Polerermaskine hvor ?
Fra : kim jensen

Dato : 29-04-06 08:17

Ja nu er foråret jo kommet og så er det jo tid til at polerer bilen.

Jeg har set flere billige polerer maskiner til omkring 150-180 kr. men har
altså ikke den helt store fidus

til dem. Er der nogle der har erfaring med dem, eller er der nogle der
kender nogle steder hvor man kan købe nogle af de lidt mere professionelle
maskiner

mvh Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-06 08:50

Hej!

kim jensen wrote:

> Jeg har set flere billige polerer maskiner til omkring 150-180 kr. men har
> altså ikke den helt store fidus

De skulle også sutte røv, så det forståes

> til dem. Er der nogle der har erfaring med dem, eller er der nogle der
> kender nogle steder hvor man kan købe nogle af de lidt mere professionelle
> maskiner

Vil du ofre små 3000,- på en der holder hele livet? Baden-Jensen har nogle handy
poleremaskiner til den pris. Jeg købte en Dewalt DW-849 i tyskland til ca.
2000,- som virker fint, men BJ's skulle være en del lettere at tumle rundt med...

Biksen ligger i Ballerup og du skal være momsreg. for at handle der. Hvis du
ikke er dette, kan jeg evt. hjælpe...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 29-04-06 09:25

FTZ har også en stor Makita i øjeblikket til knap 3000.
Med et halvt får på, men skumgummirondellerne er ekstratilbehør. (som i
øvrigt ikke koster en herregård hos Biltema)

Bruger selv en af de ovennævnte samt en FLEX L1503VR, som principielt bare
er en vinkelsliber med variabel hastighed.
Den kan man bl.a. købe her :
http://store.apar-power-tools.com/flexl1heavel.html

Til almindelig hjemmepolering ville jeg nok foretrække håndkraft

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-04-06 11:13

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse

samt en FLEX L1503VR, som principielt bare
> er en vinkelsliber med variabel hastighed.

H.Nyborg er sådan en, self ikke i samme kvali., men sikkert brugbar. Jeg har
en anden billig, oscillerende, den vil jeg ikke anbefale :(..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-06 15:48

Hej!

Bo Rasmussen wrote:
> Til almindelig hjemmepolering ville jeg nok foretrække håndkraft

Tak for info :)

Hvilket poleringsmiddel vil du anbefale til at fjene relativt dybe vaskeridser
med? Farécla G3 er slet ikke kraftigt nok... Jeg mistænker lidt ridserne for at
være opstået fordi bilen er kommet i vaskehal inden lakken er hærdet 100%.

Gode råd? Du er jo indenfor branchen, så jeg håber du vil give et par hints :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : allan

Dato : 29-04-06 17:53

hej.

Hvis du er hurtig, kan du købe en på QXL.dk
Den koster 699 kroner.
Jeg har sådan en og den virker da ok til prisen.
Du skal bare huske på at sådan en maskine er tung.
Det er ikke bare lige sådan at bruge en maskine.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 29-04-06 21:03

Ikke desto mindre er det nok G3'eren jeg vil anbefale.

Vand på skumgummirondellen, tålmoighed & forsigtighed!

Ellers ring lige engang, hvis du skulle komme i nærheden af Roskilde /
Hedehusene. Jeg har et lille udvalg af vidundermidler

Mvh
Bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-06 00:07

Hej!

Bo Rasmussen wrote:
> Ikke desto mindre er det nok G3'eren jeg vil anbefale.
>
> Vand på skumgummirondellen, tålmoighed & forsigtighed!

Sådan går jeg også frem, men jeg synes ikke rigtig det bliver til noget. Hvor
mange gange skal man typisk bruge på det samme sted? Jeg kom 4-5 gange igennem
uden en synlig minimering af alt andet end de fineste ridser :(

> Ellers ring lige engang, hvis du skulle komme i nærheden af Roskilde /
> Hedehusene. Jeg har et lille udvalg af vidundermidler

Skal jeg huske :)

Men du må da have skrappere midler end G3'en til ridser m.m.? Kan du slynge et
par navne på midlerne ud?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-04-06 08:34

> Skal jeg huske :)

Hvis jeg ikke husker helt galt, skylder jeg dig vist en tjeneste

> Men du må da have skrappere midler end G3'en til ridser m.m.? Kan du
> slynge et par navne på midlerne ud?

Jowda, jeg har nogle forskellige polérpasta'er fra bl.a. Cartec & 3M.

Bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-06 10:13

Hej!

Bo Rasmussen wrote:
> Hvis jeg ikke husker helt galt, skylder jeg dig vist en tjeneste

Erhmm, for hvad?

> Jowda, jeg har nogle forskellige polérpasta'er fra bl.a. Cartec & 3M.

Hedder de ikke noget mere end det?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-04-06 11:17

> Erhmm, for hvad?

Som jeg skrev : "Hvis jeg ikke husker helt galt......"

Er det ikke dine gamle Opel-hjul, min far kører rundt med ?

Bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-06 11:30

Hej!

Bo Rasmussen wrote:

> Som jeg skrev : "Hvis jeg ikke husker helt galt......"

Men det gør du

> Er det ikke dine gamle Opel-hjul, min far kører rundt med ?

Nope, har kørt Ford så længe jeg kan huske :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-04-06 11:35

OK, så huskede jeg galt !
Man er jo heller ikke 44 længere

Min mail-korrespondence fra dengang er desværre gået bort (Rigtige mænd
tager ikke backup)!
Men det var da en, der skriver i denne gruppe, har tilknytning til DTU, og
bor i nærheden af Lyngby!

Hvis den rette læser dette, skulle jeg hilse og sige, TAK og at
vinterdækkene klarede en sæson mere !

Bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-06 11:40

Hej!

Bo Rasmussen wrote:

> OK, så huskede jeg galt !
> Man er jo heller ikke 44 længere

Heh :)

Havde du navnene på de der produkter? Du kan da evt. e-maile dem hvis det er
trade-secrets

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-04-06 13:47

Nej, det er der intet hemmeligt i

Cartec Super Cut (CA1003)
http://www.cartec.dk/polerprodukter/super_cut.php

3M Perfect-it 09374 Fast Cut Compound

samt flere ChipsAway produkter

Bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-06 14:17

Hej!

Bo Rasmussen wrote:
> Nej, det er der intet hemmeligt i
>
> Cartec Super Cut (CA1003)
> http://www.cartec.dk/polerprodukter/super_cut.php
>
> 3M Perfect-it 09374 Fast Cut Compound

Hvor grove er disse midler i sammenligning med G3'en?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 30-04-06 14:21

> Hvor grove er disse midler i sammenligning med G3'en?

Svært at sige, umiddelbart virker cartec'en lidt voldsommere, og 3M lidt
mildere, men som tidligere sagt :
Brug Farécla, vand, Tålmodighed & forsigtighed!

Bo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-06 14:32

Hej!

Bo Rasmussen wrote:

> Svært at sige, umiddelbart virker cartec'en lidt voldsommere, og 3M lidt
> mildere, men som tidligere sagt :
> Brug Farécla, vand, Tålmodighed & forsigtighed!

Synes bare det tager laaaang tid

Disse grovere ridser er iøvrigt kun på taget, og jeg vil skyde på (well, kan
ikke helt måle efter med en skydelærer ), at de er 0.05-0.1mm dybe, så det er
jo en del. Det er sådan set derfor jeg ville bruge et kraftigere slibende middel
til denne del af bilen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : allan

Dato : 01-05-06 19:05

hej.

hvor kan man købe Farécla ?

Jeg syntes ikke jeg kan finde en forhandler.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-06 20:30

Hej!

allan wrote:

> hvor kan man købe Farécla ?

I mit skab

> Jeg syntes ikke jeg kan finde en forhandler.

Baden Jensen i Ballerup har en masse Farécla. De lever faktisk af at sælge det

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : allan

Dato : 01-05-06 20:36

Kim skrev:

Baden Jensen i Ballerup har en masse Farécla. De lever faktisk af
at sælge det .

Kan man bare handle der, eller er det kun for momsreg. personer.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-05-06 21:36

Hej!

allan wrote:

> Kan man bare handle der, eller er det kun for momsreg. personer.

Det er kun for momsregistrerede. Meeen jeg tror godt du kunne snige dig igennem
med et skuffefirma...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper Andersen

Dato : 01-05-06 13:09

Palby Marine sælger en polermaskine der er en kopi af en makita til
599,- kr.
Den skulle efter sigende være lige så god som de dyre modeller.
www.palby.dk

Mvh
Jesper

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 02-05-06 06:38

"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 599,- kr.
> Den skulle efter sigende være lige så god som de dyre modeller.

Om den efter sigende er lige så god betyder vel mindre, bare den virker
efter hensigten, og kan holde til hobbybrug,
så er den da fin til prisen

Bo