overhovedet overværet det ?

Nej vel.:,o)
Så du taler mod bedrevidende.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 22:55

> [...]
> det olieprodukt, du selv mener er det bedste.
> Så kan du se akslen stoppe, for derefter
> at tilsætte et fingerbøl TEC2000 og selv

Så skal vi ikke test det på din motor når nu det er så godt?
(Jeg tænker på....tappe alt olie af motoren og så tage en tur)

Det hjælper ikke at snakke udenom.

)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 19:05

> Så skal vi ikke test det på din motor når nu det er så godt?
> (Jeg tænker på....tappe alt olie af motoren og så tage en tur)

Om den så havde omdr. begrænser, så fik du ikke lov
at jokke speederen i bund..
Om jeg så spandt sikkerhedsselen, får du mig
IKKE til at køre ind i en mur.
Om jeg havde run-on-flat dæk på, kører jeg ikke
over glasskår.
Så nej, ikke denne gang heller.

> Det hjælper ikke at snakke udenom.
>
> )

Hov.
Jeg snakker ikke udenom.
Tec2000 løfter bare margin på din motorolie,
så den kan klare mere i ekstreme situationer.
Men husk..en sikkerhedssele kan også rives over...

(((o:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-06 21:42

Tom skriver:

> [...]
> hvordan oliefilmen virker. DET vil være meget overbevisende, så det håber

En banan kan også have effektiv virkning på en slidt gearkasse.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : MK

Dato : 30-04-06 23:00

> En banan kan også have effektiv virkning på en slidt gearkasse.

MEN gearkassen går helt bananas alligevel :)
(jég troede, det var i slidte bagtøj, man brugte den slags?)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-05-06 06:02

MK skriver:

> MEN gearkassen går helt bananas alligevel :)
> (jég troede, det var i slidte bagtøj, man brugte den slags?)

Der kan det også bruges.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-06 16:54

> [...]
> hvordan oliefilmen virker. DET vil være meget overbevisende, så det håber

Pas nu på Tom. Jeg så på tysk tv, for et halvt år siden, hvordan man tappede
motorolien af en Ford Escort. Man kørt derefter ca. 60 km (på to timer) i
bilen, uden at motoren brændte sammen! Først da man skød den af, gik motoren
til.

Så alt deres fis med TEC2000 o.s.v blev grundigt modbevist af den lille
test.

Knald & Luffe - Dét rykker!!!

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 17:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> timer) i bilen, uden at motoren brændte sammen! Først da man skød den af,

Jeg er ikke i tvivl om at den ikke stopper med det samme. DET som vil fryde
mig er at vide at stempelringene vil brænde i stykker og rive i
cylindervægen et godt stykke tid. Dette vil medføre et enormt olieforbrug
senere
Der skal såmen nok vær olie i krumtaplejer og lign til at motoren kan tulle
rundt længe men smørring til stemplerne er væk og derfor vil det gå hårdt ud
over sealingen ved stempelringene og olieskraberingene.
Så det er KUN derfor at jeg gerne vil tappe olien af olesens bil

--
Tom