Skoda Felicia 1,6 LX st car
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 21:24

Nå, jeg dropper idéen om en "dyr" golf II

Har kikket på Toyota Carina, Xantia men nu også Skoda felicia st car

De er f.eks. fra 97 og koster 40.000

Det er noget med at det dybest set er en VW Polo

Betyder det at det er en mini bil, der ikke er beregnet til at køre ret
langt ???

En 1.6 har 75 hk, så der er ikke tale om en toptunet motor, men det er vel
en "moderne bil", der er mere sikker end f.eks. Golf II

Den er også økonomisk i afgift og benzin...

Har den nogen kendte fejl, der gør den uegnet efter 9 år, og hvordan mht.
rust ???

Vores behov er en almindelig familie bil, og 1,6 st car udgaven ser fin
ud...

Anyone ???

Fra : Sune

Dato : 29-04-06 23:54

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er også økonomisk i afgift og benzin...
>
> Har den nogen kendte fejl, der gør den uegnet efter 9 år, og hvordan mht.

Den har ofte problemer med rust.

> Vores behov er en almindelig familie bil, og 1,6 st car udgaven ser fin
> ud...

Ellers er det en fin bil, som holder udemærket.
Hvor langt har den kørt ?

Sune

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 30-04-06 00:22

> Den har ofte problemer med rust.

Nogen specielle stedder ???

> Hvor langt har den kørt ?

Lige under 140.000km

Fra : Sune

Dato : 30-04-06 00:32

> Nogen specielle stedder ???

De fleste steder på bilen så kig den godt efter.

> Lige under 140.000km

Det burde ikke være noget problem, hvis den ellers der er passet godt på
den.

Sune

Fra : Lone

Dato : 30-04-06 00:41

> Nogen specielle stedder ???

Bagklappen - rundt v. ruden !, - og iflg. nogen også
samlinger i bunden v. bagdørene.

Har været noget her i gruppen om at både fronthjelm og
bagklap + underkant v. forruden skal der holdes særligt øje med.

Nok en go ting at sikre sig den har fået undervogns/hulrumsbeh.
med jævne mellemrum.

--
vh
Lone

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-04-06 08:58

On Sat, 29 Apr 2006 22:24:27 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Nå, jeg dropper idéen om en "dyr" golf II

Fornuftigt.

>Det er noget med at det dybest set er en VW Polo

Nix! Langt fra. Felicia er en opdateret Skoda Favorit. Det er kun
motor/gearkasse i 1,6'eren der er fra VW. Muligvis også bremser/ABS.
Selve chassiset er ren Skoda.

>Betyder det at det er en mini bil, der ikke er beregnet til at køre ret
>langt ???

En Felicia kan sagtens klare mange kilometer.

>En 1.6 har 75 hk, så der er ikke tale om en toptunet motor, men det er vel
>en "moderne bil", der er mere sikker end f.eks. Golf II

Alt er relativt. Men den har da ABS og dobbelt airbag, så den er da
klart foran en G2! 75 HK'eren er også en behagelig motor i
dagligdagen.

>Har den nogen kendte fejl, der gør den uegnet efter 9 år, og hvordan mht.
>rust ???

Gearkassen har vel samme problem som i en Polo 1,6, hvor den er kendt
for at være relativt svag. Derudover er den ret skudsikker. Men
rusten... Bagklappen er notorisk rustsvag. Der er også en pladesamling
i bunden af bagdørenes åbning som kan gi' problemer.

>Vores behov er en almindelig familie bil, og 1,6 st car udgaven ser fin
>ud...

Find et velholdt garage eksemplar og du får rigtig mange billige
kilometer!

/Kent Glerup

Fra : TDN

Dato : 30-04-06 09:14

> [...]
> rust ???
>
> Vores behov er en almindelig familie bil, og 1,6 st car udgaven ser fin

Her er et par bud:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=877750&page=6

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=853310&page=6

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=906772&page=7