Service på en Peugeot 406
Fra : René Larsen

Dato : 29-04-06 12:48

Hejsa i gruppen

Er meget tæt på at have købt en Peugeot 406 HDI fra 2002 Der lige knap har
gået 160.000

For lige kunne få det sidste på plads vil da egentlig jeg gerne vide hvor
meget jeg ca. skal afsætte til service om året på sådan en fætter.

Jeg regner med at køre ca. 40.000 km pr. år. Næste service er ved 160.000.

Så vidt jeg kan regne mig frem til skal partikelfiltret udskiftes ved næste
service. Snakker vi her om en bondegård eller lidt mindre?

StorHils

René

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-04-06 15:47

René Larsen skrev:
> [...]
>
> Så vidt jeg kan regne mig frem til skal partikelfiltret udskiftes ved næste
> service. Snakker vi her om en bondegård eller lidt mindre?

160000 er den store tur - tandrem + partikelfilter og påfyldning af serin.

Regn med 5000 + moms til dele alene og og dertil kommer arbejdslønnen
som svinger noget afh. af område,men med det hele er du nok rundt om 10000.

Den skal til service for hver 20000 - skiftevist lille og stort - et
lille koster rundt om 2000 - et stort rundt om 3500.

Partikkelfilter for hver 80000
Tandrem for hver 160000

--
Keld Rasmussen
Peugeot 406 HDI 2.2

Fra : René Larsen

Dato : 29-04-06 16:37

Hejsa.

Tak for dit svar

Vil man evt. med fordel kunne få lavet eftersynet i Tyskland ? (bor ikke
langt fra grænsen)

René

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 29-04-06 16:59

René Larsen skrev:
> Hejsa.
>
> Tak for dit svar
>
> Vil man evt. med fordel kunne få lavet eftersynet i Tyskland ? (bor ikke
> langt fra grænsen)
>
> René
Ingen anelse, jeg bor meget tæt på grænsen til Sverige

Keld